کد خبر 1535526
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۰
توصیه‌هایی برای حفظ سلامتی در زمان آلودگی هوا

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد به علت آلودگی هوا و در اجرای مصوبه کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوا توصیه‌هایی برای حفظ سلامتی در زمان آلودگی هوا برای شهروندان داشت.

به گزارش مشرق، مهمترین توصیه‌ها در زمان آلودگی هوا اقداماتی است که باید مد نظر تمام شهروندان قرار گیرد و ممانعت از تردد غیرضروری تمام افراد به ویژه افراد حساس شامل سالمندان، مادران باردار، کودکان و افراد دارای سابقه بیماری قلبی عروقی و تنفسی از جمله این اقدامات است.

حضور در پارک‌ها و پیاده‌روی در شرایط آلودگی و گرد و غبار، صورت نگیرد چرا که مضرات و خطرات پیاده‌روی و حضور در پارک در شرایط آلودگی شدید هوا، بیش از منافع آن است.

استفاده از ماسک و کاهش تردد خودروهای شخصی از جمله اقدامات لازم برای جلوگیری از کاهش آلودگی در هوای غیرسالم است که باید بیش از پیش در دستور کار قرار گیرد.

کارکنانی که به واسطه شغلی، بیشتر در معرض گردوغبار قرار دارند، مثل پلیس راهور، حتما از وسایل حفاظت فردی به ویژه ماسک مناسب استفاده کنند.

شهروندان در صورت مواجه با تنگی نفس و هر گونه ناراحتی قلبی- عروقی، سریعا به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی و درمانی یا بیمارستان مراجعه کنند.

برای پیشگیری از ورود گردو غبار به داخل ساختمان، در و پنجره‌ها و منافذ را ببندید و از باز و بسته کردن غیر ضرور آن‌ها خودداری نمایید.

مصرف شیر، ماست کم‌چرب، میوه و سبزیجات تازه و مایعات توصیه می‌شود و شهروندان باید در فعالیت‌های طولانی و سنگین خارج از منزل خودداری کنید.

محدود کردن استفاده از خودروهای شخصی و تک سرنشین از دیگر الزامات اجرایی در هوای آلوده و غبارآلود است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    0 0
    هوای تهران همیشه در حال قابل قبوله البته با دستکاریه دستگاه های سنجش آلودگی(مناطق فوق آلوده فاقد سنجش آلودگی 2.5 و 10 میکرون هستند) همین امروز هم هوای تهران آلودست ولی زده 82 قابل قبول ولی با چشم هم قابل مشاهده است که بالای 100 هست خیلی بالاتر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس