کد خبر 1535534
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۴:۰۰
ربات‌ جراح تحول شگرفی در آینده علم پزشکی ایجاد خواهد کرد

کارشناسان معتقدند که ربات‌های جراحی تحول شگرفی را در علم پزشکی ایجاد خواهند کرد.

به گزارش مشرق، گزارشی که توسط مجله علمی Wired منتشر شد، نگاهی جامع به این موضوع داشته است که چگونه ربات‌های جراحی می‌توانند آینده امیدوارکننده‌ای در حوزه پزشکی باشند و انقلابی در این زمینه مهم ایجاد کنند.

در این گزارش توسعه این فناوری مدرن و اینکه چگونه می‌تواند بر نحوه کار جراحان و بهبود کیفیت مراقبت‌های بهداشتی تأثیر بگذارد، مرور شده است.

در این گزارش تاکید شده است که ربات‌های جراح مزایای فوق‌العاده‌ای مانند ارائه جراحی دقیق‌تر و مداوم و کاهش مداخلات توسط پزشکان و زمان بهبودی را در عمل‌های جراحی ارائه می‌کنند.

هچنین استفاده از ربات‌ها در جراحی‌های قلب، انکولوژی و ارتوپدی و نحوه انجام آن‌ها و نیز ایجاد تفاوت معنا دار در تجربه بیماران در این گزارش برجسته شده است.

این گزارش همچنین به چالش‌های پیش روی پذیرش فناوری رباتیک جراحی مانند هزینه‌های سرمایه‌گذاری و آموزش مورد نیاز برای جراحان اشاره کرده است، اما در همین حین توضیح داده است که مزایای بالقوه و کاربردهای شگفت‌انگیز این فناوری آن را برای رشد و توسعه در آینده قابل اجرا می‌کند.

گزارش مذکور در پایان نتیجه‌گیری می‌کند که ربات‌های جراحی سرمایه‌گذاری مهمی برای ارائه مراقبت‌های بهداشتی پیشرفته و ارتقای سطح جراحی هستند و با ادامه پیشرفت فناوری، ربات‌های جراح بخش مهمی از آینده پزشکی خواهند بود، نحوه انجام جراحی‌ها را تغییر خواهند داد و به بیماران کمک خواهند کرد تا امید بیشتر برای بهبودی و حصول سلامتی مطلوب داشته باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    0 0
    لعنت به طب غربی و هر دستاورد غربی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس