روسیه: مشارکت در پروژه ایجاد قطب گازی در ایران را بررسی می‌کنیم

«الکساندر نواک» معاون نخست وزیر روسیه گفت که شرکت گاز پروم، موضوع پیوستن مسکو به ایجاد قطب تولید گاز در منطقه عسلویه ایران را بررسی می کند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری تاس نوشت: ایران قصد دارد با مشارکت روسیه، قطر و ترکمنستان یک قطب گاز در منطقه صنعتی عسلویه ایجاد کند.

نواک در مصاحبه با این خبرگزاری گفت که گازپروم (شرکت نفت و گاز روسی) موضوع ایجاد یک هاب گازی در ایران را بررسی خواهد کرد و چنانچه ظرفیت های خوبی در این طرح وجود داشته، باشد مسکو هم در آن مشارکت خواهد کرد.

میدان های گازی شمال و جنوبی عسلویه قطب تولید بزرگترین میدان نفت و گاز جهان بشمار می رود که در بخش مرکزی خلیج فارس در آب های سرزمینی ایران و قطر واقع شده است. مجموع ذخایر زمین شناسی این میدان ۵۱ تریلیون متر مکعب گاز طبیعی و هفت میلیارد ۷۰۰ میلیون متر مکعب میعانات تخمین زده شده است. ذخایر قابل استحصال نیز ۳۵.۶ تریلیون متر مکعب گاز طبیعی و ۳ میلیارد متر مکعب میعانات تخمین زده شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
    1 0
    کسی که خدا را نداشته باشد هیچکس بهش کمک نمیکند و دستش را نمیگیرد و اگر بخواهد هم نمیتواند. گفته خدا : مرگ بر اسراییل و آمریکا حتمی شده است و امثالشان ... # قدرت و عظمت بینهایت خدای متعال ...
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
    1 0
    امام زمان با رعب و ترس و وحشت در دل دشمنانش توسط خدا به وسیه اسباب و غیر آن یاری میشود به جای اینکه دشمنان ایران اسلامی و شیعی که مجهز به بینهایت سلاح از جمله سلاح کلاهک هیدروژنی هسته ایی بیشتر از ایران هستند در موضع قدرت باشند در موضع ضعف هستند و از محور مقاومت میترسند و نه تنها حمله نمیکنند بلکه میترسند بهشان حمله بشود و این یکی از نشانه های آماده شدن مقدمات ظهور امام زمان عج میباشد .... تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل .... کسی که خدا را نداشته باشد هیچکس بهش کمک نمیکند و دستش را نمیگیرد و اگر بخواهد هم نمیتواند. گفته خدا : مرگ بر اسراییل و آمریکا حتمی شده است و امثالشان ... # قدرت و عظمت بینهایت خدای متعال ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس