کد خبر 1536341
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۵
فلسطین

صهیونیست ها همزمان با تشدید حملات وحشیانه به کوچ اجباری فلسطینیان روی آورده‌اند.

به گزارش مشرق، به موازات تداوم و تشدید جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه به نظر می‌رسد، یک جریان‌سازی روانی و رسانه‌ای هم علیه ساکنان این باریکه شکل گرفته که به نحوی در تلاش است با ترساندن فلسطینیان شمال غزه آنان را مجبور به کوچاندن به سمت جنوب بکند.

پیرو این نکته، ارتش رژیم صهیونیستی با هدف توجیه حملات خود به غیرنظامیان و مناطق مسکونی در نوار غزه مدعی شد، اعضای گردان‌های عزالدین قسام در تونل‌ها و زیر منازل غزه و همچنین در ساختمان‌هایی که غیرنظامیان در آن زندگی می‌کنند، مخفی شده‌اند.

لذا از فلسطینی‌های ساکن در شمال نوار غزه خواسته شده خانه‌های خود را ترک کرده و به جنوب این باریکه بروند که در نتیجه چنین فشار روانی نوعی دودستگی در ساکنان این باریکه شکل بگیرد.

در همین ارتباط گزارش‌های رسانه‌ای دیروز (شنبه) حاکی از آن بود، آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از طریق حساب کاربری خود در پلتفرم X در بیانیه‌ای که برای ساکنان شهر غزه مهم توصیف کرده، گفته بود: «از غزه‌ای‌ها خواسته می‌شود برای حفظ امنیت خود نوار غزه را به سمت جنوب باریکه غزه ترک کنند.» ارتش رژیم صهیونیستی نیز به مدیریت بیمارستان العوده در شمال غزه مهلت داده بود تا ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی این بیمارستان را تخلیه کنند. اما رئیس بیمارستان العوده این ضرب الاجل را رد و تأکید کرد که غزه با «شرایط فاجعه باری» مواجه است. احمد مهنا، رئیس بیمارستان العوده در جبالیا در شمال نوار غزه نیز گفت: «تیم‌های پزشکی با وجود درخواست ارتش اشغالگر برای تخلیه آن جهت بمباران بیمارستان، از تخلیه بیمارستان مذکور خودداری کردند. زیرا چنین کاری امکان پذیر نیست و بیمارانی هستند که به دلیل وخیم بودن وضعیت سلامتی قابل انتقال نیستند.»

رئیس بیمارستان العوده تأکید کرد: «کادر درمانی متشکل از ۳۵ پزشک و کادر پشتیبانی است و مصمم به ماندن و ارائه خدمات به بیماران هستند و اصرار دارند با وجود کمبود امکانات، بمانند و به بیماران خدمت‌رسانی کنند.»

جنبش مقاومت اسلامی (حماس) نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «درخواست اشغالگران از کادر پزشکی بیمارستان العوده در شمال غزه برای تخلیه و ترک غزه نشان‌دهنده نیات جنایتکارانه از پیش طراحی شده نسبت به مردم ما است.»

نگرانی برای کوچاندن اجباری

تلاش چند روز اخیر مقامات صهیونیستی برای کوچاندن اجباری ساکنان باریکه غزه از شمال به جنوب و همچنین کوچاندن اجباری کل ساکنان غزه از این باریکه به صحرای سینا در مصر، واکنش‌های منطقه‌ای و جهانی را به دنبال داشته است.

در تازه‌ترین مورد وزارت خارجه قطر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر خارجه این کشور با هاکان فیدان، فیصل بن فرحان بن عبدالله آل سعود و بدر بن حمد بن حمود البوسعیدی، همتایان ترکیه‌ای، سعودی و عمانی به صورت جداگانه تماس تلفنی برقرار کرد و طی این گفت‌وگوهای تلفنی اوضاع فلسطین و رژیم صهیونیستی و راه‌های کاهش تنش مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر خارجه قطر ضمن هشدار نسبت به خطر تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای کوچاندن اجباری ملت فلسطین از نوار غزه، بر لزوم گشایش گذرگاه‌های انسانی برای تضمین ارائه کمک‌ها به فلسطینیان بویژه در سایه وخامت اوضاع تأکید کرد.

طبق گزارش سایت النشره که ایسنا آن را منتشر کرده، در بیانیه مذکور آمده است، وزیر خارجه قطر طی این تماس‌های تلفنی ضمن محکوم کردن تمامی اشکال هدف قرار دادن غیرنظامیان اعلام کرد، کشتار غیرنظامیان بویژه زنان و کودکان و در پیش گرفتن سیاست مجازات جمعی تحت هر بهانه‌ای امری غیرقابل قبول است.

وی در ادامه بر عادلانه بودن مسأله فلسطین و حقوق مشروع فلسطینیان و حق آنها در تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی تأکید کرد.

وزارت خارجه مصر هم نسبت به درخواست ارتش رژیم صهیونیستی از ساکنان نوار غزه برای ترک منازلشان طی ۲۴ ساعت و رفتن به سمت جنوب هشدار داد.

وزارت خارجه مصر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، این درخواست رژیم صهیونیستی با حقوق بین‌المللی و بشردوستانه منافات دارد و زندگی بیش از یک میلیون شهروند فلسطینی و اعضای خانواده‌های آنها را در معرض خطر و بدون سرپناه ماندن در مقابله با شرایط انسانی و امنیتی خطرناک قرار می‌دهد.

جالب اینجا است که حتی جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم در یک کنفرانس مطبوعاتی در پکن در آخرین روز از سفر دیپلماتیک سه روزه به چین گفت: «من می‌گویم که... به نمایندگی از موضع رسمی اتحادیه اروپا... (طرح تخلیه) کامل ساکنان شمال غزه به جنوب غیرممکن است که اجرا شود.» او افزود: «تصور اینکه شما بتوانید در ۲۴ ساعت یک میلیون نفر را در موقعیتی مانند غزه جابه‌جا کنید، تنها می‌تواند یک بحران انسانی باشد.»

همچنین کویت و عربستان هم درخواست اشغالگران برای کوچاندن فلسطینیان از نوار غزه را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، سالم عبدالله الجابر الصباح، وزیر خارجه کویت ضمن مخالفت قاطعانه کشورش با درخواست رژیم صهیونیستی مبنی بر کوچاندن اجباری فلسطینیان از نوار غزه و تداوم تنش، کشتار و تخریب بی‌هدف زیرساخت‌های این منطقه که ناقض تمامی قوانین بین‌المللی است، خاطرنشان کرد: «این درخواست‌ها، منجر به افزایش درد و رنج‌های ملت فلسطین خواهد شد که در حال حاضر از بمباران و محاصره‌ای رنج می‌برند که صدها قربانی برجای گذاشته است.»

از سوی دیگر، وزارت خارجه عربستان نیز با صدور بیانیه‌ای مخالفت قاطع خود را با درخواست رژیم صهیونیستی برای کوچاندن اجباری فلسطینیان از نوار غزه اعلام و تداوم هدف قرار دادن غیرنظامیان را محکوم کرد. وزارت خارجه عربستان از جامعه جهانی خواست برای توقف فوری حمله به غیرنظامیان و ممانعت از بروز یک فاجعه انسانی و تأمین مایحتاج زندگی و نیازهای دارویی ساکنان غزه اقداماتی را اتخاذ کند.

وزارت خارجه عربستان اعلام کرد، محروم کردن ساکنان غزه از نیازهای اولیه خود، نقض قوانین بین‌المللی و بشردوستانه به شمار می‌آید که باعث تشدید بحران این منطقه و درد و رنج ساکنان آن خواهد شد.

این وزارتخانه خواستار پایان یافتن محاصره غزه، خارج کردن زخمی‌ها، پایبندی به قوانین بین‌المللی و انسانی و پیشبرد روند صلح طبق قطعنامه سازمان ملل برای ایجاد یک راهکار عادلانه و فراگیر و تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی شد.

در امریکا هم نمایندگان حامی فلسطین مخالفت خود را با کوچ اجباری فلسطینیان اعلام کردند. ایلهان عمر از جمله چنین نمایندگانی بود که کوچ اجباری بیش از یک میلیون فلسطینی را «پاک‌سازی قومی» خواند و خواستار به کارگیری تمامی ابزارهای دیپلماتیک برای توقف این روند شد.

جنایت کوچاندن مظلومان غزه

وقتی ماشین کشتار خاموش نمی‌شود

در کنار فشارهای روانی برای کوچاندن اجباری ساکنان شمال غزه، ماشین کشتار صهیونیست‌ها در سکوت محافل غربی همچنان روشن است.

به دنبال این جنایت‌ها، طبق آخرین آماری که صبح دیروز (شنبه) منتشر شد، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد، از آغاز حملات صهیونیست‌ها از روز شنبه گذشته (۱۵ مهر) تعداد شهدای فلسطینی در نوار غزه و کرانه باختری به ۱۹۵۳ نفر رسید.

روز جمعه در کرانه باختری و بیت‌المقدس اشغالی ۱۷ نفر از جمله خردسالان بر اثر اصابت گلوله نیروهای رژیم صهیونیستی شهید شدند. شمار شهدای کرانه باختری از آغاز نبرد طوفان الاقصی به ۵۲ نفر افزایش یافته است.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه نیز با اشاره به افزایش تلفات شهدای تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۱۹۰۰ شهید، تأکید کرد که سرعت افزایش آن سریع است.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه دیروز (شنبه) گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۵۶ فلسطینی شهید شده‌اند که بین آنها ۲۰ کودک هستند. به گفته این وزارتخانه، طی این مدت ۱۷۸۸ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

همچنین به گزارش الجزیره، حملات رژیم صهیونیستی به مناطق پرجمعیت نوار غزه ادامه دارد و تعداد قربانیان به حدود ۲۲۱۵ شهید و ۸۷۰۰ مجروح رسیده است.

وزارت بهداشت غزه با بیان اینکه در میان شهدا ۶۱۴ کودک و ۳۷۰ زن هستند، اعلام کرد، نیروهای اشغالگر کاروانی از آوارگان را بمباران کردند که منجر به شهادت ۷۰ نفر و زخمی شدن بیش از ۲۰۰ نفر شد.

سازمان ملل نیز اعلام کرد، حملات رژیم صهیونیستی در غزه منجر به ویرانی ۵۵۴۰ باب منزل به شکل کامل و خساراتی به ۳۷۵۰ باب منزل دیگر شده است.

همچنین رژیم صهیونیستی به هدف قرار دادن بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی نیز ادامه می‌دهد.

به گفته مقامات دولت غزه تا کنون ۱۵ مرکز پزشکی در این حملات دچار آسیب شده و فعالیتشان متوقف شده است. حملات رژیم صهیونیستی منجر به تخلیه بیمارستان کودکان الدره در شرق غزه و انتقال بیماران و کادر پزشکی آن به بیمارستان کودکان النصر شده است.

این بیمارستان با بمب‌های فسفری هدف قرار گرفت و بعد از بیمارستان بیت حانون دومین بیمارستانی است که فعالیت آن به دلیل حملات رژیم صهیونیستی متوقف شده است.

دردناک‌تر آنجاست که تشدید تجاوزات رژیم صهیونیستی و هدف قرار دادن محله‌های مسکونی و مسدود کردن راه‌های منتهی به بیمارستان‌ها یک چالش بزرگ در مقابل کادر پزشکی برای خارج کردن قربانیانی است که تعداد زیادی از آنها همچنان زیر آوار هستند.

منبع: روزنامه ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    0 1
    وظیفه تک تک شما حماس گرایان، جانفشانی در راه فلسطین و غزه است به جبهه های جنگ نوار غزه بشتابید و شربت شهادت را نوش جان کنید و به جهنم برید
    • Sara ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
      1 0
      فعلا که صهیونیست تک تکشون دارن به درک میرن و کشور جعلیتونم به جهنم تبدیل شده😂😂😂

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس