کد خبر 1536478
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۹

به گزارش مشرق، امیرعلی ابوالفتح در رشته توئیتی با عنوان مسیحیان صهیونی آمریکا و سرنوشت فلسطین نوشت:

مشکل فلسطین فقط در اشغالگری اسراییلی نیست که یهودی به شمار می آیند.

این مشکل در تفکر مسیحیان آمریکایی نیز ریشه دارد که از آنان به عنوان مسیحیان صهیونی یاد می شود.

این افراد گرچه مسیحی هستند، با این حال به نوعی از روایت آخرالزمانی اعتقاد دارند که ظهور مسیح را به جنگ آرماگادون در غرب آسیا پیوند می زند.

از نظر این گروه، عیسی مسیح زمانی ظهور می کند که جنگی ویرانگر در سرزمین فلسطین به راه افتد؛ مسجد الاقصی تخریب شود؛ به جای آن، معبد سلیمان ساخته شود و در نهایت حکومت هزار ساله مسیح از راه برسد که پایان آن، پایان جهان خواهد بود.

به عبارت دیگر، برخلاف اروپا که عموم مسیحیان، یهودیان را مسبب مرگ عیسی می دانند ، در آمریکا، خیل کثیری از مسیحیان معتقدند که یهودیان واسط یا تسریع کننده ظهور منجی و فرارسیدن پایان دنیا هستند.

از این رو، گروهی از مسیحیان صهیونی حتی از بسیاری از یهودیان هم صهیونیست تر هستند.

تا جایی که یکی از رهبران سرشناس مسیحیان اونجلیست که در برخی از زمینه ها مشابهت های فراوانی با مسیحیان صهیونی دارند، از سران وقت اسراییل به شدت انتقاد کردند که عقب نشینی اسراییل از غزه در اوایل قرن جاری موجب به تعویق افتادن ظهور عیسی مسیح می شود.

برآوردها حکایت از آن دارد که بیش از 80 میلیون آمریکایی که عمدتا در زیر خط فرضی موسوم به «کمربند انجیلی» زندگی می کنند، با داستان جنگ آخرالزمانی در فلسطین و بازگشت عیسی مسیح همدلی دارند.

از دید این گروه حفظ اسراییل و تلاش تقویت دولت یهود، نه یک الزام سیاسی که یک وظیفه دینی است.

همین نکته هم در حقیقت، راز قدرتمندی لابی اسراییل در آمریکا به شمار می آید که حتی بدون صرف هزینه های مالی و حضور در عرصه های دنیوی در آمریکا، می تواند بر روی حمایت تمام عیار میلیون ها مسیحی اونجلیست یا مسیحیان صهیونی حساب باز کند.

با نقش آفرینی فزاینده کلیساهای اونجلیستی در عرصه سیاست در آمریکا، بویژه در جریان رقابت های انتخاباتی در این کشور، تعجب ندارد که چرا ایالات متحده آمریکا همه داشته ها از جمله ارزش های سیاسی – اخلاقی خود را فدای رضایت اسراییلی ها می کند.

نارضایتی اسراییل از سیاستمداران آمریکایی، نارضایتی میلیون ها مسیحی آمریکایی از سیاستمداران آمریکایی را به همراه می آورد و کمتر سیاستمداری در آمریکا جرئت و جسارت پذیرش خشم این تعداد از رای دهندگان را دارد.

مسیحیان صهیونی آمریکا و سرنوشت فلسطین

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    4 3
    مرگ بر اسرائیل کودک کش
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    4 3
    نماد و سبل کودکشی در جهان رژیم آپارتاید کودکش اسرائیل است
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    3 3
    لعنت ابدی بر رژیم آپارتاید کودکش صهیونیسم
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    0 1
    تئوری توهم توطئه
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    1 0
    امریکا به خاطر امنیت رفا و آرامش مردمش باید بی خیال توهمات اورشلیمی اونجلیست های احمق بشه که واقعا چیز های احمقی هستندو دیدم که میگم
  • IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    1 0
    مذهب اگه نصیب کم عقل بشه توهمشون جهان به باد میده
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    2 1
    صهیونیست مسیحی یا یهودی فرقی نداره همه شون کفتارهای در حال انقراضن
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    1 1
    تو آمریکا هم با رسانه و ماهواره میلیونها نفر رو گاو کردن. گاو ماهواره همه جا هست.
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    0 1
    سلام . وقتی بهشان پدافند هوایی و سایر تجهیزات نظامی نداده بودید چرا گزاشتید حمله کنند؟ کار شما بر خلاف عقل و شرع و قانون بوده است . به همه ی کسانی که مسول بوده اند عرض میکنم . مردم غزه را گوشت دم توپ و دندان وحشیها کرده اید با وجود اینکه بهترین پدافندها در همه انواعش به بهترین کیفیت و کمیت در داخل کشور تولید میشود و همچنین سایر تجهیزات نظامی ... مشرق بی انصافی نکن از دشمن ما منتشر کردی از ما هم منتشر بکن ... البته اگر محاصره بودند پس چطور همین سلاحهای فعلی بهشان رسید ؟ که بعضی در حد جهانی کیفیت و کمیت دارد . حالا اگر نمیتوانستید و آنها محاصره بودند و جنگ را بدون هماهنگی با شما شروع کرده بودند خب شما مقصر نیستید . روی خطاب بنده با همه ی مسولین است . از رسانه های انقلابی خواهشمندم در همه این زمینه ها روشنگری کامل در همه ابعاد انجام دهند چون بینهایت در این زمینه ها کم کاری داریم ... و این مطالب ذهن میلیونها و شاید میلیاردها انسان و آدم را مشغول و درگیر کرده است . ممنونم از وقتی که برای خواندن این مطالب گزاشتید ....مشرق سانسور نکن ... بزار و باید مسولین مربوطه در صورت اشتباه خودشان را اصلاح کنند و مجازات متناسب بشوند انشاءالله ... مشرق بی انصافی نکن از دشمن ما منتشر کردی از ما هم منتشر بکن ...
  • علی IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    1 0
    دقیقا همینطور هست تحریف حقایق وفریب مردم مسیحی آمریکا توسط صهیونیست‌ها باعث حماقت بیش ازحد آنها درحمایت ازاسرایبل شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس