کانال‌ها و سامانه‌های خبری بدون مجوز ساماندهی می‌شوند

کلیه کانال‌ها و سامانه‌های خبری فعال در فضای مجازی، لازم است بر اساس ساز و کاری که اعلام می‌شود، نسبت به ثبت درخواست اخذ پروانه فعالیت از هیات نظارت بر مطبوعات، اقدام کنند.

به گزارش مشرق، معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد گردانندگان کانال‌ها و سامانه های خبری بدون مجوز لازم است به سامانه‌ای که به زودی طی فراخوانی معرفی و اطلاع‌رسانی می‌شود، مراجعه و اقدام به ثبت مشخصات و درخواست مجوز کنند. این اقدام در راستای اجرای قانون و حمایت از رسانه‌های دارای مجوز در قبال فعالیت‌های بدون هویت و مجوز و کمک به بسط مرجعیت خبری داخلی و فعالیت قانونی و اخلاق‌مند در عرصه اطلاع‌رسانی کشور انجام می‌شود.

بدیهی است رسیدگی به درخواست‌های فعالیت کانال‌ها و سامانه‌های خبری، با اولویت انجام می‌گیرد و در صورت احراز شرایط قانونی و تایید صلاحیت، مجوز فعالیت آنها صادر می‌شود.

هیات نظارت بر مطبوعات پیشتر نیز طی چند فراخوان، از مدیران سایت‌ها و فعالان خبری بدون مجوز برای اخذ مجوز و تطبیق وضعیت خود با مفاد قانون مطبوعات و آیین نامه اجرایی آن، دعوت به عمل آورده بود که مورد استقبال قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس