اقبالی: بازی‌های آسان فقط جایگاه کادرفنی را محکم می‌کند

مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: کادر فنی تیم ملی با بازی‌ مقابل تیم‌های آسیایی ضعیف، فقط می‌خواهد نتیجه بگیرد که جایگاه خود را از دست ندهد.

به گزارش مشرق، مسعود اقبالی درباره پیروزی ایران مقابل اردن در تورنمنت چهار جانبه بین‌المللی اردن اظهار داشت: ایران اردن را شکست داده نه برزیل. من بازی خیلی بدی از تیم ملی ایران مقابل اردن دیدم. ایران تیم درجه ۳ آسیا را برده و متاسفانه بازیکنان خط دفاعی تیم ملی انقدر ضعیف بازی کردند که اردن چند موقعیت خطرناک داشت که می‌توانستند بازی را مساوی کنند. این تیم با این ساختاری که دارد شانسی در جام ملت‌های آسیا ندارد ما باید دیدگاه وسیعی داشته باشیم و آینده را ببینیم. متاسفم که تیم ملی هیچ برنامه‌ای ندارد الان حریفان خودمان را می‌بینیم با بهترین تیم‌های دنیا بازی می‌کند و هر بازی هم پیروز می‌شوند که ما متاسفانه فقط با تیم‌های درجه ۲و۳ بازی می‌کنیم و هیچ‌وقت تیم ملی محک نمی‌خورد.

وی در خصوص میانگین سنی بالای تیم‌ملی گفت: بازیکن‌هایی که الان سنشان بالا رفته، تمام شده هستند و این نشان می‌دهد که فدراسیون و سرمربی برنامه‌ای برای آینده ندارد و این یک نوع فریب دادن مردم است. واقعا نمی‌دانم چرا از بازیکنان جوان حاضر در لیگ برتر خودمان استفاده نمی‌کنیم. این موضوع ۱۰۰ درصد به تیم ملی کشورمان لطمه می‌زند. در فوتبال روز دنیا الان فقط سرعت‌ و استقامت مهم است که بازیکن بتواند ۹۰ دقیقه در زمین بازی کند.

کارشناس فوتبال کشورمان ادامه داد: وقتی که سرمربی بازیکن را دعوت می‌کند معیارهایش را می‌سنجد که اول باید شعور تاکتیکی و کنترل خشم داشته باشد. من فکر می‌کنم سرمربی در بازیکنان پا به سن گذاشته فقط شعور تاکتیکی می‌بیند که جای تعجب دارد. امیدوارم کادرفنی در تورنمنت‌های بعدی از بازیکنان جوان استفاده کند.

مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا در مورد عملکرد ضعیف خط دفاعی تیم ملی کشورمان در دیدار برابر اردن، یادآور شد: بازیکنان خط دفاعی ما مهره‌های استاندارد اما متوسط هستند و در اروپا حرفی برای گفتن ندارند. متاسفانه فدراسیون و سرمربی بازی‌های دوستانه‌ قوی برای تیم ملی برگزار نمی‌کنند که تیم ملی کشورمان محک جدی در این بازی‌ها بخورد. کادر فنی تیم ملی با این بازی‌ها مقابل تیم‌های آسیایی ضعیف، فقط می‌خواهند نتیجه بگیرند که جایگاه خودشان را از دست ندهند و در تیم ملی باقی بمانند.

اقبالی در خصوص عملکرد نسبتا ضعیف هافبک‌ها و مهاجمین تیم ملی بیان کرد: این مشکل قلعه‌نویی است و مشکل کادرفنی نیست. بازیکنان باید در نوجوانی و جوانی کار دفاعی و تهاجمی را کامل و دقیق یاد بگیرند. در فوتبال روز دنیا باید بازیکنان از هم درک متقابل داشته باشند که متاسفانه هیچ‌کدام از ۱۱ بازیکن داخل زمین از همدیگر شناخت کافی نداشتند. همین موضوع باعث شد اشتباهات فردی در بازی رخ بدهد. در تیم ملی جای آموزش نیست جای امتحان پس دادن است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    2 0
    هیچ شانسی ندارد جدا از سن بالا سرعت تیمی همچنان پائین و انتقال از دفاع به حمله کند است
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    2 0
    اینکه فک کنیم ریسک نکنیم و تمام ۴ دفاع وسط و چپ رو بالا ۳۰ بزاریم شاید نتیجه بگیریم اشتباه است کاش دو سه تا دفاع ۲۵ به پائین میاوردن تا برا ۲۰۲۶ اماده شن
  • کامران IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    0 0
    دقیقا دیشب واقعا از بازی تیم ملی مقابل قطر نا امید شدم تیم قطر اصلا در حد و اندازه تیم ایران نبود ولیکن بدلیل پابه سن گذاشتن افراد تیم ملی ما چیزی برای گفتن نداشتیم. گویا بضاعت تیم ملی همین قدر بیشتر نیست تصور کنید با این تیم بخواهیم جلوی تیم ملی ژاپن بازی کنیم مسلمٱ نتیجه اسفناک خواهد بود . امیدوارم تا دیر نشده یک دیدگاه ساختاری جایگزین این تیم از پای افتاده بشود.۱۴

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس