اختصاص یک درصد درآمد فروش خودرو و موتورسیلکت به خرید آمبولانس

کلیه شرکت‌های تولیدکننده و واردکننده خودرو و موتورسیکلت مکلف شدند تا یک درصد از قیمت فروش خودرو، ماشین‌آلات و موتورسیکلت را جهت خرید و تحویل آمبولانس در اختیار هلال احمر قرار دهند.

به گزارش مشرق، نمایندگان در جلسه علنی امروز(سه‌شنبه،۲۵مهر) مجلس شورای اسلامی، بندالحاقی (۱) ماده ۶۹ لایحه برنامه هفتم توسعه را به تصویب رساندند و بر این اساس نمایندگان مجلس شورای اسلامی
مصوب کردند که کلیه شرکت های تولیدکننده و واردکننده خودرو و موتورسیکلت حسب مورد به ازای فروش هر دستگاه خودرو، ماشین آلات سنگین و سبک و موتورسیکلت، یک درصد (%۱) از قیمت فروش خود را جهت خرید آمبولانس اختصاص دهند.

بند الحاقی (۱) ماده ۶۹ لایحه، از سال دوم اجرای برنامه کلیه شرکت های تولیدکننده و واردکننده خودرو و موتورسیکلت مکلفند حسب مورد به ازای فروش هر دستگاه خودرو، ماشین آلات سنگین و سبک و موتورسیکلت، یک درصد (%۱) از قیمت فروش خود را جهت خرید و تحویل آمبولانس و موتورلانس به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و ناوگان اورژانس زمینی سازمان اورژانس کشور اختصاص دهند.

همچنین ماده الحاقی بند (چ) به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

ماده الحاقی - به منظور ارائه خدمات اورژانس پیش‌بیمارستانی و دسترسی عادلانه مردم بر خدمات اورژانسی (۱۱۵) در اقصی نقاط کشور، سازمان اورژانس کشور مکلف است بر اساس طرح آمایش سرزمینی سالانه نسبت به توسعه پایگاه‌های زمینی اورژانس پیش‌بیمارستانی شهری و جادهای در شهرها، جاده‌ها، روستاها و مناطق صعب‌العبور و همچنین توسعه پایگاه‌های هوایی و دریایی اورژانس پیش‌بیمارستانی اقدام نماید.

تبصره- جهت تکمیل زنجیره خدمات اورژانس پیش‌بیمارستانی و سایر فعالیت‌ها و خدمات فوریت‌دار پزشکی در مناطقی که امکان ارائه خدمات زمینی و دریایی نباشد، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف است با توسعه اورژانس هوایی از طریق تأمین بالگرد یا خرید خدمات اقدام نماید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    1 0
    یه خودرو اینجا اسما تولید کردند سی تا نهاد باید ازش بخورن و همیشه هم گله افزایش قیمت دارن
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    1 0
    پس ماشین آتش نشانی چی؟؟؟؟
  • NL ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    0 0
    حالا پنجاه درصد خودرو گرون میشه یک درصد فروش هم برای امبولانس استفاده نمی کنند چون هیچ نظارتی نیست وغیره
  • داود IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    0 0
    یکدفعه هم از جیب خود نماینده گذشت کنید
  • ... IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    0 0
    حلا احمر عزیز نخور این پولو این پولا الوده به خون ایرانیان هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس