کد خبر 1537111
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۰

به گزارش مشرق، شهر خاروانا در شهرستان ورزقان آذربایجان‌شرقی قرار گرفته که به‌خاطر طبیعت زیبا و بکر خود به عروس آذربایجان معروف است.

نام خاروانا برگرفته از واژه کاروان است. این بخش از طرف شمال با کشور ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان، از طرف جنوب با شهرستان مرند و شبستر، از شرق با بخش مرکزی ورزقان و از غرب با شهرستان جلفا بخش سیه‌رود هم‌مرز است.

منطقه حفاظت شده کامتال که هم اکنون قسمتی از منطقه حفاظت شده کیامکی در خاروانا محسوب می‌شود، یکی از مهم‌ترین مناطق حیات وحش کشور و شهر خاروانا است.

در این منطقه انواع کبک، آهو، پلنگ، خرس و کوراخال را می‌توان یافت.

قسمت‌هایی از جنگل‌های ارسباران تا حوزه روستای آستامال در خاروانا نیز امتداد یافته است. این بخش از جنگل‌های قره داغ که دارای درختان انبوهی است، یکی از مهم‌ترین بخش‌های جنگل‌های ارسباران است که گردشگران زیادی برای تفریح به آنجا سفر می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    0 2
    مشرق ترسو و بدبخت شعار به این قشنگی توی کامنتها و اخبار چرا چاپ نمیکنی . خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد قادمون ... همه کامنتهای درپیت و بدردنخور دشمنان را چاپ میکنی و امثال این اشعار قشنگ را چاپ نمیکنی چرا؟ نکنه ترسیدی و بدبختی . این جمله کوچک همه محتوای همه اخبار تو را در بردارد بلکه بینهایت بیشتر . مشرق بی انصافی نکن از دشمن ما چاپ کردی از ما هم چاپ کن و بدان مشرق همه چیز در عمل که در این اشعار آمده است
    • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
      0 1
      شعار نده مشتاقي برو غزه جهاد کن
  • amir IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    0 0
    بایدبه این شهر زیبا رسیدگی شود بانک ملی و اداره ورزش و جوانان و استخر سرپوشیده و کارخانه های پتروشیمی در این شهر ساخته شود و بودجه این شهر به صورت جداگانه به این شهر تخصیص یابد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس