امیرعبداللهیان

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در اظهاراتی در نشست کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی در جده خواستار اعزام هیأتی از کشورهای اسلامی برای بررسی جنایات اسرائیل به غزه شد.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در نشست کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی در جده حضور دارد، بعدازظهر امروز (چهارشنبه) ۲۶ مهر ماه طی سخنانی اظهار داشت: اقدام رژیم صهیونیستی با هیچ منطقی مطابقت ندارد.

وی در ابتدای این نشست ضمن تسلیت به مردم فلسطین و مقاومت در پی حمله شب گذشته صهیونیست‌ها به بیمارستان المعمدانی در غزه اظهار داشت: جنایات این رژیم در حالی صورت می‌گیرد که رژیم صهیونیستی روز شنبه هفتم اکتبر به علت قهرمانانه مقاومت فروریخت.

به گفته رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران، آمریکا برای احیای رژیم فروپاشیده صهیونیستی برای مدیریت جنگ علیه غیرنظامیان تلاش می‌کند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین آمریکا را مسؤول این جنایت‌ رژیم صهیونیستی خواند و افزود: آمریکا مسؤولیت این جنایات را برعهده دارد.

وی با بیان اینکه زمان آن رسیده که کشورهای اسلامی روابط خود را با رژیم صهیونیستی قطع کنند، افزود: هیأتی از کشورهای اسلامی باید برای بررسی جنایات اسرائیل به غزه اعزام شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین بر اعمال مجازات‌هایی علیه رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

وی هرگونه جابه‌جایی اجباری ساکنان غزه را محکوم کرد.

وزیر خارجه با بیان اینکه اقدام شب گذشته رژیم صهیونیستی در بمباران بیمارستان المعمدانی در غزه که منجر به شهادت نزدیک به دو هزار نفر از بیگناهان شد با هیچ منطقی مطابقت ندارد، گفت: چه کسی باور می‌کند مقاومت از چنین بمب پیشرفته‌ای علیه هموطنان خود در غزه استفاده کرده باشد. امروز در همه سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور پرچم جمهوری اسلامی ایران به نشانه همبستگی با شهدای فلسطینی به حالت نیمه افراشته درآمده و ایران امروز را روز عزای عمومی سراسری اعلام کرده است.

وی خطاب به حاضران در نشست گفت: سیاست مستمر غصب اراضی فلسطین و ادامه شهرک سازی و قتل گروهی و ویران سازی و بازداشت و شکنجه کردن زنان و کودکان و کنترل منابع آب و برق و جلوگیری از ورود فلسطینی‌ها به مسجدالاقصی چیزی جز جنایت علیه بشریت نیست. حتی مراسم دینی مسیحیان نیز از این تجاوزگری‌ها مستثنی نیست. 

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: عملیات طوفان الاقصی ثابت کرد که موضوع فلسطین همچنان زنده و پویاست و فلسطین پس از طوفان الاقصی با قبل آن وضعیت متفاوتی خواهد داشت.

وزیر خارجه همچنین پیشنهاداتی را در این نشست مطرح کرد. 

 این دیپلمات عالیرتبه ایرانی در بدو ورود به جده در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری نشست کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی در جده برای بررسی تحولات اخیر در سرزمین‌های اشغالی خاطرنشان کرد: روز چهارشنبه نشست کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی را در جده داریم. در پی درخواستی که از روز دوم حملات رژیم صهیونیستی به غزه و نسل کشی در غزه داشتیم که وزرای خارجه کشورهای اسلامی سریعا یک نشست اضطراری را داشته باشند، در نهایت مقرر شد کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی با دعوت از همه وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان نشستی را در جده به میزبانی عربستان سعودی و در دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی برگزار کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 18
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    0 0
    ننگ بر مسلمانی که برای منافع خودش سکوت کنه خاک برسر حاکمان عرب
  • امیرکبیر IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    0 0
    سر دکتر صادق زیباکلام سلامت
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    0 0
    کل دنیا در خواب اند
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    0 0
    کشورهای اسلامی به دنبال این هستن خود شما نباشین
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    0 0
    کشورهای عربی به نظرنمیاد روابتشونو بااسرایل قعط کنند شکم پرستها
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    0 0
    لعنت خدا بر حاکمان پست امارات و بحرین که ذلیلانه دشمن مسلمانان و حتی بشریت را در آغوش گرفته اند .
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    0 0
    کشورهای اسلامی عربستان و امارات و کویت و بحرین و عمان و ترکیه و آذربایجان اصلا قبولت ندارند
  • حامد IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    0 0
    اخر خود حاکمیت در دنیا مقبولیت ندارد تا عرب ها به حرف او گوش دهند خود این رژیم را دنیا تروریست می شناسد .
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    3 0
    نشست وراجهای بدون عمل و بی بخار در جده
  • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    4 2
    توهم
  • رضا DE ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    0 1
    باید گفت مقصراصلی جنگ حماس با اسراییل همین کشورهای عربی هستن که بااسراییل رابطه برقرار کردن خصوصا عربستان که میخواست بککنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس