کد خبر 1537906
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵
هرش: اسرائیل مصمم به تبدیل غزه به هیروشیما است

سیمور هرش روزنامه نگار تحقیقی آمریکایی گفت: اسرائیل مصمم است شهر غزه را به هیروشیمای دیگری اما بدون استفاده از سلاح‌های هسته‌ای تبدیل کند.

به گزارش مشرق، برنده جایزه پولیتزر به نقل از برخی منابع در شبکه اجتماعی ایکس (توئیترسابق) نوشت: بر اساس ارزیابی تحلیگران امنیتی که با او صحبت کرده اند تمایل بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به مثابه تصمیم برای «نابودی حماس» است.

هرش نوشت: یک مقام اطلاعاتی به او گفته است که «شهر غزه در شرایط تبدیل شدن به هیروشیما بدون استفاده از سلاح های هسته ای است».

خبرگزاری تاس نوشت: این مقام آمریکایی توضیح داد که ارتش اسرائیل می تواند از بمب های ساخت آمریکا از جمله بمب سنگرشکن در عملیات زمینی استفاده کند که قادر است پیش از انفجار به عمق ۳۰ تا ۴۰ متری زیر زمین نفوذ و سامانه های زیرزمینی را تخریب کند.

این رسانه افزود: هرش به نقل از منبع مذکور اظهار داشت که اسرائیل برنامه ای برای «حمله زمینی گسترده» به غزه ندارد زیرا نیروهایش نیاز دارند به تعقیب نیروهای حماس در تونل های زمینی بپردازند.

روزنامه نگار آمریکایی اظهار داشت منبع مذکور به او گفته است دستورات بر اساس تیراندازی فوری به هر کسی که در معرض دید باشد، خواهد بود و تسلیم شدن نیروهای حماس گزینه آنها نیست. اما سرنوشت اسرای اسرائیلی هنوز معلوم نیست.

هرش افزود: منبع یاد شده به او گفت که طرح نتانیاهو درخواست از ارتش اسرائیل برای پیدا کردن هر تعداد از نیروهای حماس است. ماموریت سربازان اسرائیلی حرکت به صورت بلوک به بلوک برای نابودی شهر و یافتن افراد است و باید دقت کنند که هیچ یک از نیروهای حماس فرار نکنند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    0 0
    مشرق ترسو و بدبخت شعار به این قشنگی توی کامنتها و اخبار چرا چاپ نمیکنی . خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد قادمون ... همه کامنتهای درپیت و بدردنخور دشمنان را چاپ میکنی و امثال این اشعار قشنگ را چاپ نمیکنی چرا؟ نکنه ترسیدی و بدبختی . این جمله کوچک همه محتوای همه اخبار تو را در بردارد بلکه بینهایت بیشتر . مشرق بی انصافی نکن از دشمن ما چاپ کردی از ما هم چاپ کن و بدان مشرق همه چیز در عمل که در این اشعار آمده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس