دست رد مجلس بر سینه بازنشسته‌ها/ داورزنی با والیبال خداحافظی می‌کند؟

با مخالفت نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره حضور بازنشستگان در ریاست فدراسیون‌های ورزشی آماتوری، ریاست کمیته‌های ملی المپیک و پارالمپیک، باید دید محمدرضا داورزنی مطابق قوانین جاری کشور بازنشسته محسوب می‌شود و امکان حضور مجدد در انتخابات فدراسیون والیبال را دارد یا خیر.

به گزارش مشرق، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت شب شنبه، ۲۹ مهر و در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران، با پیشنهاد حذف بند الحاقی ۱ از ماده ۷۸ موافقت کردند.

در بند الحاقی ۱- که حذف شد، آمده بود: ریاست فدراسیون‌های ورزشی آماتوری، ریاست کمیته ملی المپیک و ریاست کمیته ملی پارالمپیک شغل محسوب نمی‌شود و بازنشستگان هم می‌توانند ریاست آنها را عهده‌دار شوند. مضافاً ریاست‌های مذکور از حیث صلاحیت عمومی مشمول مشاغل حساس می‌باشد.

با حذف این بند و ممنوع بودن حضور بازنشسته‌ها در فدراسیون‌های ورزشی، محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال با توجه به شغل بودن پست ریاست فدراسیون باید در پایان دوره چهارساله از ریاست کنار برود و فرد دیگری از طریق انتخابات جایگزین او شود.

داورزنی ۲۹ آبان سال ۹۸ به عنوان رئیس انتخاب شد. این در حالی بود که پیش از این هم حدود ۱۲ سال ریاست فدراسیون را بر عهده داشت که با حضور در معاونت قهرمانی وزارت ورزش از والیبال جدا شد. بعد از بازگشت دوباره و مطابق با آنچه خودش اعلام کرده، قرار بود با دستور ریاست جمهور وقت تا پایان دوره چهار ساله باشد اما باید ماموریتش توسط کمیسیون اداری و استخدامی هر ساله تمدید شود که این اتفاق هر چند در سال پایانی ریاستش حاشیه‌هایی را ایجاد کرد اما در نهایت تمدید شد.

به این ترتیب دوره چهارساله ریاست داورزنی آبان ماه امسال به پایان می‌رسد و در این راستا ثبت‌نام نامزدهای شرکت در انتخابات ریاست این فدراسیون از ۱۱ شهریور آغاز شد و ۲۶ شهریور به پایان رسید که ۱۱ نفر از جمله داورزنی در انتخابات ثبت‌نام کردند.

تاکنون بارها در مورد بازنشسته بودن داورزنی بحث‌های زیادی شده و برخی از اهالی فدراسیون بازنشسته بودن او را انکار می‌کنند. با این حال اگر داورزنی بازنشسته باشد، مطابق با قوانین داخلی نمی‌تواند رئیس فدراسیون شود اما مطابق با اساسنامه فدراسیون جهانی امکان ادامه ریاست در فدراسیون والیبال را دارد و آنچه برای فدراسیون جهانی مهم است، رعایت اساسنامه خود توسط فدراسیون‌های عضو است. اما از سوی دیگر فدراسیون‌های ورزشی موظف به رعایت قوانین داخلی کشور خود هستند.

تعارض قوانین داخلی و جهانی این سوال را مطرح می‌کند که موضوع انتخابات فدراسیون والیبال و حضور داورزنی در آن چه سرانجامی خواهد داشت. البته داورزنی پیش از این از هماهنگی با سازمان ورزش کشور صحبت کرده بود و باید دید در روزهای آینده چه تصمیمی می‌گیرد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پری مجرد 44ساله IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    2 1
    داورزنی رو با اردنگی بیرون کنید و به دورترین نقطه قاره آفریقا تبعیدش کنید و عطایی را هم در ملاء عام به دار مجازات بیاویزید
  • حسين DE ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    2 2
    ايشون مأموريت داشتند كه واليبال ايران را نابود كنند و وى با انتخاب آقاى عطائى بعنوان سر مربى تيم ملى اين وظيفه را به نحو احسن به اتمام رسوندند.
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    3 2
    داورزنی بره لابدتاج وامثال تاج روبیارین.
  • احمد IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    0 0
    خواهشا تمدید نکنین چون اصلا پاسخگوی افکار عمومی که نبود هیچ دفاع هم میکرد از عملکرد تیم ملی والیبال بزرگسالان دوره اش دیگه تموم شده .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس