سنتکام: ۲۴ نظامی آمریکایی در سوریه و عراق زخمی شدند

سازمان تروریستی سنتکام تایید کرد که در حملات پهپادی به پایگاه آمریکا در سوریه ۲۰ نظامی و در حملات مشابه به پایگاه این کشور در عراق ۴ نظامی مجروح شدند.

به گزارش مشرق، سازمان تروریستی «سنتکام» بامداد چهارشنبه اذعان کرد که ۲۴ نظامی آمریکایی در جریان حملات یک هفته اخیر به پایگاه‌های آمریکا در سوریه و عراق، مجروح شده‌اند.

بر این اساس، ۲۰ نظامی آمریکایی در حمله دو پهپاد به پایگاه «التنف» در جنوب سوریه در روز هجدهم اکتبر زخمی شدند. در این حادثه تأسیسات نظامی آسیب ندید.

در همان روز، ۴ نظامی آمریکایی نیز در دو حمله جداگانه پهپادی به پایگاه «عین‌الاسد» در عراق مجروح شدند. به آشیانه هواپیماهای بدون سرنشین نیز آسیب جدی وارد شد.

این بیانیه همچنین می‌افزاید که یک پیمانکار آمریکایی در این پایگاه به دلیل یک حادثه قلبی در حین دستور حضور در پناهگاه، جان باخت. البته به گفته سنتکام این اتفاق در جریان حملات به این پایگاه رخ نداده است.

وزارت دفاع آمریکا حملات هفته گذشته به پایگاه‌های نظامی این کشور در سوریه و عراق را تایید اما آماری از تلفات یا خسارات آنها ارائه نکرده بود.

از سوی دیگر، بامداد چهارشنبه بود که گروه مقاومت عراقی موسوم به «مجاهدین مقاومت اسلامی عراق» در بیانیه‌ای اعلام کرد که با شلیک موشک، پایگاه اشغالگران آمریکایی در «خراب الجیر» را هدف قرار داده است.

از چند روز پیش گروه‌های مقاومت عراقی که در واکنش به جنگ غزه، برای مداخله مستقیم در تقابل با صهیونیست‌ها و در حمایت از مقاومت فلسطین اعلام آمادگی کرده‌ بودند، رسما به نبرد طوفان الاقصی پیوسته‌اند و طی چند روز اخیر بارها مواضع نیروهای آمریکایی در پایگاه الحریر در شمال عراق و پایگاه عین الاسد در غرب این کشور را هدف حملات پهپادی و راکتی قرار داده‌اند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس