سفر وزیر دفاع انگلیس به غرب آسیا در میانه بحران غزه

وزیر دفاع انگلیس در میانه بحران غزه و دستور کار آنچه جلوگیری از گسترش درگیری‌ها در منطقه نامیده شده، راهی غرب آسیا شده است.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع انگلیس پنجشنبه شب با انتشار بیانیه‌ای از این سفر خبر داد و نوشت: گرنت شپس این هفته به عربستان سعودی و امارات متحده عربی سفر کرد تا درباره حفظ ثبات منطقه، محافظت از غیرنظامیان و تقویت مشارکت دفاعی بریتانیا رایزنی کند.

بر اساس این بیانیه، «وی به عنوان بخشی از تلاش‌های دیپلماتیک بریتانیا برای جلوگیری از گسترش درگیری‌ها در خاورمیانه و کاهش تنش‌ها در سراسر منطقه، با مسئولان دو کشور دیدار کرد.»

شپس دباره این سفر ادعا کرد: من اینجا در خاورمیانه هستم تا با برخی از شرکای دفاعی انگلیس برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها و محافظت از همه غیرنظامیان کار کنم. تنها با همکاری با یکدیگر می‌توانیم جلوی گرفتار شدن خانواده‌های بی گناه بیشتری را بگیریم.

وزیر دفاع انگلیس هفته گذشته نیز با هدف هماهنگی واکنش‌های بلوک غرب به تحولات فلسطین، با همتای آمریکایی خود در واشنگتن دیدار کرد.

انگلیس از ابتدای دور تازه درگیری‌ها در غزه، حمایت تمام قد خود را از رژیم صهیونیستی اعلام کرده و به رغم بحران انسانی در این منطقه با طرح برقراری آتش‌بس مخالفت است. به تعبیر دولت لندن، برقراری آتش‌بس در غزه به سود گروه‌های مقاومت فلسطینی خواهد بود.

نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز و ضربات سنگینی به پیکر رژیم اشغالگر صهیونیستی وارد کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی که توان مقابله با رزمندگان مقاومت را ندارد از همان ابتدای عملیات در جنایتی آشکار به بمباران بی وقفه مناطق مسکونی، بیمارستان‌ها و مراکز دینی و مدارس غزه اقدام کرده است. بر اساس گزارش وزارت بهداشت فلسطین طی ۲۰ روز جنایت این رژیم در غزه، بیش از ۷ هزار نفر شهید و ۱۶ هزار نفر مجروح شده‌اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    0 0
    آخ که چقدر بی سر و صدا از شری که به پا کرده در امانه
  • DE ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    0 0
    اسمش خاور میانه است..غرب آسیا کجاست.
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    0 0
    اما بنازم ترانه ترامپ دوستی، آنجلا نجولی بشردوست، افسانه بایگانی شده، مسیح ترامپ نژاد، ترامپ کریمی و ترامپ دایی، برده آزمون و...که از یک طرف برای فوت ناخواسته مهسا امینی ناراحت می‌شوند و یقه پاره می‌کنند و از طرف دیگر وقتی صدها نفر ایرانی بخاطر خانواده خوب و مهربان و انسان دوست مهسا، به بدترین شکل ممکن مردند، هیچ نگفتند. و امروز (4/8/1402) که رئیس جمهور پست و وحشی کشور آمریکا بزرگترین فجایع بشری را انجام می‌دهد و بیش از 7 هزار کودک، مرد و زن فلسطینی را تکه تکه می‌کنند، سکوت کرده اند. معلوم می‌شود که درد شما فوت یک دختر نبوده است. راستی اگر این است فضیلت اهل هنر، خنکا کسی که بی هنر است. این متن را انتشار دهید.
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    0 0
    بایدن هم مثل گوترش نمیداند که رئیس اصلی کس دیگر است و انها مترسکی بیش نیستند. سازمان ملل و شورای امنیت تحت نفوذ صهیونیست ها هستند و بدون اجازه انها هیچ اقدامی نمیتواند بکنند..ان گونه که سخنگوی نخست وزیر انگلیس سخن میگوید ،نشان میدهد مادر و مغز متفکر صهیونیست ها در انگلیس و امریکا بعنوان شاخ صهیونیست ها عمل میکند و اختیارش هم دست لابی صهیونیست امریکاست نه بایدن ومجلس های امریکا . ا و اسراییل هم چشم صهیونیست ها در منطقه است .این چشم در منطقه باید کور گردد .تا سرمایه داران زالو صفت نتوانند با ایجاد امنیت برای خود در امریکا و اروپا و دیگر کشورها با سپر بلا کردن عده ای و جنگ افروزی در کشور های اسلامی و غیره در اسایش زندگی کنند. جنگ اکراین و روسیه هم سیاست انها برای تسلط بیشتر بر کشور های جدا شده از اتحاد جماهیر شوروی است .برای نجات مردم دنیا از دست صهیونیزم جهانی باید،منافع انها در کل دنیا به بخطر افتاده و شرکت های بزرگ صهیونیستی ،مورد تحریم مسلمانان و دیگر کشور های مستقل و ازادیخواه ومستضعف جهان قرار گیرند. .با قطع صادرات نفت به انها ماشین جنگیشان را نا کار امد کرد .و زمستان سخت را نصیبشان کرد . . انشا ء الله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس