.

مجمع بیداری نیروهای انقلاب که در حرم مطهر امام (ره) برگزار شد، قدمی بزرگ برای گردهم‌آوری نیروهای انقلاب بود.

به گزارش مشرق، مرتضی کامل نواب مدرس دانشگاه- مجمع بیداری نیروهای انقلاب که در حرم مطهر امام (ره) برگزار شد، قدمی بزرگ برای گردهم‌آوری نیروهای انقلاب بود. جمع کثیری که بیش از چهار هزار نفر برآورد شد و در دو بخش اصلی از حرم مطهر امام راحل دور هم جمع شدند و حضور دکتر قالیباف، دکتر حداد عادل و دکتر رضایی و نیز همراهی جدی دکتر رئیسی و پیام دلگرم‌کننده ایشان به مجمع، روشن‌ترین تصویر از همدلی و همگرایی نیروهای انقلاب را بیان کرد.

همچنین حضور جمع کثیری از نمایندگان مجلس و نیز شخصیت‌های شناخته شده انقلابی و سیاسی در آن نویدبخش همگرایی جریانی در جهت افزایش مشارکت و کنشگری در انتخاب افراد کارآمد و دلسوز در مجلس آینده بود.

بیانیه پایانی این نشست به‌وضوح توضیح می‌داد که این جمع با وجود کثرت بی‌سابقه و ملی‌بودن، خود را «بخشی» از جریان انقلاب می‌داند؛ اما مهم است که همگان بدانند این بخش، با محوریت بازیگران اصلی جریان انقلابی، قطعا بزرگ‌ترین بخش را شامل می‌شوند.

بعد از برگزاری باشکوه این مجمع، برخی از سوپرانقلابی‌ها دوباره به دنبال انواع بهانه‌ها رفته‌اند. یکی می‌گوید چرا آن نماینده که از نظر ما و رفقایمان انقلابی نیست را در جمع راه دادید، آن یکی می‌گوید چرا این جمع را برای حل مشکلات سیاسی جمع نکردید، آن یکی می‌گوید تصاویر این اجتماع بسته بوده و گویای کل جمعیت نیست و به همین ترتیب با بهانه‌های واهی، سعی در کم جلوه‌دادن یا خدشه به این اجتماع عظیم انقلابی داشتند. این بهانه‌های سطحی برای بسیاری از دلسوزان انقلاب نخ‌نما است. مشکل این جماعت نه انقلاب است و نه فعالیت مجلس انقلابی و... چراکه می‌دانند اعضای همین جمعیت در شهرهای خود برای اغتشاشات، حجاب، مشکلات اقتصادی و ... کنشگری فعالانه داشتند و اینجا می‌خواهند به وظیفه دیگر خود؛ یعنی افزایش مشارکت و بهبود کیفی مجلس عمل کنند.

نمایندگان کنونی هم که در این عرصه نقش خود را ایفا کرده‌اند؛ از تصویب لایحه حجاب تا تصویب انواع قوانین اقتصادی برای بهبود وضعیت معاش مردم تا حضور در جمع مدافعین امنیت و... . برایند. این اقدامات همراه با تأییدات مکرر رهبر معظم انقلاب برای این مجلس بوده است.

مشکل این دوستان، نگرانی از تأثیر اجتماع عظیم شکل گرفته بر رویه‌های سهم‌خواهانه و ادعاهای انقلابی‌گری خود و نفی و طرد دیگر جریانات و کنشگران سیاسی است. در واقع کسانی که علی‌رغم حضور چهره‌های اصلی جریان انقلابی حاضر در جلسه و نیز پیام روشن و دلگرم‌کننده دکتر رئیسی به این اجلاس، به دنبال خاک پاشیدن و کم جلوه‌دادن این همگرایی و همراهی عظیم‌اند، نگران خود هستند. نگران تزلزل و سستی در ادعاهای واهی خود مبنی بر نمایندگی جریان انقلاب و تلاش برای سهم‌خواهی هر چه بیشتر و بهره‌برداری حداکثری از قدرت در انتخابات پایان سال.

در این میان برخی طرف‌های سیاسی هم هستند که چون جای خود را در میان وحدت نیروهای انقلاب نمی‌بینند، به آن سنگ می‌زنند. حال آنکه خود ایشان با تشکیل جمع‌ها و شبکه‌های خالی از بدنه و نوعا با هدف کسب قدرت بیشتر، اقدام به جدایی و انفکاک از نیروهای انقلاب کردند.

بااین‌حال طبق بیانیه انتهایی، درب این اجتماع کثیر برای آنها هم باز است و همان‌طور که دکتر قالیباف در این جلسه بیان کرد قرار نیست کسی سهم‌خواهی کرده و قدرت‌طلبی کند و این دوستان چنانچه در شعارهای خود صادق هستند، می‌توانند به این همگرایی و همراهی با هدف تشکیل مجلس انقلابی و کارآمد بپیوندند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 19
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    9 8
    ..... بسم الله قاصم الجبارین .... انشاءالله همه آزادگان و مسلمانان جهان متحد میشوند و اسراییل و آمریکای قاتل و جنایتکار و سفاک و خونریز را از بین میبرند انشاءالله....
  • محمد IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    1 0
    عجب یعنی اینا نماینده ما هستن بعدش من کی به اینا وکالت دادم جای من تصمیم بگیرم
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    6 4
    وظیفه تک تک شما غزه گدایان وطنی، جانفشانی برای اسماعیل هنیه است به جبهه های جنگ نوار غزه بشتابید و به عنوان مدافعان حماس بجنگید و شربت شهادت را نوش جان کنید
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    1 0
    خخ نه بابا.. چهار سال پیشم همینو گفتید اما چی شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس