دیدار نخست‌وزیر قطر و گوترش با محوریت تحولات فلسطین

منابع رسانه‌ای عصر امروز (شنبه) از دیدار و گفت‌وگوی نخست وزیر و وزیر خارجه قطر با دبیرکل سازمان ملل متحد در دوحه با محوریت تحولات فلسطین خبر دادند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری قنا در این باره اعلام کرد که محمد بن عبد الرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر خارجه قطر میزبان آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل بود و دو طرف آخرین تحولات فلسطین اشغالی و راه‌های کاهش تنش را بررسی کردند.

محمد بن عبد الرحمن در این دیدار بر موضع قاطع کشور قطر در محکومیت هر گونه هدف قرار دادن غیرنظامیان تاکید کرد و گفت: کشتار غیرنظامیان بی‌گناه به ویژه زنان و کودکان و اعمال سیاست مجازات دسته جمعی به هر بهانه‌ای غیرقابل قبول است.

وی بر مخالفت کامل دولت قطر با بمباران بی رویه نوار غزه و تلاش برای کوچاندن اجباری ساکنان آن تاکید کرد و نسبت به خطر حمله زمینی برای امنیت غیرنظامیان و اسرای صهیونیست در غزه هشدار داد.

وزیر خارجه قطر همچنین بر لزوم تداوم ورود کاروان‌های امدادی و کمک‌های بشردوستانه به فلسطینی های گرفتار در این بمباران تاکید کردند.

وی در ادامه خواستار اقدام سریع جامعه جهانی برای اجرایی کردن تصمیم مجمع عمومی سازمان ملل به منظور دستیابی به آتش بس انسانی در نوار غزه شدند.

محمد بن عبد الرحمن همچنین بر اهمیت هماهنگی تلاش‌های بین‌المللی و منطقه‌ای به منظور توقف تجاوز به غزه و تلاش جدی برای دستیابی به صلح عادلانه و همه جانبه تأکید کردند.

وی از تلاش‌های سازمان ملل متحد و نقش مؤثر دبیرکل آن در بسیج تلاش‌های بین‌المللی برای ایجاد آرامش و تنش‌زدایی تمجید کرد.

عملیات طوفان الاقصی درحالی وارد بیست و دومین روز خود شده که خبرها از تشدید حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی، درمانی و مدارس غزه حکایت دارد و این منطقه از زمین، دریا و آسمان زیر بمباران سلاح های مرگبار رژیم آپارتاید تل آویو قرار دارد و این در حالی است که مقامات واشنگتن حمایت همه جانبه خود از رژیم صهیونیستی را به اوج خود رسانده اند.

ارتش رژیم صهیونیستی که از نبرد با رزمندگان مقاومت درمانده شده فقط به دنبال کشتار مردم غزه می باشد تا از این راه به مقاومت فشار بیاورد و برنامه های خود را تحمیل کند، غافل از این که تمام مردم غزه عضو مقاومت ضد صهیونیستی هستند. شرایط مردم غزه آنقدر وخیم است که حتی شبکه آمریکایی NBC نیز بامداد امروز (شنبه) به نقل از تیم خبری خود گزارش داد که وضعیت ساکنان غزه در زیر حملات بی امان و همه جانبه رژیم صهیونیستی اسفبار و وحشتناک است.

این شبکه آمریکایی به نقل از خبرنگاران مستقر خود در غزه اعلام کرد: وضع بسیار سخت و خطرناکی را تجربه می‌کنیم. در معرض بمباران بسیار سنگین هوایی و حملات خمپاره‌ای (صهیونیست ها) قرار داریم. مردم به هر اندازه بتوانند کشته‌ها و مجروحان خود را منتقل می‌کنند، اما آمبولانس‌ها قادر به خروج از مکان خود نیستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس