انجام عمل‌های جراحی در نوار غزه بدون داروی بیهوشی

کمبود دارو و تجهیزات پزشکی در نوار غزه باعث شده است پزشکان فلسطینی مجبور شوند عمل‌های جراحی را بدون داروی بیهوشی انجام دهند.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، طبق گزارش میدانی رسانه‌ها در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نوار غزه، پزشکان به دلیل کمبود تجهیزات و دارو مجبور هستند بسیاری از عمل‌های جراحی را بدون بیهوشی انجام دهند.

گفته می‌شود بیشتر بیمارستان‌ها در نوار غزه به خاطر کمبود داروی بیهوشی بسیاری از عمل‌های ساده‌تر را بدون این ماده انجام می‌دهند و لوازم بیهوشی را برای موارد پیچیده نگه می‌دارند.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت فلسطین، تعداد کشته‌شدگان نوار غزه از مرز ۸هزار نفر فراتر رفته است که نیمی از آنها کودک هستند. طبق این گزارش بیش از ۱۸هزار نفر زخمی شده‌اند.

گزارش‌های میدانی از نوار غزه نشان می‌دهد درحالی که بمباران صهیونیست‌ها ادامه دارد، بیمارستان‌ها به دلیل کمبود امکانات پزشکی قادر به درمان زخمی‌ها نیستند و بسیاری از افراد زخمی به واسطه کمبود امکانات به شهادت می‌رسند.

به گفته پزشکان حاضر در نوار غزه بسیاری از بیمارستان‌های این منطقه تحت محاصره اسرائیل با کمبود شدید دارو و تجهیزات پزشکی روبه‌رو هستند ولی مهمتر از آن کمبود مواد غذایی و آب بهداشتی است که می تواند در روزهای آینده منجر به مشکلات بیشتری برای ساکنان شود.

براساس آمارهای منتشر شده تا کنون به دلیل کمبود تجهیزات پزشکی، پنج بیمارستان در نوار غزه به طور کامل تعطیل شده و بسیاری از آنها نیز در آستانه تعطیلی قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    0 0
    # خاک بر سر دشمن غزه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس