ترکیب پرسپولیس برای دیدار با ملوان

نگاهی به ۷ مسابقه پیش روی پرسپولیس مشخص می‌کند شاید روی کاغذ دیدار پنجشنبه مقابل صنعت‌نفت یکی از راحت‌ترین مسابقات شاگردان یحیی گل محمدی در آستانه برگزاری چندین مصاف سنگین داخل و خارج از خانه باشد.

سرویس ورزش مشرق - تیم پرسپولیس پس از توقف در انزلی و از دست دادن صدر جدول حالا در آستانه ورود به چرخه ۷ مسابقه سنگین همزمان با برپایی اردوی تیم ملی برای مقدماتی جام جهانی است.

نگاهی گذرا به این مسابقات و شرایط پیش روی پرسپولیس سختی‌های قهرمان فصل گذشته برای عبور از این وضعیت را بیشتر نمایان می‌سازد.

* هفته نهم - صنعت نفت

دیدار هفته نهم پرسپولیس مقابل صنعت نفت روز پنجشنبه یازدهم آبان ماه در تهران برگزار می‌شود. دیداری که شاید نسبت به بازی‌های بعدی پرسپولیس که بعضی از آنها با فاصله ۴ روز قرار است برگزار شود به نسبت آسان‌تر باشد. اما این تازه شروع روزهای سنگین سرخپوشان تهرانی است.

* استقلال تاجیکستان - در دوشنبه!

بازیکنان پرسپولیس درست ۵ روز بعد از دیدار با صنعت نفت باید شانزدهم آبان ماه اولین دیدار دور برگشت لیگ قهرمانان آسیا در گروه E را برگزار کنند. مصاف مقابل استقلال تاجیکستان که در بازی رفت موفق شد الدحیل را در خانه اش (دوشنبه) متوقف کند. مسابقه‌ای سنگین همراه با سفر خارج از کشور، چند روز پس از بازی با صنعت نفت.

پرسپولیس در آستانه ورود به تونل وحشت ۴۰ روزه!/ چالش یحیی با لیگ، آسیا و جام جهانی

* سپاهان در اصفهان - هفته دهم

بی‌گمان یکی از رقبای جدی و سرسخت پرسپولیس در راه رسیدن به قهرمانی فصل جاری سپاهان است. تیمی که درست ۵ روز بعد از بازی پرسپولیس در تاجیکستان باید در اصفهان به مصاف این تیم برود. دومین بازی خارج از خانه پرسپولیس ظرف ۵ روز؛ شانزدهم تا بیست و یکم آبان، آن هم مقابل سپاهان که یک بازی ۶ امتیازی برای یحیی گل محمدی و تیمش محسوب می‌شود.

* وقفه دو هفته‌ای - چالش مصدومیت ملی‌پوشان

بلافاصله بعد از بازی پرسپولیس مقابل سپاهان اردوی تیم ملی فوتبال کشورمان آغاز می‌شود. در واقع این اردو از روز بیستم آبان استارت می‌خورد و بازیکنان پرسپولیس از روز بیست و دوم باید خود را به امیر قلعه نویی معرفی کنند. این اردو برای دو دیدار مقابل هنگ کنگ در تهران و ازبکستان در تاشکند تشکیل می‌شود تا تیم ملی خود را برای رسیدن به جام جهانی بعد آماده کند. شرایطی سخت پیش روی یحیی گل محمدی است چرا که او در آخرین اردوی تیم ملی و بازی مقابل قطر بهترین مدافع تیمش - مرتضی پورعلی گنجی - را به علت پارگی رباط صلیبی از دست داد و حالا با چندین مصدوم از جمله میلاد سرلک، یاسین سلمانی و مرتضی پورعلی گنجی دستش خالی شده و قطعاً نگران مصدومیت دوباره دیگر بازیکنان ملی پوشش هم خواهد بود.

پرسپولیس در آستانه ورود به تونل وحشت ۴۰ روزه!/ چالش یحیی با لیگ، آسیا و جام جهانی

* هفته دوم لیگ قهرمانان – النصر

بلافاصله بعد از بازی تیم ملی در ازبکستان، ملی پوشان به اردوی پرسپولیس می‌آیند تا این تیم دیدار برگشت مقابل یاران کریستیانو رونالدو را در تاریخ ششم آذر برگزار کند. پرسپولیسی‌ها پس از ۱۵ روز استراحت بعد از بازی مقابل سپاهان، حالا باید به عربستان بروند تا با حریفی رودررو شوند که بخت اول صعود از گروه E است. دیدار رفت این دو تیم در تهران دو بر صفر را به سود یاران CR7 (کریستیانو رونالدو) به پایان رسید و حالا پرسپولیس است و تلافی ۳ امتیاز در عربستان.

* هفته دوم دور برگشت – الدحیل

پرسپولیس بلافاصله بعد از بازی با نماینده عربستان به تهران برمی‌گردد تا خود را آماده میزبانی از الدحیل کند. دیداری که قرار است چهاردهم آذر ماه در تهران برگزار شود. اگر تا آن زمان مصدومان پرسپولیس رسیده باشند و مصدومی از اردوی تیم ملی روی دست یحیی نمانده باشد، در آن صورت گل محمدی باید خود و تیمش را برای چهارمین مسابقه سنگین از شانزدهم آبان تا آن تاریخ آماده کند. بازی رفت دو تیم یک بر صفر به سود پرسپولیس تمام شد.

* هفته دوازدهم - تیم محمود فکری

چهار روز پس از بازی پرسپولیس مقابل الدحیل، این تیم باید در خانه میزبان هوادار باشد. تیم محمود فکری که در دیدار با استقلال این تیم را در نیمه اول دو بر یک شکست داد. هواداری که فصل قبل یکی از معدود باخت‌های پرسپولیس را به این تیم تحمیل کرد حالا ۴ روز پس از بازی سنگین مقابل الدحیل رودرروی یحیی گل محمدی صف‌آرایی می‌کند. در این میان انگیزه‌های محمود فکری نیز به انگیزه‌های بازیکنان سابق استقلالی حاضر در هوادار اضافه خواهد شد.

پرسپولیس در آستانه ورود به تونل وحشت ۴۰ روزه!/ چالش یحیی با لیگ، آسیا و جام جهانی

* دربی – معوقۀ دوست داشتنی

اما انتهای این تونل وحشت، دیدار دربی در تاریخ بیست و سوم آذر است. ۵ روز پس از دیدار با هوادار پرسپولیس به حریف همشهری و رقیب دیرینه خود می‌رسد. تیمی که این فصل با جواد نکونام نتایج فوق العاده‌ای گرفته و از جمله بخت‌های اصلی برای رسیدن به عنوان قهرمانی نیم فصل در مسیر مدافع عنوان قهرمانی تصور می‌شود. بازی سنگینی که البته برای رقیب پرسپولیس با وجود مسابقه روبروی تراکتور، ذوب آهن و فولاد خوزستان یعنی تنها ۳ مسابقه ظرف ۴۰ روز، وضعیتی به مراتب بهتر را نمایان می سازد.

با نگاهی به دیدارهای پرسپولیس از هفته اول دوره برگشت لیگ قهرمانان مقابل استقلال تاجیکستان سپس سپاهان در لیگ برتر بعد از آن دو هفته تعطیلی برای اردوی تیم ملی و دوباره بازی با النصر در عربستان، سپس میزبانی از الدحیل و چهار روز بعد دیدار سنگین با تیم هوادار و در نهایت ششمین بازی مقابل استقلالی که روبروی پرسپولیس شبیه به کوهی از انگیزه است، وضعیت سختی را پیش روی پرسپولیس قرار خواهد داد تا مدافع عنوان قهرمانی با چالش جدی دست و پنجه نرم کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • فرزاد IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    9 3
    برای پرسپولبس قهرمان چند ساله و چند سال اتی ایران بزرگ هیچ تونل وحشتی وجود ندارد.چون فدراسیون،داوران بودند و هستند و خواهند بود این است رمز ماندگاری پرسپولیس گبر
  • رضا IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    8 1
    از همه مهمتر اینکه در بازیهای خارجی داورها از سوی آقا خداداد افشاریان تعیین نمی شوند!!
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    3 0
    پرسپولیس چیه که استقلال فقط مقابل اون انگیزه داشته باشه؟ استقلال مقابل همه تیم ها با انگیزه بازی میکنه.
  • یاسر IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    0 2
    پرسپولیس آبروی ایران عزیز در آسیاست باید حمایت کامل بشه
    • استقلالSS پرسپولیسpp IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
      0 0
      در ایران که صددرصد مورد حمایت همه جانبه از سوی فدراسیون و کمیته داوران هست علی الخصوص که جدیدا مدیر عامل قبلی لنگ هم از سوی تاج لنگی به عضویت کمیته برگزاری مسابقات لیگ در اومده بنابراین از طرف داوران که خیال تان جمع باشه از طرف چیدن بازی ها هم منبعد نگرانی نیست وزارت و فدراسیون و کمیته داوران و اسنپ همه پای کارن فقط اونور آبو نمیییییی دونم.
  • وحید IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    0 0
    پرسپولیس آبروی ایران بوده است و خواهد بود اما بازیکن استقلال توپ را با دست می زند اما داور کارت زرد نمی دهد و بعد جواد چکش مظلوم نمایی می کند و اشک تمساح می ریزد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس