کد خبر 1541768
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵
اولتیماتوم مسلمانان آمریکا به بایدن: بدون آتش‌بس در غزه، رأیی در کار نخواهد بود

مسلمانان آمریکا در نامه‌ای به بایدن گفتند اگر گام‌های فوری برای تضمین آتش‌بس در غزه برندارد، برای بسیج میلیون‌ها رای‌دهنده مسلمان و ممانعت از کمک مالی و رای آن‌ها به وی در انتخابات اقدام خواهند کرد.

به گزارش مشرق، مسلمانان آمریکایی و برخی فعالان حزب دموکرات می‌گویند برای بسیج میلیون‌ها رای‌دهنده مسلمان ایالات متحده تلاش خواهند کرد تا از کمک‌های مالی و رای آن‌ها به انتخاب مجدد بایدن در انتخابات سال ۲۰۲۴ ممانعت کنند، مگر اینکه او گام‌های فوری برای تضمین آتش‌بس غزه بردارد.

به گزارش رویترز، «شورای ملی دموکرات مسلمان» National Muslim Democratic Council که شامل رهبران حزب دموکرات از ایالت‌هایی که رقابت انتخاباتی در آن‌ها شدید است و در نتیجه انتخابات تعیین‌کننده هستند مثل میشیگان، اوهایو و پنسیلوانیا می‌شود، از بایدن خواستند از نفوذ خود بر اسرائیل استفاده کند و آتش‌بسی را تا ساعت پنج عصر سه‌شنبه به وقت منطقه زمانی شرقی (۱۲ و ۳۰ دقیقه بامداد چهارشنبه به وقت تهران) میانجیگری کند.

رهبران مسلمان در نامه‌ای سرگشاده تحت عنوان «اولتیماتوم آتش‌بس ۲۰۲۳» متعهد شدند رای‌دهندگان مسلمان را بسیج کنند تا از تایید، حمایت یا رای به هر نامزدی که از حمله اسرائیل به فلسطینیان حمایت می‌کنند، جلوگیری کنند.

این شورا خطاب به بایدن نوشت حمایت بدون قید و شرط دولت شامل بودجه و تسلیحات نقش مهمی در تداوم خشونتی که باعث تلفات غیرنظامیان شده داشته و اعتمادی رای‌دهندگانی که قبلاً به به بایدن رای دادند را از بین برده است.

«کیت الیسون» نماینده سابق، دادستان کل مینه‌سوتا و اولین مسلمانی که وارد کنگره آمریکا شد و «آندره کارسون» از ایندیانا روسای مشترک موسس این سازمان هستند.

به تحلیل رویترز، این نامه جدیدترین نشانه از خشم و ناامیدی فزاینده در جوامع عرب و مسلمان آمریکایی از رویکرد بایدن در محکوم نکردن حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه است.

مقام‌های بهداشتی در غزه دوشنبه اعلام کردند هشت هزار و ۳۰۶ نفر از جمله سه هزار و ۴۵۷ کودک در حملات سه هفته‌ای رژیم صهیونیستی به این منطقۀ در محاصره شهید شده‌اند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دوشنبه گفت با توقف حملات به غزه موافقت نخواهد کرد و «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباططات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید مدعی شده حماس تنها طرفی است که در حال حاضر از آتش‌بس سود خواهد برد.

«رشیده طلیب» قانونگار آمریکایی فلسطینی دوشنبه با انتشار ویدئویی در «ایکس» از حمایت بایدن از «کارزار نسل‌کشی اسرائیل در فلسطین» انتقاد کرد و گفت «روی رای ما در ۲۰۲۴ حساب نکنید».

به گفته «جِیلانی حسین» مدیر اجرایی CAIR شورای روابط آمریکایی-اسلامی در مینه‌سوتا، رهبران مسلمان آمریکایی در سایر ایالت‌های کلیدی که برای انتخاب مجدد بایدن در انتخابات ۲۰۲۴ حیاتی هستند، تقاضاهای مشابهی را مطرح خواهند کرد. به گفته وی، حدود ۷۰ درصد آمریکایی‌های مسلمان در انتخابات ۲۰۲۰ از بایدن حمایت کردند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 0
    فقط سلاح نفت این خبر را همه جا پخش کنید ، و به گوش مسئولین برای پیگیری و اعلام آن برسانید : کشورهای اسلامی خلیج فارس باید تهدید به نصف کردن فروش نفت کنند در صورتیکه اسرائیل عملیاتش را قطع نکند ، حتی مطرح شدن این حرف باعث گران شدن نفت می شود ، مسئولین باید سریع دست بکار شوند و روی این قضیه بشدت کار کنند ، هیچ سلاح موثری جز نفت برای شکست غرب و آمریکا و فشار شدید آنها بر روی اسررائیل برای قطع عملیاتش نداریم.
  • IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
    1 0
    مگه همچین قدرتی و دارن؟! ما تا الان فکر میکردیم اسرائیلی ها اونجا همه کاره هستن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس