کد خبر 1541798
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۳
آتش‌بس فوری در غزه محور رایزنی ایران و قطر

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: موضوع حائز اهمیت و در دستور کار فوری برای دو کشور ایران و قطر ایجاد یک توقف و آتش بس و گذاشتن نقطه پایانی بر جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه است.

به گزارش مشرق، ناصر کنعانی که به همراه وزیر امور خارجه صبح امروز سه شنبه عازم قطر شده است در جمع خبرنگاران گفت: سفر به قطر در ادامه گفتگوها و رایزنی‌های منطقه‌ای و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با مساله فلسطین و شرایط بغرنج و اسفناک غزه و ایجاد نقطه پایانی بر حملات و جنایات جنگی و نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه انجام شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: در سفر قبلی امیرعبداللهیان به قطر در این ارتباط گفتگوهای خوبی با دوحه انجام شد و در تماس تلفنی رئیس جمهور با امیر قطر در چند روز گذشته این مشورت‌ها ادامه پیدا کرد و در استمرار همین گفتگوها امروز سفر امیر عبداللهیان به دوحه انجام شد.

کنعانی تصریح کرد: در دو دور گفتگوی جداگانه با امیر قطر و با نخست وزیر و وزیر خارجه این کشور، آخرین تحولات فلسطین مورد تبادل نظر قرار گرفت. موضوع حائز اهمیت و در دستور کار فوری برای دو کشور ایران و قطر ایجاد یک توقف و آتش بس و گذاشتن نقطه پایانی بر جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه است.

وی افزود: همچنین اینکه این حملات در اسرع وقت متوقف شود محاصره ظالمانه رفع شود و گذرگاه مطمئنی برای ارسال کمک‌های فوری انسان دوستانه به مردم غزه فراهم شود و این موضوعات مورد توافق و اشتراک نظر دو کشور ایران و قطر است.

هر آن احتمال می‌رود شرایط منطقه از کنترل خارج شود

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه ایران و قطر معتقد هستند که شرایط موجود غیر قابل تحمل است و ملت‌های دنیا شرایط موجود را نمی‌پذیرند تصریح کرد: شرایط منطقه در نتیجه استمرار جنایات رژیم صهیونیستی آبستن انفجار است و هر آن احتمال می‌رود شرایط منطقه از کنترل خارج شود.

ادامه جنایات رژیم صهیونیستی برای افکار عمومی جهانی قابل تحمل نیست

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: گسترش درگیری‌ها می‌تواند همه طرف‌های موجود در منطقه و خارج از آن را تحت تاثیر قرار دهد و ادامه این بحران و جنایات رژیم صهیونیستی قابل تحمل برای افکار عمومی دنیا نیست و مضافاً نیروهای مقاومت در منطقه خودشان را نسبت به حمایت از مردم مظلوم فلسطین در غزه متعهد می‌دانند و از حمایت‌های بدون قید و شرط آمریکا از رژیم صهیونیستی به شدت عصبانی هستند.

کنعانی بیان کرد باتوجه به دسترسی‌هایی که دولت قطر با طرف‌های موثر در تداوم بحران جاری در غزه دارد جمهوری اسلامی ایران دیدگاه‌های خود را به مقامات عالی این کشور منتقل کرده است. برای جمهوری اسلامی ایران ایجاد یک نقطه توقف و آتش بس در غزه یک اولویت مهم انسانی به حساب می‌آید.

دولت آمریکا از موانع اصلی آتش بس است

وی با بیان اینکه جنایت جنگی و نسل کشی به معنای واقعی آن توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه در حال رخ دادن است، افزود: متاسفانه علاوه بر رژیم صهیونیستی تاکنون دولت آمریکا هم یکی از موانع اصلی در شکل‌گیری آتش بس و توقف عملیات جنگی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه است. متاسفانه دولت آمریکا در شورای امنیت مانع از تصویب قطعنامه‌های پیشنهادی از سوی برخی کشورها از جمله روسیه و برزیل و همچنین طرح‌های اتحادیه عرب و سازمان همکاری‌های اسلامی شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه دولت آمریکا تمام عیار کنار رژیم صهیونیستی قرار گرفته است، گفت: این تفاهم نظر میان ایران و قطر وجود دارد که از تمام ظرفیت‌ها برای ایجاد آتش بس فوری در نوار غزه استفاده شود و رایزنی‌ها تداوم داشته باشد.

کنعانی افزود: امیر قطر گفت که تهران و دوحه در این خصوص هدف مشترک دارند و مشورت‌ها و تلاش‌های دیپلماتیک دو طرف می‌تواند موثر باشد. این اتفاق در میان کشورهای اسلامی جهت پایان بخشیدن بر حملات رژیم صهیونیستی وجود دارد و در این سفر تاکید بر این شد که کشورهای اسلامی باید پیام واضح و بازدارنده‌ای را برای کشورهایی که در این جنگ نقش دارند بفرستند.

درخواست برخی کشورها از ایران و قطر برای آزادی اتباعشان

وی تاکید کرد: هم ایران و هم قطر با توجه به ارتباطاتی که با گروه مقاومت فلسطین حماس در غزه دارند با درخواست‌هایی از سوی برخی از طرف‌ها مواجه هستند از جمله کشورهایی که شهروندان آن‌ها به واسطه شغلی که دارند در سرزمین‌های اشغالی حضور دارند و مدعی هستند که شهروندان آن‌ها به اسارت نیروهای مقاومت درآمده است و از ایران و قطر انتظار کمک دارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: ایران و قطر تا به امروز تلاش‌های زیادی را در این رابطه انجام دادند و به عنوان یک موضوع انسانی در ارتباط با افراد و شهروندانی که جزو نظامیان رژیم صهیونیستی نبوده و در جنگ نقش مستقیمی نداشته‌اند و به ویژه اتباع شهروندان کشورهای دیگر به عنوان یک موضوع انسانی میان ایران و قطر اتفاق نظر وجود دارد که در این زمینه تلاش شود تا آن‌ها آزاد بشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 2
  • FR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 0
    امر دیگه ای نداری ؟
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    0 0
    آتش بس چرا ؟نبرد همه جانبه با صهیونیست ها .از غزه چیزی باقی نمونده پس از اسرائیل هم نباید چیزی باقی بمونه
  • ح IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    0 0
    جنگ جنگ تا پیروزی
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    0 0
    به فلسطین فقط اسلحه و مهمات میدادین خودشون از عهده مشکلاتشون برمیان
  • ارش IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    0 0
    اتش بست چرا باید اسرائیل نابود شود باید ما هم با موشک بزنیمشون
  • حسن IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    1 0
    امروز وقت آن است که کشورهای همسو باایران با عنایت به حرکت ملتهای جهانی از عنوان جامعه جهانی برعلیه آمریکا واسرائیل استفاده کنند وفشار بیاورند ومحکوم ومنفورشان کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس