نقش اینفلوئنسرها در سفید‌شویی جنایات رژیم صهیونیستی

شبکه پرس تی وی سعی داشته تا روایت‌ها و چهره‌ای از جنگ کنونی میان جنبش مقاومت اسلامی فلسطین و رژیم اشغالگر قدس را به افکار عمومی بین‌المللی نشان دهد که این رژیم و جریان‌های رسانه‌ای و لابی‌های متحد آن، قویا سعی در سانسور و لاپوشانی آن دارند.

به گزارش مشرق، این روزها تصاویر حملات هوایی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی و البته به تازگی حمله زمینی این رژیم به نوار غزه، بخش قابل توجهی از پوشش و فعالیت رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را به خود اختصاص داده است. در این میان، جریان‌های سیاسی و رسانه‌ای صهیونیستی‌ - غربی و متحدان بین المللی آن‌ها، رویکردهای مغرضانه‌ای را همسو با سیاست رسمی دولت‌های خود در رابطه با این نبرد اتخاذ کرده‌اند.

در راستای این اقدام، مقاومت اسلامی فلسطین از سوی جریان رسانه‌ای وابسته به غرب جریانی تروریستی توصیف می‌شود و یا به طور مکرر به این مساله اشاره می‌شود که اسرائیل حق دفاع از خود را دارد. استدلال‌هایی که البته چندان هم جدید نیستند و تمامی آن‌ها معطوف به مشروعیت بخشی به جنایات صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین هستند.

تلاش لابی‌های صهیونیست برای سانسور رژیم اشغالگر

با این حال، در این فضا، شبکه پرس تی وی سعی داشته تا روایت‌ها و چهره‌ای از جنگ کنونی میان جنبش مقاومت اسلامی فلسطین و رژیم اشغالگر قدس را به افکار عمومی بین‌المللی نشان دهد که این رژیم و جریان‌های رسانه‌ای و لابی‌های متحد آن، قویا سعی در سانسور و لاپوشانی آن دارند. به عنوان خاص، وب سایت شبکه پرس تی وی در یک گزارش تحلیلی، از ابعاد مختلف پروژه سفیدشویی رژیم اشغالگر قدس و تلاش‌های این رژیم در تبرئه کردن خود از جنایاتش علیه مردم نوار غزه، با استفاده از پرداخت‌های مالی به اینفلوئنسرها در نقاط مختلف جهان، افشاگری کرده است.

به بیان ساده تر، پرس تی وی در گزارش خود به این مساله پرداخته که صهیونیست‌ها چگونه از طریق اغوای اینفلوئنسرهای فضای مجازی، سعی دارند تا آن‌ها را مجاب می‌کنند که تصویر و روایت‌هایی را از رژیم‌صهیونیستی در شرایط فعلی پیش چشم افکار عمومی جهان قرار دهند که به بهترین نحو، تصویری مظلوم از آن‌ها را به نمایش بگذارد و البته که در خدمت منافع آن‌ها باشد. در گزارش مذکور به طور خاص به متن ایمیلی که رژیم اشغالگر قدس و لابی‌های متحد آن برای شماری از اینفلوئنسرهای فضای مجازی ارسال کرده‌اند نیز اشاره شده است.

نقش اینفلوئنسرها در سفیدشویی جنایات رژیم صهیونیستی
گزارش وب سایت پرس تی وی در خصوص پروژه تطمیع و تهدید اینفلوئنسرهای مجازی

در ایمیل مذکور گفته شده: این ایمیل به نمایندگی از مجموعه‌ای از نهادها، اینفلوئنسرها، و تولید کنندگان محتوا به دست شما می‌رسد. افراد و تشکیلاتی که دور هم جمع شده‌اند تا سطح آگاهی عمومی در مورد وضعیت دشوار و سخت در اسرائیل را افزایش دهند.

جالب است که یکی از افرادی که ایمیل‌های ارسالی از سوی افراد و نهادهای وابسته به رژیم صهیونیستی را دریافت کرده تا به نفع این رژیم اقدام به فعالیت در فضای مجازی کند، تصویری از پیام‌های ارسالی را که برای وی فرستاده شده در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته است.

پیشنهادهای مالی برای اینفلوئنسرها

در پیام‌های مذکور که شبکه پرس تی وی نیز در گزارش تحلیلی خود به آن اشاره داشته، گفته شده که اگر اینفلوئنسر مورد نظر به حمایت از اسرائیل بپردازد و دست از حمایت از ملت فلسطین بردارد، می‌تواند انتظار دریافت پاداش‌های مادی قابل توجهی را داشته باشد. اگر هم چنین نکند و محتوای پیام‌های ارسالی را افشا کند، با تبعات وخیمی رو به رو خواهد شد. البته که پرس تی وی در گزارش تحلیلی خود که در وب سایت این شبکه نیز موجود است، چندین و چند اینفلوئنسر دیگر را هم که پیشنهادهای مشابهی دریافت کرده‌اند، مورد اشاره قرار داده است.

نقش اینفلوئنسرها در سفیدشویی جنایات رژیم صهیونیستی
بخشی از پیام لابی‌های حامی صهیونیسم به اینفلوئنسرهای فضای مجازی

معادله‌ای که در کلیت خود نشان می‌دهد تا چه اندازه برای صهیونیست‌ها، مظلوم نمایی در شرایط کنونی و شکل دهی به افکار عمومی بین المللی در راستای روایت‌های دروغین و غلط، از اهمیت برخوردار است. دستورکاری که البته در جهان امروز و با توجه به پیشرفت و همه گیر شدن شبکه‌های اجتماعی و کنشگری فعال رسانه‌هایی نظیر شبکه پرس تی وی، با چالش‌های عدیده‌ای رو به رو است.

افشاگری از ابعاد مختلف پروژه سفیدشویی

از این منظر، کنش رسانه‌ای پرس تی وی در افشاگری از ابعاد مختلف پروژه سفیدشویی جریان‌های سیاسی و رسانه‌ای صهیونیستی - غربی و متحدان بین‌المللی آن‌ها در قالب جنایات رژیم اشغالگر قدس علیه مردم و مقاومت فلسطین، عملا افکار عمومی بین المللی را با لایه‌های جدیدی از ماهیت متجاوز صهیونیست‌ها آشنا می‌کند که این معادله در کلیت خود در شکل دهی به روندهای آتی در قالب جنگ غزه می‌تواند اثرگذار باشد.

معادله‌ای که مخصوصا در وضعیت کنونی که شاهدیم در بسیاری از شهرها و پایتخت‌های کشورهای غربی، ده‌ها هزار نفر به خیابان‌ها ریخته و علیه رژیم اشغالگر قدس و جنایات آن دست به اعتراض می‌زنند، از ابعاد جدی‌تری نیز برخوردار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    0 0
    اسیران تایلندی و کشورهای امثالش جزء و شهروند اسراییل بودن به کشور تایلند و کشورهای امثالش هیچ ربطی ندارد چرا که تایید اسراییل را کرده اند عملا و اقامتا و مسلح بودند و هیچ تاییدی بالاتر از تایید عملی نیست و تا همه اسیران فلسطینی و کشور فلسطین آزاد نشود اینها هم آزاد نمیشوند چون طرفدار ابدی اسراییل هستند
  • دهقان IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    0 0
    این قبیل افراد از ظاهر انسانی بهره مند هستند ولی از ریشه بنیان و ذهن کاملا در تسخیر شیاطین هستند و درکی از خداوند سبحان ندارند ولی راه به جایی نخواهند برد چون خداوند فرمودند مکرو مکروالله خیر الماکرین هرچی هم تلاش کنند راه خودشون به آتش جهنم هموارتر خواهند کرد
  • IR ۰۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    0 3
    خوب وقتشه شما هم دست به کار بشید
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    0 0
    جهان اسلام متحد نیست- اگر بودن یک تهدید نفتی چندکشور عربی اسلامی باهمراهی ظاهری روسیه و چین در ابتدای سرمای الان ،قطعا جهان پیش خواست مردم غزه و فلسطین زانو میزند- وای بر دولتهای عربی و اسلامی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس