تداوم کشتار مردم غزه صدای بورل را درآورد/تاکید بر احترام به قوانین بین‌المللی

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به حمله ددمنشانه رژیم صهیونیستی درباره تشدید بحران انسانی در این منطقه و ضرورت احترام به قوانین بین‌المللی بشردوستانه به سران تل‌آویو هشدار داد.

به گزارش مشرق، جوسپ بورل روز چهارشنبه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس تصریح کرد: «من از آمار بالای تلفات ناشی از بمباران ارودگاه آوارگان جبالیا توسط [رژیم] اسرائیل وحشت زده شده ام.»

وی با اشاره به حق ادعایی رژیم صهیونیستی برای آنچه دفاع از خود می نامد، تاکید کرد که این حق ناظر بر رعایت قوانین بین‌المللی بشردوستانه و تضمین حفاظت از همه غیرنظامیان است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تشدید بحران انسانی در غزه اشاره کرد و گفت: اتحادیه اروپا از هفته پیش خواستار ایجاد کریدورهای بشردوستانه و توقف درگیری‌ها برای ارسال کمک‌های بشردوستانه شده است.

وی ادامه داد: «هر روز که می گذرد اوضاع بدتر و این امر (توقف درگیری‌ها) بیش از هر زمان دیگری ضروری می‌شود.» بورل خطاب به رژیم صهیونیستی تصریح کرد: «امنیت و حفاظت از غیرنظامیان نه تنها یک الزام اخلاقی، بلکه یک الزام قانونی است.»

ارتش رژیم صهیونیستی در تداوم حملات وحشیانه خود علیه شهروندان و غیرنظامیان فلسطینی در نواحی مختلف نوار غزه، سه شنبه شب اردوگاه جبالیا در شمال این منطقه را بمباران کرد و در نتیجه این اقدام دهها نفر شهید و زخمی شدند.

رژیم صهیونیستی با وجود فراخوان جهانی و قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، به اجرای آتش‌بس در غزه پایبند نیست و همچنان به کشتار فلسطینیان ادامه می‌دهد.

افکار عمومی جهان از یک سو، از دولت های خود می‌خواهند که برای پایان بخشیدن به نسل‌کشی و پاکسازی نژادی فلسطینیان اقدام کنند و از سوی دیگر کودکان و زنان غزه از کمک سازمان‌ها و نهادها جهانی ناامید هستند.

مردان و زنان غیر نظامی غزه می‌گویند که مسئولان و مقام‌های نهادهای رسمی جهان در لفظ خواستار پایان دادن به کشتار غزه هستند اما در عمل هیچ اقدامی نمی‌کنند و برخی نیز با حمایت از رژیم صهیونیستی تحت عنوان دفاع از خود، نسل‌کشی و کشتار مردم بی‌دفاع را توجیه می‌کنند.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت فلسطین از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) هشت هزار و ۵۲۵ شهروند فلسطینی در نوار غزه در اثر بمباران های وحشیانه و بدون توقف رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند که ۷۰ درصد آنها را زنان، کودکان و افراد سالخورده تشکیل می‌دهند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    0 0
    جنایت اسرائیل حالا حالا از یاد نخواهد رفت
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    0 0
    سران کشورهای امریکا - فرانسه - انگلیس - المان - هلند - سوئد - ایتالیا- ترکیه - امارات - بحرین - عربستان - مصر - اردن در جنایات صهیونیست ها سهیم هستند و در اخرت بیچاره اند
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    0 0
    نه آمریکا و نه ایران حق ندارند دامنه جنگ غزه وفلسطین را به بیرون از غزه وفلسطین بکشانند. میدان جهاد با یهود غاصب فقط جغرافیای غزه وفلسطین است و دشمن همان یهود غاصب در فلسطین است نه پایگاه‌های آمریکا ونه پایگاه‌های ایران در منطقه
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    0 0
    نه آمریکا و نه ایران حق ندارند دامنه جنگ غزه وفلسطین را به بیرون از غزه وفلسطین بکشانند. میدان جهاد با یهود غاصب فقط جغرافیای غزه وفلسطین است و دشمن همان یهود غاصب در فلسطین است نه پایگاه‌های آمریکا ونه پایگاه‌های ایران . هرکس واقعا مرد است وطالب جنگ و مرد جنگ عازم فلسطین و غزه شود. کشاندن جنگ به خارج غزه وفلسطین نیرنگ و حیله و دام و اخلاق منافقین و گروگان گیران و دزدان است‌ و کشاندن مستقیم پای آمریکا به جنگ غزه نیرنگ منافقین و یهود است که اسرائل ،آمریکا را به حمالی و حمایت از خودش مجبور کند و نیروهای امریکا را به فلسطین به حمایت از اسرائیل بکشاند واین کاملا به ضرر فلسطین وکاملا به نفع اسرائیل است ، کوسه ماهی های امریکایی را اگر تحریک نکنید به هیچ عنوان در جنگ مستقیم فلسطین و غزه ورود نخواهند کرد ، اصلا ، و قطعا ، چون این اخلاق شیطان بزرگ وشیطان است و خداوند اجازه ورود مستقیم شیطان را به همه مکانها ومیدانها را نمی دهد و بر گردن شیطان بزرگ غل و زنجیر می زند ، امریکافقط به اسرائیل برای دفاع از خودش سلاح می دهد ولاغیرکه این کمک تسلیحاتی هم از نابودی اسرائیل جلوگیری نخواهد کرد وپیروزی نهایی وغلبه بر یهود به خواست خداوند از ان مسلمانان است .اسرائیل باید مثل اوکراین منزوی بماند تا کم کم در خون شهدای غزه در جهادی طولانی و نفسگیر غرق شود ، جهاد در فلسطین و جهاد با یهود جهاد مقدس است‌ و رعایت قوانین جنگ در جنگ مقدس الزامیست هرچند جریان جبهه دشمن به آن پایبند نباشند. عمر اسرائیل غاصب را خداوند تمام کرده وشرایط برای نابودی اسرائیل کاملا محیا است واین فرصت نابودی اسرائیل صد سال دیگر هم پیش نخواهد امد ومقاومت اسلامی حق ندارد این فرصت را بسوزاند. مردان با ایمان جنگاور چون قاسم سلیمانی ها و حاج همتها و فکوری ها و باقری ها و ستاری ها وحاج محسن رضایی ها را خداوند به جهاد مقدس برای جهاد با یهود غاصب وآزادی قبله اول مسلمین فرا خوانده است. وباید لباس رزم بپوشند و شمشیر ها ی حیدری را غلاف خفته بیرون کشند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس