کد خبر 1542860
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳
شیمبا پنجمین صدتایی تاریخ لیگ برتر؛ رکوردشکنی جالب توجه مهاجم ۴۰ ساله +‌عکس

مهاجم برزیلی و کهنه کار مس رفسجان به رکورد ۱۰۰ گل زده در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر رسید.

به گزارش مشرق، تیم مس رفسنجان روز گذشته در چارچوب هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر خلیج فارس موفق شد در خانه با نتیجه ۳ بر صفر تیم فولاد خوزستان را شکست دهد تا با این ۳ امتیاز ۱۴ امتیازی شود و در رده ششم جدول قرار گیرد.

شاگردان ساکت الهامی در این بازی در حالی به برتری رسیدند که گل نخست این تیم را محمد خدابنده‌لو به ثمر رساند و در ادامه لوسیانو پریرا موفق شد دوبار دروازه فولاد تیم سابق خود را باز کند.

شیمبا که در آستانه بازی با استقلال قرارداد خود را با مس رفسنجان تمدید کرده بود، پیش از این بازی ۹۹ گل در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر به ثمر رساند و فرصت داشت تا با گلزنی در این دیدار به باشگاه صدتایی‌ها برسد. در دقیقه ۸۰ بازی منتظر محمد سه دقیقه پس از ورود به زمین خطرناک ظاهر شد و توانست پس از لایی زدن به جفرسون باهیا، و در حالی که قصد یک دریبل دیگر داشت، با برخورد توپ به دست این مدافع برزیلی مواجه شد تا داور نقطه پنالتی را نشان بدهد.

بعد از اعلام پنالتی به سود مسی‌ها، شیمبا توپ را برداشت تا ضربه پنالتی را به ثمر برساند. مهاجم ۴۰ ساله و برزیلی مس با ضربه‌ای محکم توپ را به سمت راست خود زد تا با باز کردن دروازه تیم سابق خود این بازیکن تبدیل به پنجمین بازیکنی در تاریخ لیگ برتر شود که به رکورد ۱۰۰ گل زده در این رقابت‌ها می‌رسد. او در دقایق پایانی بازی برای دومین بار دروازه فولاد را باز کرد تا رکورد ۱۰۱ گل زده در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر برسد. این بازیکن به ترتیب ۵۸ گل با فولاد، ۱۵ گل با سپاهان ۱۲ گل با نفت آبادان، ۱۰ گل با گسترش فولاد و ۶ گل با لباس مس رفسنجان در رقابت‌های لیگ برتر به ثمر رسانده است.

همچنین پریرا با ۱۰۱ گل زده رکورد بیشترین گل‌زده توسط یک بازیکن خارجی را در تاریخ لیگ برتر در اختیار دارد و بعد از غلامرضا عنایتی با ۱۴۷ گل، محسن خلیلی و مهدی رجب‌زاده ۱۱۶ گل و آرش برهانی با ۱۱۵ گل در رده پنجمین گلزن برتر تاریخ رقابت‌های لیگ برتر قرار دارد. گفتنی است این بازیکن تنها گلزن فعال در بین ۱۰ گلزن برتر تاریخ رقابت‌های لیگ برتر نیز هست.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس