به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مقاومت اسلامی نجبا نوشت:

دستگاه تبلیغاتی اسرائیل تلاش می‌کند با پروپاگاندای رسانه‌ای، تصویری پیروز و مقتدر از ماشین جنگی خود به نمایش بگذارد و مقاومت فلسطین را در موضع ضعف و شکست نشان دهد.

دریافت صحیح از دستاوردهای نظامی حماس، مستلزم قرائت درست از جنگ چریکی و توجه به وجوه افتراق آن از نبرد کلاسیک است.

در جنگ‌های پارتیزانی و نامنظم، حفظ زمین هدف ثانویه بوده و چریک، بر وارد ساختن خسارت حداکثری به دشمن متمرکز است.

مجاهدان حماس نیز در همین چارچوب، با انهدام خودروهای زرهی و تجهیزات و تحمیل تلفات به نیروهای پیاده دشمن، روند مقابله را فرسایشی کرده‌اند که به‌عنوان مؤثرترین شیوه برای تضعیف روانی ارتش‌های کلاسیک شناخته می‌شود و در ویتنام، افغانستان و عراق امتحان خود را پس داده است.

رزمندگان فلسطینی همزمان با کمین و تاخت‌های هوشمندانه مبتنی بر اشراف به زمین و بکارگیری اصول "استتار و اختفاء و پوشش"، ضربات مستمر به عقبه دشمن و ناامن‌سازی خطوط پشتیبانی را در دستور کار قرار داده و از پتانسیل تونل‌ها و تسلط بر جنگ شهری به‌خوبی بهره می‌برند.

گرفتار شدن یگان‌های ارتش متجاوز در جغرافیایی ناشناخته که همه جهات آن ناامن است، نیروهای اسرائیلی را با وحشت و ضربات روحی مواجه می‌سازد تا جایی که همواره از سایه خود نیز هراسان‌اند.

برخی تحلیلگران ناآشنا با قواعد رزم، پیشروی محدود زمینی در باریکه غزه را پیروزی نظامی برای صهیونیست‌ها ارزیابی کرده‌اند؛ حال آنکه عجز از تثبیت قطعی نقاط و ناکامی در متوقف ساختن کمین‌ها و ضربات حماس از چپ و راست، حاکی از عدم توفیق ارتش اشغالگر و جور درنیامدن محاسبات اتاق عملیات مشترک دشمن می‌باشد.

رزمندگان القسام همچنان از فاصله صفر به مهاجمان ضربه می‌زنند و ارتش اسرائیل از سر استیصال، با حملات وحشیانه هوایی از غیرنظامیان انتقام می‌گیرد تا ضعف میدانی خود را به حاشیه ببرد.

در خصوص اهمیت نکته پیش‌گفته، لازم به یادآوری است که ارتش اسرائیل در جنگ ۳۳ روزه نیز پیشروی‌های چندکیلومتری در خاک لبنان داشت و بارها در عقبه جبهه مقاومت عملیات هلی‌برن انجام داد، ولی چون قادر به تثبیت و پاکسازی منطقه از عناصر حزب‌الله نشد و هر لحظه امکان داشت که از پشت دور بخورد و تلفات بدهد، مجبور به عقب‌نشینی شد.

همچنین در نبرد انصارالله با سعودی‌ها در استان الحدیده یمن، ارتش عربستان که سرخوش از پیشروی سریع بود، ناگهان خود را در حوضی از آتش و کمین‌های رزمندگان مقاومت دید که هیچ راه فراری برایش نگذاشته بودند و لاجرم با دریافت ضربات کاری از همه‌سو، ناگزیر شد از محور عقب بکشد و انبوهی از کشته و اسیر بر جا بگذارد.

در پایان باید به رسانه مقاومت فلسطین دست‌مریزاد گفت که با مستندسازی سریع عملیات‌های پارتیزانی رزمندگان، به دستگاه دروغ‌پرداز رژیم صهیونیستی اجازه نداده است تا در سانسور واقعیت‌های میدانی و تزریق روحیه به اتباع اسرائیل، یا تضعیف اراده فلسطینیان و هواداران مقاومت، موفق شود.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس