کد خبر 1543120
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۸
مخالفت اکثریت مردم آمریکا با رئیس مجلس نمایندگان

اکثریت آمریکایی ها با دیدگاه‌های ناسیونالیستی مسیحی رئیس مجلس نمایندگان این کشور که مورد تایید اکثریت نمایندگان حزب جمهوری‌خواه در این کشور است،به شدت مخالف هستند.

به گزارش مشرق، نتایج یک نظرسنجی که به تازگی انجام گرفته، نشان می‌دهد که اکثر مردم آمریکا با دیدگاه‌های ناسیونالیستی مسیحی «مایک جانسون» رئیس جدید مجلس نمایندگان و شخصیت وی به عنوان نماینده جمهوری‌خواه حامی جریان‌های «راست‌ افراطی» این کشور مخالف هستند.

جانسون در تاریخ ۲۵ اکتبر پس از سه هفته‌ای که مجلس نمایندگان آمریکا بعد از برکناری «کوین مک‌کارتی» رئیس‌ پیشین این مجلس بدون رئیس بود، به سمت ریاست آن از سوی نمایندگان انتخاب شد. وی پس از «استیو اسکالیز» و «جیم جردن» سومین نامزدی بود که جمهوری‌خواهان برای این سمت انتخاب کردند، با این حال گویا محبوبیت چندانی بین مردم آمریکا ندارد.

این نظرسنجی دو روز پس از انتخاب جانسون از سوی موسسه «دیتا فور پراگرس» انجام شده و در جریان آن از رای‌دهندگان آمریکایی خواسته شد تا نظرات خود را در مورد وی و سیاست‌هایش مطرح کنند.

در این نظرسنجی نزدیک به ۵۶ درصد از شرکت‌کنندگان عنوان کرده‌اند که به اندازه کافی از جانسون شناخت ندارند تا نظر دقیقی را در مورد وی مطرح کنند. با این حال ۲۱ درصد دیگر از شرکت‌کنندگان وی را گزینه مطلوبی برای ریاست‌مجلس نمانیدگان خوانده اما ۲۳ درصد مابقی عنوان کردند که نظر نامطلوبی در مورد وی دارند و با ریاست وی بر مجلس نمایندگان موافق نیستند.

در حالی که اکثر رای‌دهندگان عنوان کردند چیز زیادی در مورد مایک جانسون نمی‌دانند، این نظرسنجی نشان داد که برخی از رای دهندگان با اختلاف بسیار زیاد با بسیاری از دیدگاه‌ها و عقاید وی مخالف هستند. مهمترین موضوعی که موجب افزایش اختلاف نظرات شرکت کنندگان با عقاید جانسون می‌شد، مربوط به مواضع وی در مورد ممنوعیت سقط جنین در ایالت‌های مختلف آمریکا و محکومیت پزشکانی بود که این اقدام را برای زنان باردار انجام می‌دهند.

نظرات جانسون در مورد لغو ماده‌ای از قانون «محافظت از بیمار و مراقبت مقرون به صرفه» نیز با مخالفت ۵۸ درصدی شرکت کنندگان در این نظرسنجی همراه بوده است. علاوه بر این ۸۸ درصد از آمریکایی‌ها مخالفت خود را با طرح‌های جانسون برای کاهش محدوده استفاده از بیمه‌های اجتماعی و طرح‌های مراقبتی اعلام کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس