دو باشگاه برای مجوز حرفه‌ای با فدراسیون فوتبال همکاری نمی کنند

رئیس فدراسیون فوتبال صدور مجوز حرفه‌ای را خارج از اختیارات این فدراسیون خواند و گفت: فوتبال دیگر به مانند قدیم پیش نمی‌رود و ممکن است یک تیم مجوز ملی هم نتواند بگیرد.

به گزارش مشرق، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در آغاز سمینار سالانه افسران مجوز باشگاه‌های فوتبال ایران اظهار داشت: بعضی از تیم‌های لیگ برتری هیچگونه همکاری برای کسب مجوز حرفه‌ای انجام ندادند، مگر می‌شود شما مجوز حرفه‌ای نگیرید، دیگر حتی در لیگ یک نیز نمی‌توانید حضور داشته باشید. فردا مجوز ملی ما نیز ممکن است لغو شود.

وی ادامه داد: اسامی این تیم‌ها را یادداشت کردم، در لیگ برتر یک الی دو تیم هستند، در لیگ یک چهار تیم و در لیگ دو هم که تعداد بیشتری هستند. این تیم‌ها تا به اینجا کار سند و مدرکی را ارائه ندادند و اصلا پیگیر این مجوز نیستند. این تیم‌ها فقط فوتبال را در این دیدند که یک تیم تشکیل دهند و یک مربی هم انتخاب کنند تا مسابقات را پیگیری کنند.

تاج افزود: گرفتن مجوز دیگر الان در اختیار فدراسیون فوتبال نیست و این افرادی که در حال حاضر در این پروسه حضور دارند به نیابت از AFC این کار را انجام می‌دهند. وقتی قرار است باشگاهی مجوز نگیرد، مردم باید گام به گام در جریان قرار بگیرند. شرایط به گونه‌ای نشود که آنها با خودشان بگویند فکر می‌کردیم فلان باشگاه مجوز بگیرد یا باید مجوز می‌گرفت.

بیشتر بخوانید:

تاج نمی‌توانست جلوی محرومیت سپاهان را بگیرد

وی افزود: شرکت در فوتبال یعنی همه اسناد منتشر شود و همه موارد را رعایت کنیم. ما نمی‌دانیم کدام باشگاه‌ها برای لیگ قهرمانان انتخاب می‌شوند و به همین دلیل همه باید این شرایط را رعایت کنند. نمی‌دانیم از لیگ یک نیز کدام تیم‌ها به لیگ برتر می‌آیند و در این لیگ نیز باید همه رعایت کنند. الزامی بودن برای همه به این دلیل است. امیدوارم جلسه بسیار خوبی بود. فردا مدیران مالی باشگاه‌ها هم در سمینار شرکت می‌کنند.

رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: اعضای هیئت مدیره باشگاه‌ها مکلف هستند که همه اسناد رسمی باشگاه را امضا کنند. یک جایی هم رئیس مجمع را داریم که باید (اسناد را) امضا کند، کسی که مسئولیت مالی مجموعه را برعهده دارد. همه باید از آنچه که در باشگاه اتفاق می‌افتد، مطلع باشند.

وی افزود: به لحاظ عدم دقت کافی در سالهای قبل، صدور مجوز حرفه‌ای را از ما سلب کرده بودند و این موضوع را دیگران برای فدراسیون و باشگاه‌های ایران ممیزی می‌کردند که خوشایند نبود. برای ما به به عنوان یک کشور پهناور و وسیع که فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی در آقایان و بانوان داریم، مناسب نیست که نماینده‌ای از کشورهای دیگر ما را ارزیابی کنند. علت اصلی این اتفاق این بود که خیلی دقت بر روی صدور مجوز نداشتیم و موارد و اسناد به درستی بارگذاری درست نمی‌شد. در نهایت با مشکل بزرگی مواجه شده و باشگاه‌های ما را حذف کردند.

تاج تصریح کرد: موضوع دوم الزاماتی است که در حال حاضر تکلیف شده و همه ارکان باشگاه‌ها باید درگیر باشند. هیات مدیره و مدیر عامل باید اسناد را امضا کنند و نظارت قوی باید شود. باشگاهداری از حالت تفریحی درآمده و در شرایط بهتر و با الزامات دقیق تر و سخت گیرانه تر اجرا می شود. در بخش بانوان ۱۷ مجوز در اسیا داده شد که ۲ مورد برای ایران است و این امر ارزیابی مثبتی دارد ۱۰ باشگاه بانوان داریم. لیگ بالاتر از لیگ برتر که لیگ A هست. الیت هست، لیگ یک که لیگ برتر فعلی ما است. برداشت من این است که فوتبال در AFC مانند اروپا با سبستم جدی و منطبق با قوانین حساب شده پیش می‌رود همه سهیمه باید داشته باشند. آنهایی باید سهیمه داشته باشند که شرایطش را دارند.

رییس فدراسیون فوتبال عنوان کرد: لیگ برتر، لیگ یک، بانوان و فوتسال است و پیشنهاد من به زارعی این است که نرم افزاری ایجاد شود تا با همه ارتباط داشته باشیم. فوتبال با هیچ پدیده ای قابل مقایسه نیست.۳۶ درصد اخبار کل دنیا، فوتبال است. این سطح وسیع از آمار که اعلام شده، اگر درست باشد بسیار ارزشمند و تاثیر گذار است. با توجه به گستردگی باید پیشرفت کنید و مرتب باشگاه ها را زیر نظر داشته باشید. افسران صدور مجوز حرفه ای و اعضای کمیته بدوی و استیناف باید گام به گام مردم و جامعه را در جریان بگذارند. هر باشگاه با هر جزییاتی که نواقص دارد باید اطلاع رسانی کرد. همه باشگاهها برای ما اهمیت دارند و باید دلیل عدم مجوز گرفتن انها اعلام شود تا در جریان مشکلات و یا تیم ها باشند. AFC مجوز حرفه‌ای را لحظه به لحظه رصد می کند و دیگر باید جدی بگیرید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس