روایتی از تولید بنزین ایرانی در پالایشگاه‌های فراسرزمینی

مدیرعامل شرکت پالایش و پخش گفت: ارزش‌آفرینی اقتصادی تبدیل میزان گوگرد نفت کوره از ۳.۵ به ۰.۵ درصد، تنی ۲۰ دلار است، یعنی یک واحد ۵ هزار بشکه‌ای سالانه ۵۲ میلیون دلار برای کشور ارزش افزوده ایجاد می‌کند.

به گزارش مشرق، جلیل سالاری مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، امروز در مراسم امضای قرارداد ارتقای کیفی نفت کوره با بهره‌گیری از توان شرکت‌های دانش‌بنیان در دو پالایشگاه کرمانشاه و لاوان عنوان کرد: یکی از چالش‌های پالایشگاه‌های موجود در ایران تولید بالای نفت کوره است که در این مراسم قصد داریم قراردادهایی امضا کنیم که با اجرای آن‌ها میزان تولید نفت کوره کاهش خواهد یافت و این کار با کمک شرکت‌های ایرانی انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی افزود: در سال ۸۹ برای تولید دانش فنی واحد ایزومریزاسیون توسط پژوهشگاه صنعت نفت اقدام کردیم، ولی خیلی‌ها به همین کار ایراد گرفتند و بی‌توجهی کردند تا اینکه این طرح به ثمر نشست. امروز ما در حوزه بومی‌سازی کاتالیست‌ها در مرز دانش حرکت می‌کنیم و اقدام به صادرات کاتالیست و تولید بنزین ایرانی در پالایشگاه‌های فراسرزمینی کرده‌ایم و انگار بنزین ایرانی در باک خودروهای ونزوئلا است.

سالاری توضیح داد: با تلاش‌هایی که انجام شد طرح پایلوت ارتقای کیفی نفت کوره را با موفقیت به صورت نیمه‌صنعتی اجرایی کرده و حالا وارد فاز تجاری‌سازی شده‌ایم. این اتفاق برای اولین بار در ایران با امضای قراردادهای امروز رخ خواهد داد.

مدیرعامل شرکت پالایش و پخش گفت:ارزش‌آفرینی اقتصادی تبدیل میزان گوگرد نفت کوره از ۳.۵ به ۰.۵ درصد، تنی ۲۰ دلار است، یعنی یک واحد ۵ هزار بشکه‌ای سالانه ۵۲ میلیون دلار برای کشور ارزش افزوده ایجاد می‌کند. پالایشگاه‌های کرمانشاه و لاوان نخستین پالایشگاه‌هایی هستند که به دانش ایرانی ارتقای کیفیت نفت کوره اعتماد کرده‌اند.

وی اظهار داشت: استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در پروژه‌های ارتقای کیفی نفت کوره باعث ایجاد اشتغالزایی خواهد شد و از ثمرات دیگر این طرح بهبود شاخص‌های زیست‌محیطی ناشی از سوزاندن نفت کوره در کشور است. توسعه فناوری در پالایشگاه‌های ایران آغاز شده است و در حال به دست آوردن جایگاه در بیرون از مرزها و صادرات خدمات فنی و مهندسی است.

سالاری در پایان گفت: ارتقای کیفی نفت کوره تولیدی پالایشگاه‌ها همچنان می‌تواند به توسعه صنعت بانکرینگ و تولید سوخت باکیفیت کمک کند. در حوزه تامین منابع مالی تمام تلاش خودمان را برای حمایت از این طرح‌ها انجام می‌دهیم تا پروژه‌ها با سرعت بیشتری پیش برود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    0 0
    ایران بزرگترین آلوده کننده محیط زیست کره زمین است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس