آمبولانس‌هایی که دروغ‌ صهیونیست‌ها را برملا کردند!

هدف قراردادن آمبولانس‌ها و معرفی بیمارستان‌ها به عنوان اهداف مشروع، سندی آشکار بر هدف قرار گرفتن عامدانه بیمارستان المعمدانی توسط رژیم صهیونیستی است.

به گزارش مشرق، نورنیوز نوشت: نکته قابل توجه در جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها طی یک‌ماه گذشته در غزه، اصرار آنها بر بمباران بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی است که بسیاری از آنها نیز تحت مدیریت سازمان ملل و نهادهای بشردوستانه مدیریت می‌شوند.

در یکی از این موارد، هواپیماهای ارتش رژیم صهیونیستی چند شب پیش کاروان امدادی و گروهی از آمبولانس‌ها را که از مجتمع پزشکی الشفا در نوار غزه خارج شده و در حال انتقال مجروحان به گذرگاه رفح بودند، هدف قرار دادند.

اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه نیز گفت: رژیم صهیونیستی آمبولانس‌های حامل مجروحان را به عمد هدف قرار داد. از جامعه بین‌الملل می‌خواهیم به مسئولیت خود در این زمینه عمل کند. دشمن اشغالگر اگر راست می‌گوید چرا تصاویر و اسنادی منتشر نمی‌کند که ادعایش در مورد آمبولانس‌ها را ثابت کند؟

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی دروازه ورودی بیمارستان الشفاء در غزه را نیز بمباران کردند که این اقدام ۶۰ شهید و زخمی برجای گذاشت. آنها پیشتر نیز بیمارستان کودکان «النصر» را هدف حملات خود قرار دادند که منجر به برجای ماندن شهدا و مجروحانی شد.

این جنایت‌ها در حالی رقم خورده که «مارک رگو» مشاور نتانیاهو رسما مدعی شده که بیمارستان الشفا یک هدف مشروع است! ادعایی که از سوی سخنگوی ارتش صهیونیستی تکرار و گفته شده: «تأکید می‌کنیم اینجا منطقه جنگی است. بارها از شهروندان خواسته شده برای ایمنی خودشان به منطقه جنوب بروند!»

این ادعا در حالی است که اتفاقا آمبولانس‌های مذکور در مسیر رفح یعنی نیمه جنوبی غزه مورد حمله قرار گرفتند.

صهیونیست‌ها در حالی این جنایات را با ادعای حضور مقرهای حماس در این مراکز مرتکب می‌شوند که نه تنها سند و مدرکی در تایید ادعاهای خود ارائه نمی‌کنند، بلکه بیشتر قربانیان آن را زنان و کودکان زخمی تشکیل می‌دهند.

در همین حال نهادهای حقوق بشری و سازمان ملل که گردانندگان این بیمارستان هستند نیز رسما بر واهی بودن ادعاهای صهیونیست‌ها و هدف قرار گرفتن غیر نظامیان اذعان دارند.

رئیس سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌ای گفته که از حمله به آمبولانس در غزه شوکه شده است. «تدروس آدهانوم» در بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «بیماران، کارکنان سلامت، تأسیسات سلامت و آمبولانس‌ها باید در هر شرایطی مورد محافظت قرار بگیرند.»

از سویی؛ هدف قراردادن آمبولانس‌ها و معرفی بیمارستان‌ها به عنوان اهداف مشروع، خود سندی آشکار بر هدف قرار گرفتن عامدانه بیمارستان المعمدانی توسط رژیم صهیونیستی است.

پس از جنایت المعمدانی، محور غربی-صهیونیستی‌ با هوچی‌گری رسانه‌ای تلاش کردند موضوع را به گروه‌های مقاومت فلسطینی نسبت دهند حال آنکه اسناد غیر قابل انکار نقش صهیونیست‌ها و آمریکا در این جنایت چنان بود که رسانه‌های آمریکایی نیز بدان اذعان کردند.

با توجه به این شرایط می‌توان دریافت که هدف قرار دادن بیمارستان و مراکز درمانی از سوی صهیونیست‌ها و آمریکا امری کامل تعمدی است که با چند هدف صورت می‌گیرد:

نخست؛ رژیم صهیونیستی از پس هر شکستی، برای سرپوش نهادن بر آن به کشتار و ویران‌سازی‌های گسترده‌تر روی می‌آورد و در این راستا نیز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، مدارس و مساجد که دارای جمعیت بالایی هستند اهداف اصلی را تشکیل می‌دهند.

دوم؛ هدف قرار دادن این مراکز و آمبولانس‌ها نشان می‌دهد که هدف نهایی صهیونیست‌ها نه فقط حذف حماس که نسل‌کشی سراسری در غزه است.

مجموع این جنایات بیان‌گر ماهیت و خوی ضد انسانی اسرائیل و آمریکاست که نه تنها برای قوانین و مقررات بین‌المللی هیچ ارزشی قائل نیستند بلکه به اولیات اصول انسانی و بشری حتی درباره زخمی‌ها نیز وقعی نمی‌نهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
    2 4
    با عذرخواهی از تکرار چند باره ی متن. موضوعه خیلی مهمی یه. امیدوارم مشرق نیوز همراهی کند: صهیونیست ، مثل وهابیت ، توسط انگلستان و برای جانشینی انجام اعمال وحشیانه به جای خود انگلیسی ها تولید شده. لطفاً در مورد وهابیت مطالعه کنید. حتی دومین فرد مهم در وهابیت ، بعد از هامفری(استاد عبدالوهاب، یک جاسوس انگلیسی) یک فرد انگلیسی دیگست که رئیس توپخانه ی ارتش وهابی های مسلح شده توسط انگلیسیها بوده و نه فردی که وهابیت رو به اسم اون میخونند. ما با گفتن اسلام افراطی با جنایات انگلیسی ها در عراق ، افغانستان و .. که دارن اونها رو به نام اسلام میخونند ، شریک هستیم.
  • ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    0 15
    # مرگ بر آمریکا و اسراییل ... امام صادق (ع) از پیامبر اسلام(ص) که فرمودند: «هر کسی که، صبح کند و اهتمامی به امور مسلمانان نداشته باشد، مسلمان نیست».[1] # مرگ بر آمریکا و اسراییل ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس