مرگ

از تعداد فوت های ثبت شده در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲، ۵۶.۸ درصد مرد و ۴۳.۲ درصد زن بوده اند.

به گزارش مشرق، بر اساس اطلاعات موجود در ثبت احوال در ۶ ماهه اول امسال مردان ۵۶.۸ و و زنان ۴۳.۲ درصد از ثبت فوت ها را به خود اختصاص داده اند که این میزان در مدت مشابه سال قبل برابر ۵۶.۹ درصد برای مردان و ۴۳.۱ درصد برای زنان بوده است.

آمار های ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می دهد در مقابل هر ۱۳۱ مرد فوت شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند.

همچنین در مقایسه ۶ ماهه امسال با مدت مشابه سال قبل ثبت فوت مردان ۰.۳ درصد و زنان ۰.۰۴ درصد کاهش داشته است.

بر اساس این گزارش در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۰۷ هزار و ۶۶۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با تعداد ۲۰۸۱۴۵ رویداد فوت ثبت شده، ۰.۲- درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مرگ و میر از عوامل موثر حرکات جمعیتی است، آمار مربوط به وفات برای تهیه تخمین‌ها و پیش‌بینی‌هایی از جمعیت کل کشور و برای سطوح مختلف نواحی جغرافیایی در داخل یک کشور ضرورت دارند. زمان وقوع دقیق مرگ در جمعیت‌شناسی از اهمیت به‌سزایی برخوردار است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
    1 0
    مردان دق کردند.
    • ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
      0 0
      شیخ ابوالمجرد الخوشحال المتول در کتاب خود بنام ام المسائل فی الاحوال الخراب المتأهلون می‌فرمایند: زن مستانید تا آزاد و راحت توانید زیست!!
  • مصطفی ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
    0 0
    سنگ هایی که در دولت به اسم جمهوری اسلامی تعرفه 170 درصدی برای واردات خودرو وضع کردند در قیامت پاسخ خون این ها را باید بدهند ایران خودرو و سایپا هم که فقط به فکر گران فروشی و کم فروشی سخت مشغول کاراند ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس