حمید درخشان

پیشکسوت پرسپولیس گفت: متاسفانه بازی در تاجیکستان مشخص کرده پرسپولیس و سرمربی اش به یک بن‌بست تاکتیکی رسیده اند که این اصلاً برای تیم بزرگ و پرطرفدار پرسپولیس خوب نیست.

سرویس ورزش مشرق - حمید درخشان، بازیکن و سرمربی اسبق تیم پرسپولیس در گفتگو با مشرق، درباره تساوی این تیم و بازی دور از انتظار پرسپولیس برابر استقلال تاجیکستان اظهار داشت: به نظر من پرسپولیس به هیچ عنوان بازی خوبی از خودش ارائه نکرد. با توجه به اینکه عنوان می‌شد که برخی از بازیکنان بیمار هستند ولی ما باید نفرات جایگزین دیگری را به جای آنها به میدان می‌فرستادیم تا از این شرایط لطمه نخوریم و بازی با کیفیت‌تری را به نمایش بگذاریم.

سرمربی اسبق پرسپولیس تاکید کرد: برای من جای تعجب است که ما در این بازی هیچ موقعیتی خلق نکردیم! عجیب بود که ما نمی‌توانستیم برای خودمان حتی یک موقعیت ایجاد کنیم. در بازی قبل مقابل صنعت نفت هم همین وضعیت بود. جلوی تیمی که ۱۰ نفره بود هم نمی‌توانستیم موقعیت خلق کنیم.

تیم یحیی به بن‌بست تاکتیکی خورده/ این فوتبال در شأن پرسپولیس نیست

بازیکن اسبق پرسپولیس خاطرنشان کرد: در بازی مقابل استقلال تاجیکستان هم اگر بیرانوند نبود حداقل سه بر یک باخته بودیم و یک شکست مفتضحانه می آوردیم. علیرضا با رشادت تمام چند بار ناجی دروازه شد و واکنش‌های فوق العاده‌ای نشان داد. علیرضا موقعیت‌هایی را مهار کرد که هر دروازه‌بان دیگری بود آنها را گل می‌خورد. یک دروازه‌بان خوب در بعضی مواقع تیمش را نجات می‌دهد که در دیدار با استقلال تاجیکستان او واقعاً پرسپولیس را نجات داد.

وی اضافه کرد: متاسفانه ما موقعیتی ایجاد نکردیم که بعداً تأسف آن را بخوریم که ای وای، ۵ بار موقعیت داشتیم ولی از آنها استفاده نکردیم و گل نزدیم. آنها بهتر از ما بازی کردند. حتی استحقاق برد داشتند. ما خوب نبودیم و در مجموع الان ۳ بازی است که ما خوب نیستیم. از بازی ملوان شروع شد، در بازی صنعت نفت ادامه داشت و در این بازی دیگر بدتر شد.

تیم یحیی به بن‌بست تاکتیکی خورده/ این فوتبال در شأن پرسپولیس نیست

بازیکن قدیمی پرسپولیس تأکید کرد: ما هیچگونه طرح و برنامه‌ای برای رسیدن به گل نداشتیم و نتوانستیم کارهای تاکتیکی تیم را پیاده کنیم. پرسپولیس این روزها فقط به دنبال این است بازیکنان شاخصی که دارد خلاقیتی از خودشان نشان بدهند و یک حرکت و اقدامی بکنند تا تیم به نتیجه برسد. این شکل کار برای پرسپولیس و سرمربی اش یک گپ خیلی بزرگ است.

تیم یحیی به بن‌بست تاکتیکی خورده/ این فوتبال در شأن پرسپولیس نیست

درخشان گفت: این جمله را نمی‌خواستم به کار ببرم اما مجبورم بگویم که «پرسپولیس به بن‌بست تاکتیکی رسیده است». متاسفانه پرسپولیس در بحث تاکتیکی به جایی رسیده که نمی‌تواند آن را توسعه بدهد. باز هم می‌گویم من نمی‌خواستم این را بگویم اما دیگر نمی‌توان راجع به این مسائل صحبت نکرد. به نظرم اگر پرسپولیس می‌خواهد با این وضعیت جلو برود قطعاً در بازی‌های حساس و سنگین پیش رو به مشکل بر خواهد خورد. این شکل بازی در شأن این تیم پرطرفدار نیست و در دیدارهای حساس بعدی با سپاهان و النصر به مشکلات بیشتر بر می خورد.

تیم یحیی به بن‌بست تاکتیکی خورده/ این فوتبال در شأن پرسپولیس نیست

وی درباره نیمکت نشینی شهاب زاهدی بعد از شروع گلزنی‌هایش گفت: نمی‌توان هیچ توجیهی برای این اتفاق پیدا کرد. هرچتد چون من در تمرینات نیستم، نمی‌دانم وضعیت به چه ترتیب است. ولی تا جایی که می‌دانستیم این بازیکن تازه شکل گرفته بود و توانسته بود از آن روزهای گل نزدن جدا شود. شهاب تازه خودش را پیدا کرده بود تا بتواند به تیم پرسپولیس کمک کند اما حالا می‌بینیم که او را نیمکت نشین کرده‌ایم! بعد به جای او بازیکنی را به میدان آورده‌ایم که ۹۰ دقیقه بازی کرده ما فقط سه بار اسم او را شنیدیم. در واقع آن دو یا سه مرتبه هم به این دلیل اسم او را شنیدیم که گزارشگر بازی (جواد خیابانی) از بازی او ناراحت بود و اسمش را به زبان آورد وگرنه ما این بازیکن را در جریان بازی اصلاً ندیدیم و فکر می‌کنم این یک لطمه بزرگ به خط حمله پرسپولیس می‌زند.

درخشان در این باره که پرسپولیس کار تاکتیکی انجام نداد و فقط روی یک ضربه ایستگاهی به گل رسید گفت: این به خاطر آن است که ما خلق موقعیتی نداشتیم. فقط یک بار روی ضد حمله توانستیم توسط مهدی ترابی توپ را به بغل دروازه بکوبیم. من بازی را جز به جز دیده‌ام و می‌دانم که هیچ کار خاصی انجام ندادیم.

تیم یحیی به بن‌بست تاکتیکی خورده/ این فوتبال در شأن پرسپولیس نیست

حمید درخشان درباره بازگشت وحید امیری به ترکیب اصلی بعد از ۴۹ روز دوری از میادین گفت: قطعاً مقصر اصلی پزشکان تیم هستند و این اصلاً به سرمربی تیم ربطی پیدا نمی‌کند. چون سرمربی اطلاعاتش را از کادر پزشکی می‌گیرد و اگر آنها اطلاعات غلط به گل محمدی داده باشند قطعاً او هم روی حرف آنها برنامه‌ریزی کرده است. اینکه وحید امیری روز جمعه ام آر آی داده و روز سه شنبه به میدان رفته واقعاً جای سوال و پرسش دارد. چون روال کار این است که سرمربی به پزشک مراجعه می‌کند و درباره بازیکن می‌پرسد. اگر کادر پزشکی جواب منفی بدهد او هم از بازیکن استفاده نمی‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • فریدون ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    12 2
    بچه های ۶ -۷ ساله که همین سر کوچه ما که آسفالت هم نیست و کلی هم چاله چوله داره بهتر از استقلال و پرسپولیس بازی میکنن، خیلی وقتا بدجوری سرما خوردن و آب دماغشون شر شر پایین میاد و حتی مامان بابا هاشون صداشون میزننکه بیان نثارشان رودبخورن اما دوساعت با اون وضعی که گفتم باری میکنن. بعدشم اینا هر روز بازی میکنن و استقلال پرسپولیس هفته ای یه بار، اینا پول نمی گیرن و اونا ترلیاردی.
    • ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
      0 1
      با این سطح معلومات نظر نمی دادی سنگین تر بودی
  • Majd ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    2 2
    حمید خان شما بهتره حرف نزنی،کسیکه زمان دائی اونم وقتیکه سرمربی پرسپولیس بوده می ره سر تمرین نباید حرفی از فوتبال بزنه. حالا خودش مگه از تاکتیک فوتبالی چیزی میفمه؟
  • ت ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    1 0
    حال آدم می گیره بازی پرسپولیس و استقلال و می بینه مشکل از مربیان هست یا بازیکنان پرادعا نمی توانند بازی کنند در حد دسته یک هم نیستند
  • ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    0 0
    نتیجۀ تأثیر لقمۀ حرام ، بی زحمت و بی غیرتی بهتر از این نخواهد بود !
    • فرزاد ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
      0 0
      سه قهرمانی با پرسپولیس و فینال لیگ قهرمانان تاثیر چیه؟ آروم ناله کن
  • ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    1 0
    در کل من هم به ضریب هوشی مربی پرسپولیس مشکوکم. عبدی تا داشت راه می افتاد از ترکیب بیرون می رفت. شهاب تا راه افتاد از تیم بیرون شد. الان غضنفر باهویی هم اینقدر بازی میده تا گل بزنه بعدش بیرون از ترکیب می بره. یحیی فکر میکنه هرکی گل بزنه جایزش اینه که استراحت کنه
  • علی ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    4 0
    تاکتیک تیم یایا هوچی گری و استفاده از مواهب ناداورهاست ،اونم دیگه در حال حاضر جواب نمیده. می‌بینیم که به تیر غیب هم دچار شدند
  • ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    0 0
    با این که استقلالیم ولی چرا از پایان تاکتیکی صحبت میکنم انگار طرف صبح و شب به پپ گواردیولا درس تاکتیک میده به اونایی که میگن فوتبال یه درد نمیخوره میگم تلویزیون پول حق تبلیغات رو بده دیگه نیازی به هزینه کرد دولت نیس
  • ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    3 0
    وقتی بعد از رفتن بابا مسعود میفهمی که قهرمانی هایی که گرفتی همش با لابی بوده -از قهر کردن های یحیی میشه فیلم سینمایی ساخت -وقتشه بهروز افخمی یه سر هم به یحیی بزنه و از قهر کردناش مستند بسازه
  • ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    0 0
    همه نتایج درخشان را در زمان سرمربیگری بیاد داریم ،هاها ها
  • ناهید ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    0 0
    مردم ایران به فلسطینی ها لبنانی ها کویتی ها قطری ها و جهان عرب خدمت کردند اما عربها در جنگ ایران و عراق طرفدار صدام بودند. لبنان آزاد شد فلسطین هم آزاد شد اما حاکمان ایران اسلامی بدانید ایران افغانستان پاکستان ارمنستان تاجیکستان ازبکستان ترکمنستان هم باید آزاد بشود.
  • سعید ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
    0 0
    به بن بست تاکتیکی نخورده تیم..شما چشم موفقیت تیم و ندارین و میخایین با این حرفا به نون و نوایی برسین
  • ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
    0 0
    یحیی برو گمشو، ما آدم ضد نظام نمی‌خواهیم.
  • وحید ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    0 0
    بهترین مربی خارجی و بهترین بازیکنها برای پرسپولیس باید گرفته بشود و افشاریان استقلالی برود کنار تا فوتبال ایران پاک بشود. تمام بازیکنان پرسپولیس را فراری دادند اما بهترین مهاجم خارجی برای استقلال گرفتند!!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس