تداوم اعتراضات حامیان فلسطین در انگلیس/ورودی کارخانه مولد قطعات جنگی برای اسرائیل مسدود شد

افزون بر ۴۰۰ تن از حامیان فلسطین صبح امروز (جمعه) در تداوم اعتراض‌ها علیه جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه، ورودی یک کارخانه مولد قطعات جنگی برای این رژیم را مسدود کردند.

به گزارش مشرق، معترضان بامداد امروز با ۸ اتوبوس مسافری از لندن راهی منطقه «کنت» در جنوب شرق انگلیس، جایی که یکی از کارخانه‌های غول تسلیحاتی بی‌ای‌ئی سیستمز مستقر است، شدند تا در تظاهرات شرکت کنند.

آن‌ها در این حرکت اعتراضی ضمن اهتزاز پرچم فلسطین، پارچه نوشته بزرگی را حمل می‌کردند که روی آن نوشته بود «این کارخانه نسل‌کشی را مسلح می‌کند». معترضان همچنین در شعارهایی خود خواستار آتش‌بس فوری در غزه و آزادی سرزمین‌های اشغالی شدند.

مایکل، یکی از معترضان گفت: «ما به عنوان کارگران و اتحادیه‌های کارگری این قدرت را داریم که در ارسال تسلیحات به اسرائیل اختلال ایجاد کنیم. ما این اقدام را انجام می دهیم زیرا اجازه نخواهیم داد که نسل کشی با حمایت دولت بریتانیا و صنعت تسلیحات آن رخ دهد.»

بر اساس گزارش‌ها رژیم صهیونیستی ابتدای سال جاری میلادی ۲۵ فروند جت F-۳۵ اضافی خریداری کرد و مجموع ناوگان جنگی خود را به ۷۵ فروند جت جنگی رساند. این رژیم تنها عنصر در خاورمیانه است که صاحب تمام هواپیماهای پیشرفته و مرگبار است و در حال حاضر از آنها برای بمباران غزه استفاده می کند. براساس گزارش کارزار علیه تجارت اسلحه انگلیس، حدود ۱۵ درصد از اجزای این جت‌ها در بریتانیا ساخته می‌شود که سالانه ده‌ها میلیون پوند به صنعت تسلیحات بریتانیا سودرسانی می‌کند.

الکساندرا، معلمی که در تجمع امروز حاضر بود گفت: «به عنوان یک معلم، دیدن بمباران ۱۸۵ مدرسه و سایر مؤسسات آموزشی در غزه، کاملاً دلخراش است. اگر دولت و حزب اپوزیسیون از آتش‌بس حمایت نکند، ما به عنوان کارگر به اقدامات خود برای جلوگیری از کشتار غیرنظامیان ادامه خواهیم داد.»

وی افزود: «صنعت تسلیحات بریتانیا در کشتار دسته جمعی فلسطینی ها دست دارد. ما امروز اینجا هستیم تا ماشین جنگی اسرائیل را مختل کنیم و در برابر همدستی دولتمان موضع بگیریم.»

این درحالیست که اعتراضات عمومی در انگلیس نسبت به جانبداری مقامات لندن از تل‌آویو رو به افزایش است و معترضان تاکنون ضمن ارائه طومارهای اعتراضی، چندین تظاهرات گسترده در این کشور برگزار کرده‌اند.

شنبه هفته پیش طبق آمارها نیم میلیون فعال ضد صهیونیستی در خیابان‌های لندن راهپیمایی کرده و خواستار آتش‌بس فوری در غزه شدند. این هفته نیز بر اساس گزارش‌ها افزون بر ۱۰۰ هزار نفر در میدان ترافلگار تجمع و جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها در غزه را محکوم کردند.

آن‌ها قصد دارند تا روز شنبه آتی نیز در بزرگترین پارک لندن موسوم به «هاید پارک» تجمع و به سمت سفارت ایالات متحده راهپیمایی کنند. پیش‌بینی‌ها حاکی است که شمار شرکت‌کنندگان در این حرکت اعتراضی رکورد راهپیمایی‌های چند هفته اخیر را بشکند.

معترضان خواهان برقراری آتش‌بس فوری در غزه و پاسخگویی رژیم صهیونیستی به دلیل جنایات جنگی در این منطقه هستند. بر اساس آخرین گزارش‌ها تاکنون ۱۰ هزار و ۵۶۹ شهروند فلسطینی طی ۳۵ روز گذشته بر اثر حملات ددمشنانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه شهید شده‌اند که از این تعداد ۴۳۲۴ نفر کودک و ۲۸۲۳ نفر نیز زن هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس