درد و رنج هولناک غیرنظامیان در غزه باید پایان یابد 

صلیب سرخ جهانی اعلام کرد: تصاویر کودکان رنج کشیده، کشته شده و زخمی همه ما را آزار می‌دهد؛ این یک شکست اخلاقی است و خواستاریم؛ درد و رنج هولناک غیرنظامیان پایان یابد.

به گزارش مشرق به نقل از کمیته بین المللی صلیب سرخ از ژنو، پس از یک ماه، غیرنظامیان در غزه و اسرائیل کماکان مجبور به تحمل رنج و زیان‌های عظیمی هستند و این درد و رنج باید متوقف شود.

با محاصره نظامی، مردم در غزه از غذا، آب و دارو محروم هستند. کمک‌های پراکنده‌ای که می‌رسد اقلام ضروری نجات برای جوامع را تأمین نمی‌کند. دسترسی ایمن و پایدار بشردوستانه فوری در سرتاسر این منطقه مورد نیاز است.

بمباران‌های شدید زیرساخت‌های غیرنظامی را در سراسر غزه نابود می‌کند. خدمات حیاتی مانند مراقبت. های درمانی، آب و برق باید فوراً به عنوان یک اولویت حیات‌بخش در غزه احیا شوند.

همچنین میریانا اسپولیاریک، رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ گفت: از تکان‌دهنده‌ترین تأثیرات در این میانه، عذابی است که کودکان باید متحمل شوند. در غزه، جراحان کمیته بین‌المللی صلیب سرخ کودکان نوپایی را درمان کرده‌اند که پوستشان در اثر سوختگی‌های گسترده همچون ذغال سیاه شده است. کودکان دیگر چه چیزی را باید تحمل کنند؟ تصاویر کودکان رنج کشیده، کشته‌شده و زخمی همه ما را آزار می‌دهد. این یک شکست اخلاقی است.

طرف‌ها باید به تعهدات خود تحت حقوق بین‌المللی بشردوستانه پایبند باشند و تمامی غیرنظامیان را از انجام عملیات نظامی در امان بدارند. هم روح و هم متن قانون باید اعمال شود.

اسپولیاریک گفت: گروگان‌ها باید فوراً آزاد شوند. آنها هیچ نقشی در این مخاصمه ندارند و ما پیشنهاد خود را به عنوان کنشگر بی‌طرف برای تسهیل هرگونه عملیات آزادسازی در آینده تکرار می‌کنیم. تا آن زمان، ما تمام تلاش خود به کار می‌بندیم تا از حماس و همه آنهایی که نفوذ دارند بخواهیم به پرسنل کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اجازه دهند از گروگان‌ها بازدید کنند.»

صحنه‌های بیمارستان‌ها و آمبولانس‌های آسیب دیده غیرقابل قبول است. به شکل اندوهناکی در ماه گذشته، اعضای کادر درمان عضو نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر، و همین‌طور کارکنان سازمان ملل و دیگر کارکنان بشردوست، حین کمک به دیگران کشته شدند.

مراکز درمانی پناهگاهی برای بیماران و مجروحان و همچنین برای هزاران آواره‌ای است که به دنبال پناهگاه هستند. این مراکز باید حفاظت شوند. هزینه انسانی عدم انجام این کار غیرقابل تحمل است.

پس از یک ماه، خانواده‌ها با انتظار دردناک از دریافت خبری از عزیزان خود مواجه‌اند، در حالی که مخاصمه تعداد زیادی از مردان، زنان و کودکان را کشته، معلول و آواره کرده است. طرفین باید هم اینک تنش‌زدایی کنند تا از درد و رنج انسانی بیشتر جلوگیری کنند.

درباره کمیته بین‌المللی صلیب سرخ

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ یک سازمان بی‌طرف، بی‌غرض و مستقل که رسالت منحصراً بشردوستانه آن برگرفته از کنوانسیون‌های ۱۹۴۹ ژنو است. این سازمان به افرادی که در سراسر جهان متأثر از مخاصمه‌های مسلحانه و دیگر خشونت‌ها قرار دارند، کمک می‌کند و اغلب در کنار شرکای صلیب سرخ و هلال احمر خود، هر چه در توان دارد را برای حفاظت از جان و کرامت انسانی آنها و تسکین درد و رنج‌شان انجام می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
    0 0
    سلیب سرخ سازمان ملل حقوق بشر عفو بین الملل همشون تا به نفع شما میگن خوبن همینکه علیه خودتون موضع میگیرن سازمانهای دستنشانده و حامی استکبار جهانی و دروغ کو و توطعه گر نام مگیرن عجب دنیای عجیبی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس