کد خبر 1545243
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹
رؤسای جمهور سوریه و عراق در عربستان دیدار کردند

بشار اسد و عبداللطیف الرشید، رؤسای جمهور سوریه و عراق طی دیدار دو جانبه در پایتخت عربستان سعودی، بر لزوم توقف حملات صهیونیست‌ها در غزه تأکید کردند.

به گزارش مشرق، «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه و «عبداللطیف الرشید» رئیس‌جمهور عراق، بعد ازظهر امروز (۲۰ آبان) در ریاض، پایتخت عربستان سعودی با یکدیگر دیدار کردند.

به نوشته المیادین، دو طرف که برای حضور در نشست سران عربی-اسلامی برای بررسی جنگ غزه در ریاض حضور یافته‌اند، طی دیدار کوتاهی با یکدیگر به گفت‌وگو نشسته و صمن محکومیت تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه و حمله به غیرنظامیان، بر لزوم توقف حملات تأکید کردند.

رئیس‌جمهور سوریه در این دیدار گفت: «آن‌چه که ماشین کشتار اسرائیل را تقویت می‌کند، همراهی غربی‌هاست که هرگونه جنایت و ویرانی در غزه را توجیه می‌کنند».

او افزود: «غصب حق فلسطینیان بر سرزمین و کشورشان توسط رژیم صهیونیستی و اشغال سرزمین‌های سوریه و لبنان عامل اصلی و دائمی همه مشکلات منطقه است».

«عبداللطیف الرشید» رئیس‌جمهور عراق نیز حملات رژیم اسرائیل در غزه را «نشل‌کشی» توصیف کرد و گفت که باید حقوق قانونی مردم فلسطین تضمین شود.

روسای جمهور دو کشور همچنین روابط دوجانبه میان خود را مورد بررسی قرار دادند و توافق کردند که تمام تلاش خود را برای توسعه این روابط در همه زمینه‌ها به گونه‌ای انجام دهند که پاسخگوی خواسته‌ها و منافع دو کشور باشد.

نشست فوق‌العاده سران کشورهای عربی و اسلامی امروز در ریاض پایتخت عربستان سعودی با هدف بررسی جنگ در غزه آغاز به کار می‌کند. در این نشست «ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران نیز حضور دارد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس