اسرائیل به دنبال انتقام گیری است

رئیس جمهور ترکیه در سخنانی در اجلاس عربی و اسلامی در ریاض عربستان اعلام کرد: کلمات از توصیف آنچه در غزه رخ می دهد و هدف قرار دادن بیمارستانها و مراکز عبادی و مدارس به شکل وحشیانه عاجز است.

به گزارش مشرق، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سخنانی در اجلاس عربی و اسلامی در ریاض عربستان اعلام کرد: کلمات از توصیف آنچه در غزه رخ می دهد و هدف قرار دادن بیمارستانها و مراکز عبادی و مدارس به شکل وحشیانه عاجز است.

وی افزود: مادرانی را مشاهده می کنیم که کودکان جان داده خود را در آغوش گرفته اند و پدرانی که به دنبال افراد خانواده خود در میان آوار می گردند.

رئیس جمهور ترکیه بیان کرد: اسرائیل به دنبال انتقام گیری از تحولات هفتم اکتبر با کشتن افراد بی گناه و کودکان و زنان است.

اردوغان افزود: ۷۳ درصد از افرادی که جان خود را در غزه و کرانه باختری از دست داده اند از زنان و کودکان هستند و این حملات دیوانه وار قابل درک نیست.

وی گفت: کشورهای غربی حتی خواهان آتش بس هم نشده اند. هر آنکه بر ظلم سکوت می کند در آن شریک است.

غرب و آمریکا ازحقوق بشر دم می زنند اما متاسفانه در برابر اقدامات اسرائیل کاری انجام نمی دهند. کمک های بشردوستانه باید متوقف شود و سوخت به بیمارستانها برسد. غزه ای که از کمکهای بشردوستانه محروم شده شبیه جهنم است و ما باید تلاشی برای مجازات اسرائیل به خاطر جنایاتش انجام دهیم. باید شورای حقوق بشر و دادگاه بین المللی کیفری در برابر جنایات اسرائیل اقدامی کند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    4 1
    سبزی و میوه صهیونیستها رو قطع کن جناب اردوغان به جای شعار اقدام عملی کن
  • ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    4 1
    از تو که بابت انتقال نفت و ایجاد کریدور پشتیبانی آمریکاییها از رژیم تشکر خواهد کرد
  • ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    0 0
    از هموطنان عزیز می خواهیم در صفحات خبری ترکیه حاضر شده و به عملکرد منافقانه اردوغان اعتراض کنند۔ می توانید از مترجم گوگل هم برای نوشتن به زبان ترکی ا ستفاده کنید۔ لطفا این موضوع را به دوستان خود اطلاع دهید۔ اردوغان منافقترین شخصیت جهان است۔ اگر او صادرات غذا و نفت را از بندر جیحان ترکیه قطع کند، اسراییل خیلی زود فلج می شود ۔

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس