ضرب الاجل اتحادیه اروپا برای «متا» و «اسنپ‌چت» در راستای محافظت از کودکان

اتحادیه اروپا می‌گوید متا و اسنپ‌چت باید تا ۱ دسامبر(۱۰آذر) اقداماتشان برای محافظت از کودکان در برابر محتوای مضر را به این اتحادیه ارائه کنند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، کمیسیون اروپا اعلام کرد که اتحادیه اروپا به متا و اسنپ‌چت تا اول دسامبر (۱۰آذر) مهلت داده‌ تا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه محافظت از کودکان در برابر محتوای غیرقانونی و مضر ارائه کنند.

درخواست اطلاعات در مورد اقداماتی که شرکت‌ها برای بهبود حمایت از کودکان زیر سن قانونی انجام داده‌اند، یک روز پس از ارسال پیام مشابهی از سوی اتحادیه اروپا به یوتیوب و آلفابت صورت می‌گیرد.

این کمیسیون ماه گذشته همچنین به شرکت‌هایی از جمله متا، ایکس و تیک تاک دستورات فوری ارسال کرد تا اقدامات انجام شده برای مقابله با انتشار محتوای مرتبط با تروریسم، محتوای خشونت‌آمیز و سخنان مشوق عداوت و تنفر در پلتفرم‌هایشان را شرح دهند.

کمیسیون می تواند در صورت عدم رضایت از پاسخ های شرکت ها، تحقیقاتی را در مورد آنها آغاز کند.

بر اساس قوانین جدید محتوای آنلاین موسوم به قانون خدمات دیجیتال که اخیراً لازم‌الاجرا شده است، پلتفرم‌های آنلاین بزرگ ملزم به انجام اقدامات بیشتری برای حذف محتوای غیرقانونی و مضر هستند که در غیر اینصورت تا ۶ درصد از گردش مالی جهانی خود را جریمه می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس