کد خبر 1545490
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۴:۵۰
کیومرث هاشمی:از تجربیات چینی‌ها برای ساخت ورزشگاه استفاده می‌کنیم

ولنگاری مالی و اداری در ورزش کشور صدای اعتراض و تهدید وزیر را هم باعث شد.

به گزارش مشرق، ولنگاری مالی و اداری در سازمان ورزش کشور که خود را در برخی میزبانی های بین المللی به وضوح نشان داده، موجب اعتراض کیومرث هاشمی وزیر ورزش شده. او در این باره عنوان کرده که "باید در وهله اول برای طرح‌ها و ایده‌ها تامین منابع صورت گیرد. به طور مثال یک فدراسیون نباید بدون هماهنگی درخصوص تامین منابع، میزبانی یک رویداد بین‌المللی را قبول کند و این موضوع باعث ‌شود که تعهد مالی برای دولت بوجود بیاید. وزارتخانه زیر بار چنین اتفاقاتی نخواهد رفت مگر اینکه این موضوع به تصویب برسد. اگر قرار است کارهای بزرگ ملی و بین‌المللی اجرا شود باید ابتدا در وزارتخانه مطرح شود و بدون تامین منابع مالی نباید این دست از اقدامات را انجام داد."

وی ادامه می افزاید: "نظم و انضباط مالی و شفافیت در کار برای ما بسیار مهم است و همه مدیران ستادی و استانی و روسای فدراسیون‌ها به این موضوع دقت نظر داشته باشند. مستندسازی مکاتبات باید حتما مورد توجه همه مدیران باشد چون بعضا پیش آمده که در ادارات کل استان‌ها و فدراسیون‌ها به دلیل عدم وجود مستندسازی با مشکلاتی مواجه شده‌ایم."

اگرجه هاشمی نامی از فدراسیونی نبرده اما شنیده ها دلالت بر این دارد که در برخی فدراسیون ها اتفاقات عجیب و شائبه برانگیزی با میزبانی های بین المللی صورت می گیرد. این فدراسیون ها که برخی به ظاهر گمنام هستند، تبدیل به حیات خلوت انتفاع مالی و رانت شده اند.

باید دید هشدار جدی وزیر ورزش در ادامه چه تبعاتی برای برخی فدراسیون های مسئله دار خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • کارمند ساده ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    0 0
    بعنوان نمونه ورزش فوتبال نزدیک به 50 سال اخیر هیچ مدال بدرد بخوری نیاورده و بودجه و مالیات کشور را هم میگیرد این در حالی است که از امتیاز ورود لنجرور خدا میلیاردی هم برخوردارند و مالیات هم که قربون خدا .... و لی دربرابر به ورزشکاران زن ایرانی در هر دو تیپ پارالمپیک و المپیک و ... بین المللی که در این اواخر نگاه می کنی خوب دارند مدالی ها را درو می کنندو سایر ورزش های اینشکلی ... و تو خود بخوان حدیث مفصل از اینکه فوتبال را باید به بخش خصوصی داد ....
  • ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    0 0
    ورزش و سینما از جو بنفش زده رنج میبرند … رانت و فساد اقتصادی و نگاههای ‌پوپولیستی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس