تظاهرات گسترده سیاستمداران فرانسوی در حمایت از یهودیان

در بحبوحه افزایش حمایت‌های غرب از حملات رژیم صهیونیستی به فلسطینیان، فرانسوی‌های حامی این رژیم به تظاهرات علیه «یهودستیزی» در فرانسه پیوستند.

به گزارش مشرق، در پی برگزاری تظاهرات گسترده روز یکشنبه حامیان رژیم صهیونیستی، برخی از سیاستمداران فرانسوی نیز به این تظاهرات پیوسته و در راستای حمایت از رژیم صهیونیستی «یهودستیزی در فرانسه» را محکوم کردند.

به گزارش «الجزیره» بیش از ۱۸۰ هزار نفر در سراسر فرانسه از جمله ده‌ها هزار نفر در پاریس برای محکوم کردن آنچه «افزایش یهودستیزی» در فرانسه خواندند، تظاهرات کردند.

وزیر کشور فرانسه در جریان برگزاری این تظاهرات عنوان کرد که از زمان آغاز جنگ در تاریخ ۷ اکتبر، بیش از ۱ هزار و ۲۴۷ مورد اقدامات ضد یهودی از سوی حامیان فلسطین در فرانسه صورت گرفته است که تقریبا سه برابر کل سال ۲۰۲۲ است.

بسیاری از سیاستمداران برجسته فرانسوی نیز که در جریان جنگ غزه حمایت خود از اقدامات رژیم صهیونیستی در این جنگ را ادامه داده‌اند هم در این مراسم شرکت کردند.

«الیزابت بورن» نخست وزیر فرانسه، «نیکولا سارکوزی» و «فرانسوا اولاند» روسای جمهور سابق فرانسه به همراه چند تن از نمایندگان حزب چپ، محافظه‌کاران و میانه‌روهای حزب «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فعلی فرانسه در این راهپیمایی که در میان تدابیر شدید امنیتی برگزار شده بود، شرکت کردند.

رئیس جمهور فرانسه با وجود آنکه در این تظاهرات شرکت نکرد اما حمایت خود را از آن ابراز کرده و از شهروندان فرانسوی خواست تا علیه هر گونه «یهودستیزی افسار گیسخته» از سوی حامیان فلسطین قیام کنند.

این در حالی است که برخی از سیاستمداران فرانسوی شرکت در این راهپیمایی را همراهی با حامیان بی قید و شرط کشتار فلسطینی‌ها در غزه دانسته و از حضور در آن امتناع کردند. «ژان لوک ملانشون» رهبر حزب چپ افراطی فرانسه از جمله سیاستمدارانی بود که در این تظاهرات حضور نیافت.

ملانشون حتی حضور برخی از سیاستمداران فرانسوی را در این تظاهرات زیر سوال برده و عنوان کرد حضور افرادی مانند «مارین لوپن» با توجه به ریشه‌های یهودستیزانه حزبش یعنی راست افراطی جای سوال دارد.

پلیس فرانسه جمعیت تظاهر کنندگان در راهپیمایی پاریس را ۱۰۵ هزار نفر عنوان کرد در حالی که وزارت کشور این رقم را ۱۸۲ هزار نفر در سراسر فرانسه برشمرد.

فرانسه با داشتن حدود ۵۰۰ هزار نفر یهودی بیشترین جمعیت یهودیان را در بین کشورهای اروپایی دارد. راهپیمایی روز یکشنبه در پی تعداد بی‌شماری از راهپیمایی‌‎های طرفدار فلسطین در پاریس برگزار شد که همگی خواستار آتش بس فوری در غزه شدند و اکثرشان هم به دستور پلیس فرانسه در زمان برگزاری با ممنوعیت مواجه شده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    1 0
    یه سوال: من تحقیق کردم میخوام یهودی شم امکانش هست؟ نمیشه؟ چرا؟ یهودی ها نمیزارن؟ عه مگه یهودیت دین نیست؟ عه هرکس مادرش یهودیه یهودی حساب مشه؟ اونوقت به مخالفین این ها میگید نژاد پرست؟
  • ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    0 0
    چرا شما به نوع خاصی از یهودی ها (صهیونیست ها) حساس هستید و بقیه شون رو سرکوب میکنید؟ چرا کسی نمیتونه یهودی بشه و جلوش رو میگیرن؟ چرا اقدامات خصمانه در برابر احکام اسلام نمیشه اسلام ستیزی ولی تظاهرات در برابر جنایات صهیونیست ها میشه یهود ستیزی؟
  • ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    0 0
    نگید یهودی بگید "صهیونیت که دین واقعی تون مشخص بشه
  • ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    0 0
    تنها راه مقابله با یهود ستیزی ادعاییتون متوقف کردن جنایات صهیون هاست نه راهپیمایی فرمایشی و این جنگولک بازی ها. وجدان های انسانی رو نمی تونید با این شامورتی بازی ها خاموش کنید
  • ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    2 0
    خدا را شکر منافقین فرانسوی بالاخره مجبور شده خودشونو لو بدن
  • ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    3 0
    کثافت های ادم کش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس