دستور رئیس‌جمهور برای برخورد با گران‌فروشی یک سکوی داخلی

مرکز اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات از دستور رئیس‌جمهور برای برخورد با یک سکوی داخلی به‌علت گران‌فروشی خبر داد. تخلفی که به‌نظر می‌رسد به حوزه «وس» مربوط است.

به گزارش مشرق، روابط عمومی وزارت ارتباطات در ویراستی از «برخورد با یک سکوی داخلی به‌علت گرانفروشی» خبر داد.

محمداحسان خرامید، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات در یک ویراست نوشت دولت در عین حمایت از سکوهای داخلی با هر گونه تخلف احتمالی آنان هم برخورد می‌کند. در پی گزارش «تخلف سنگین گرانفروشی» یکی از سکوهای داخلی، موضوع بررسی و تخلف محرز شد و رییس محترم جمهور پس از استحضار، «دستور استیفای فوری حقوق مردم و جبران خسارت را دادند».

وی بدون اشاره به مشخصات این سکو و تخلف آن، نوشت «جزییات به زودی اطلاع رسانی می‌شود».

اما طبق شنیده ها، سکوی داخلی که خرامید به آن اشاره کرده، یکی از پیام‌رسان‌های داخلی است که تخلف آن در «عدم رعایت قانون نحوه محاسبه تعرفه ترافیک داخلی» و به تبع آن «گران‌فروشی»محرز شده است. تخلفی که به حوزه «وس» مربوط می‌شود.

دستور رئیس‌جمهور برای برخورد با گران‌فروشی یک سکوی داخلی

گفتنی است «خدمات ارزش افزوده» (Value Added Services) که به اختصار «وس» (VAS) نامیده می‌شوند، شامل مواردی غیر از خدمات استاندارد اپراتورها مانند تماس صوتی و پیامک معمول است. ازجمله خدمات ارزش افزوده تلفن همراه می‌توان به تبلیغات موبایلی، پرداخت موبایلی، تلویزیون آنلاین، پخش یا دانلود موسیقی، زنگ انتظار تماس، بازی آنلاین، خدمات ورزشی و اطلاع‌رسانی این قبیل سرویس‌ها اشاره کرد.

در حالیکه استفاده از این خدمات ارزش افزوده باید اختیاری و توسط کاربر انتخاب شود، اما پیش از این، ارائه این خدمات برای برخی از شرکت‌های ارزش افزوده، به روشی برای کلاهبرداری از کاربران تبدیل شد و به دلیل هزینه نسبتا بالایی که این خدمات در مقایسه با تماس و پیامک دارند، باعث بالا رفتن قبض‌های گوشی و تمام شدن شارژ پولی کاربران می‌شد. در نهایت در همان زمان با ورود وزارت ارتباطات به موضوع، با شرکت‌های متخلف برخورد شد و این شرکت‌ها موظف شدند وجوه دریافت‌شده را به مشترکان برگردانند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    0 0
    اصلا کلا همینه هر چیز که اینجا داخلی میشه و انحصار میشه داخلیها جنبه ندارند و بعد مدت کوتاهی سو استفاده میکنند وباز هم تکرار خواهد شد خودرو - لوازم خانگی و الان سکو بهترین کنترل کننده رقیب خارجی است ولی اینجا اصرار دارند برخلاف نظر مردم حرکت کنند و همیشه ام نتیجه فاجعه است
  • ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    1 1
    مسخره ها
  • ۰۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    0 0
    خانه از پای بست ویران است خواجه در بند نقش ایوان است
  • ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    0 0
    آقای قاضی دستور صادر کردند؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس