طاهری: تیم ملی با نسل طلایی و قلعه نویی توانایی قهرمانی در آسیا را دارد

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: یکی از بهترین تیم‌های ملی تاریخ را داریم که می‌تواند با سرمربیگری قلعه‌نویی قهرمان آسیا شود.

به گزارش مشرق، بیژن طاهری در مورد دیدار فردای تیم ملی مقابل هنگ‌کنگ در مقدماتی جام جهانی اظهار داشت: یکی از بهترین تیم‌های ملی تاریخ را داریم. تیمی که ستارگان و لژیونرهای خوبی دارد و امیر قلعه‌نویی سرمربی آن است. مربی که اکنون کاملاً پخته شده و توانایی‌های زیادی دارد و می‌تواند تیم ملی کشورمان را قهرمان جام ملت‌های آسیا کند. بنابراین دیدار با تیم‌هایی مثل هنگ‌کنگ برای ملی‌پوشان ما خیلی مسئله خاصی نیست و فوتبال ما نسبت به آنها بسیار برتر است.

وی در مورد اینکه برخی می‌گویند چون سخت‌افزار و امکانات فوتبال‌مان مطلوب نیست نمی‌توان به قهرمانی در جام ملت‌های آسیا فکر کرد، گفت: امکانات فوتبال ما همیشه ایده‌آل نبوده و همان زمانی هم که در گذشته قهرمان جام ملت‌های آسیا شدیم بهترین امکانات را در اختیار نداشتیم. آن زمان هم آسیا تیم‌های قدرتمندی داشت اکنون هم من به تیم ملی کشورمان بسیار امیدوارم و می‌توانیم قهرمان آسیا شویم.

بازیکن اسبق تیم ملی در مورد حضورش در جام ملت‌های آسیایی گفت: ما در سال ۱۹۸۲ با تیم ملی در دهلی‌نو حضور داشتیم. جلال چراغپور سرمربی تیم بود و در آن مسابقات نتوانستیم مقامی کسب کنیم که دلایل زیادی داشت. کشور درگیر جنگ تحمیلی بود و فوتبال اولویت نبود. در آن مسابقات به کویت باختیم و حذف شدیم. همان مسابقه‌ای که یکی از ملی‌پوشان داور را کتک زد!

بیشتر بخوانید:

از حضور دو پیشکسوت و تماشاگران تا بازگشت قلعه‌نویی +فیلم

طاهری افزود: آن موقع حاشیه‌های زیادی اطراف تیم ملی بود حتی به خوبی یادم است ضد انقلاب در بین تماشاگران حضور داشت و علیه تیم ملی و مقامات کشوری شعار می‌دادند. وضعیت عجیبی بود. کشور هم درگیر جنگ بود.

تیم ملی با نسل طلایی و قلعه‌نویی توانایی قهرمانی آسیا را دارد

وی در مورد اینکه آن زمان به خاطر حضور در تیم ملی پاداشی به آنها داده می‌شود یا نه، عنوان کرد: آن زمان پولی در فوتبال نبود. حتی در فوتبال باشگاهی هم پولی به بازیکنان پرداخت نمی‌شد که بخواهد در تیم ملی به بازیکنان پول یا پاداشی بدهند. آن زمان که ما با تیم ملی به جام ملت‌ها رفتیم فقط به ما پول تو جیبی داده شد حتی قول پاداش هم به ما ندادند.

بازیکن اسبق تیم ملی گفت: همه بازیکنان همین شرایط را داشتند و بعد از بازگشت از تیم ملی خیلی راحت به تیم‌های باشگاهی‌شان می‌رفتند و بازی می‌کردند. من تا زمانی که در ایران فوتبال بازی می‌کردم پول زیادی از فوتبال نگرفتم اما بعد که به خارج از کشور رفتم توانستم درآمد مناسبی داشته باشم.

بازیکن اسبق تیم استقلال در مورد اینکه بیشترین پاداشی که در فوتبال گرفته است چقدر بود، گفت: اصلاً در آن زمان صحبت پول مطرح نبود.فوتبالیست‌ها با عشق فوتبال بازی می‌کردند در آن دربی معروف ۱۲۰ هزار نفری که ما پرسپولیس با گل پرویز مظلومی بردیم یک هوادار نفر ۵ هزار تومان به ما پاداش داد. پول زیادی بود اما فقط توانستم با آن پول یک پیراهن، شلوار لی و کتانی بخرم. آن پول هم یک هوادار متمول به ناصر حجازی داد و ناصرخان آن را عادلانه بین بازیکنان تقسیم کرد. در آن مسابقه من به جای پرویز مظلومی وارد زمین شدم.

تیم ملی با نسل طلایی و قلعه‌نویی توانایی قهرمانی آسیا را دارد

طاهری تأکید کرد: فوتبالیست‌های قدیمی در فوتبال استخوان خرد کردند و خوشحالم که اکنون فوتبال حرفه‌ای شده است و بازیکنان پول‌های خوبی می‌گیرند هرچند این دستمزد در واقع پول خون آنها است. چون ورزش حرفه‌ای مدتش کوتاه است و بعداز کنار گذاشتن آن آسیب‌های سنگینی به جسم فرد و بازیکن وارد می‌شود؛ زانودرد، کمردرد و ... بخشی از این عوارض است. فوتبالیست‌ها هرچقدر پول بگیرند حق‌شان است و نوش جان‌شان. ورزش حرفه‌ای خیلی دشوار و سخت است.

وی در مورد بازی ایران و انگلیس در جام جهانی نوجوانان گفت: تیم ملی نوجوانان ما مقابل انگلیس خوب بازی کرد اما بازیکنان انگار خسته بودند. آنها توانایی‌های فنی بالایی دارند. تیمی که بازی باخته ۲ بر صفر را مقابل برزیل به برد۳ بر ۲ تبدیل می‌کند تیم قدرتمندی است. اما بخت با آنها یار نبود و مقابل انگلیس بازنده شدند. نسل بعدی فوتبال ما همین بازیکنان نوجوان هستند، نسل طلایی که می‌توانند کارهای بزرگی انجام بدهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس