کد خبر 1546643
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰
بیماری پوستی که پاییز و زمستان بیشتر است

متخصص طب سنتی گفت:بیماری اگزما در فصل‌های خشک بیشتر رخ می‌دهد، لذا در پاییز و زمستان که به ترتیب خشک و سرد، و خشک و تر هستند، باید بیشتر انتظار ابتلا به آن را داشته باشیم.

به گزارش مشرق، رویا بنی عامریان، پزشک متخصص طب سنتی، بیست و چهارم آبان ماه در استودیوی سلام تهران در مورد اگزما، گفت: این حساسیت یکی از بیماری‌های شایع و مزمن است. با این حال راه درمان برای آن وجود دارد. در این بیماری سیستم بیماری ما بیش از حد پاسخ می‌دهد. از منظر طب سنتی ما یک دکتر درونی داریم که اگر به آن توجه نکنیم، دچار اشتباه شده و مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

وی افزود: در این بیماری عوامل مختلفی از جمله ژنتیک، محیط و نوع مراقبت ما از خودمان تاثیر دارند. طب سنتی اصول شش گانه حفظ سلامتی را به شدت مهم می‌داند. برای مثال آب و هوا، خورد و خوراک، استرس و دفع مواد زائد در سلامت ما نقش مهمی دارند و باید به آنها توجه شود.

بنی عامریان اظهار داشت: به طور کلی بیماری اگزما در فصل‌های خشک بیشتر رخ می‌دهد. لذا در پاییز و زمستان که به ترتیب خشک و سرد، و خشک و تر هستند، باید بیشتر انتظار ابتلا به آن را داشته باشیم. این بیماری طیف وسیعی دارد و به همین دلیل علائم متفاوتی را بروز می‌دهد. برای مثال کسی که عادت به شستن مداوم دست‌ها دارد، زمینه را برای خشکی فراهم می‌کند. همچنین استفاده مرتب از الکل این خشکی را تشدید می‌کند.

وی افزود: کسی که پوست خشک دارد، نباید به صورت افراطی دستانش را بشورد و باید در خورد و خوراک خود دقت کند. همچنین باید این را در نظر داشته باشیم که خواب زیاد به معنای خواب با کیفیت نیست. بدن ما در بازه زمانی ۹ تا ۲ شب شارژ می‌شود. لذا ما باید زمانی بخوابیم که این تجدید انرژی صورت بگیرد. برای بسیاری خوابیدن در ۹ شب سخت است، اما خوب است که حتی اگر در هفته یک بار فرصت زود خوابیدن را پیدا می‌کنیم، از آن استفاده کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
    2 0
    اگر پوست خشک داری و بعد از حمام دچار خارش پوست میشی ، بعد از حمام تمام بدنت را کرم بزن همین کرم های ایرانی هم خوبه ، بیخود پول به دکتر پوست و داروهای داروخانه نده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس