سازمان ملل: کمک‌رسانی به غزه بار دیگر متوقف شد

برنامه جهانی غذای سازمان ملل (WFP) از توقف دوباره امدادرسانی به غزه خبر داد و نسبت به وقوع گرسنگی در این منطقه اعلام نگرانی کرد.

به گزارش مشرق از خبرگزاری رویترز، ارسال کمک‌های سازمان ملل متحد به غزه امروز جمعه به دلیل کمبود سوخت و قطع ارتباط، بار دیگر به حالت تعلیق درآمد؛ وضعیتی که به نوشته این خبرگزاری بر درد و رنج بیشتر فلسطینیان ساکن نوار غزه در میانه حملات اسرائیل افزوده است.

برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد (WFP) نیز ضمن تائید این وضعیت، از وقوع گرسنگی در میان غیرنظامیان حاضر در این باریکه به دلیل کمبود ذخایر غذایی خبر داد.

سیندی مک کین مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا در همین خصوص گفت که نزدیک به کل جمعیت غزه نیاز فوری به مواد غذایی دارند. وی در بیانیه ای اضافه کرد: «عملا هیچ آب و آذوقه ای در غزه وجود ندارد و تنها بخش اندکی از اقلام مورد نیاز از طریق مرزها وارد می شود».

مک کین خاطرنشان کرد: با نزدیک شدن به فصل سرما، وجود پناهگاه‌های ناامن و پر ازدحام و کمبود آب تمیز، خطر گرسنگی قریب الوقوع است.

گزارش ها حاکی است همزمان با توقف کمک رسانی به غزه، اسرائیل به گروهی از آوارگان فلسطینی در نزدیکی گذرگاه رفح در مرز با مصر حمله کرده است که در اثر این تهاجم، تعدادی کشته و برخی دیگر نیز زخمی شده اند.

براساس آمار ارائه شده از سوی وزارت بهداشت فلسطین، پس از حمله ۷ اکتبر حماس به سرزمین های اشغالی و آغاز حملات تلافی جویانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه، تاکنون بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر فلسطینی جان باخته اند که بیش از ۴ هزار و ۷۰۰ نفر از آنها کودک بوده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    0 0
    جنگ همینه
  • ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    0 0
    در تایید مواضع حماس و حزب الله و مقاومت و ابطال اسراییل و آمریکا ....عاقبت «ظلم» و همکاری با ظالم پرسش : از ديدگاه قرآن عاقبت «ظلم» و بیدادگری و همکاری با ظالمان چیست؟ پاسخ اجمالی: «قرآن»، ظالمان و بيدادگران را به آتش سوزانِ جهنّم تهديد كرده است. در يكي از اين آيات مى فرمايد: «ما براى ستمگران آتشی آماده كرده ايم كه آنها را از هر سو احاطه كرده و اگر تشنه شوند و تقاضاى آب كنند آبى برايشان مى آورند همچون فلز گداخته كه صورت ها را بريان مى كند! چه نوشيدنى بدى! و چه بد محل اجتماعى؟!». در تعبير تند ديگرى آمده: «اما ظالمان هيزم آتش دوزخند!». نه تنها ظلم و ستم، ظالمان را به دوزخ مى فرستند؛ بلكه به گفته «قرآن» كسانى كه بر آنها تكيه كنند و يا جزء اعوان و انصار آنان باشند نيز مشمول همين حكم خواهند بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس