متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در کمیسیون تلفیق برنامه هفتم تصویب شد

رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه از تصویب متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، لشکری و کشوری در کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه خبر داد.

به گزارش مشرق، محمدرضا پورابراهیمی داورانی با اشاره به تصویب متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در جلسه عصر شنبه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه، گفت: پیشنهاد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در کمیسیون تلفیق مجلس به تصویب رسید که براساس این پیشنهاد، پس از مصوبه چند روز گذشته کمیسیون برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری و در پی دستور رئیس مجلس موضوع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نیز جهت طرح در دستور کار کمیسیون تلفیق قرار گرفت.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیشنهاد مذکور عصر امروز از سوی کمیته اقتصادی در کمیسیون تلفیق برنامه هفتم مطرح شد که در این پیشنهاد آمده است؛ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است با هماهنگی هیات امنای سازمان تامین اجتماعی و کانون عالی بازنشستگان سازمان بازنشستگی موضوع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را در برنامه هفتم عملیاتی کند.

وی افزود: براساس این دستورالعمل در سال نخست برنامه متناسب‌سازی ۴۰ درصد، سال دوم ۳۰ درصد و سال سوم نیز ۳۰ درصد خواهد بود تا حقوق بازنشستگان به ۹۰ درصد حقوق شاغل همتراز برسد، بنابراین براساس مصوبه امروز صحن تلفیق در ۳ سال نخست برنامه هفتم، موضوع رسیدن حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق شاغلان به تصویب رسید، ضمن آنکه در الحاق این مصوبه مقرر شد؛ منابع این موضوع از محل تنفیذ ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه تامین شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما باید بازنشستگان لشکری، کشوری و تامین اجتماعی را همزمان مدنظر قرار دهیم تا مشکلات اقتصادی شان را کاهش دهیم.

بازنشستگان تامین اجتماعی مشمول متناسب سازی حقوق شدند

حمیدرضا حاجی بابایی با اشاره به مصوبه کمسیون تلفیق در زمینه متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: کمیسیون تلفیق چند روز گذشته موضوع متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری را تعیین تکلیف کرد و اما موضوع بازنشستگان تامین اجتماعی لحاظ نشده بود و باید در این زمینه تعیین تکلیف می‌شد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به ماده ۱۲ برنامه ششم توسعه افزود: از این رو نمایندگان کمیسیون با تنفیذ این ماده در جریان جلسه امروز کمیسیون تلفیق موافقت کردند. این ماده تاکید دارد که دولت مکلف است بدهی خود را به سازمان تامین اجتماعی بپردازد و از قبال این موضوع تمام کسانی که تحت پوشش تامین اجتماعی هستند، حقوقشان همانند بازنشستگان کشوری و لشکری متناسب سازی شود.

حاجی بابایی تاکید کرد: کمیسیون تلفیق موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را همانند بازنشستگان کشوری و لشکری در برنامه هفتم توسعه لحاظ کرد. بنابراین متناسب‌سازی حقوق مشمول بازنشستگان تامین اجتماعی هم انجام خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محسن ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    0 0
    خدا رو شکر ، انشالله در درآمد و معیشت تاثیر داشته باشد .
  • رزمنده معسر کمک معیشت بگیر ۰۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    0 0
    ایا دولت ومجلس کمک معیشت رزمندگان معسر را هم تبدیل به حقوق میکنند وغیش حقوقی میدهند و ایا ۵۶۰۰۰۰۰ تومان کمک معیشت انها را مثل بازنشستگان حاضرند متناسب سازی بکنند؟
  • ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    0 0
    عجب بی وجدان هادر دولت مجلس حاکم شدند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس