کد خبر 1547771
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۱
زیبایی

«بکش و خوشگلم کن»، امروز صرفا نقش یک اصطلاح را بازی نمی‌کند و رنگ واقعی‌تری به خود گرفته، بطوریکه سالانه شاهد آسیب‌های شدید جسمی و روحی و حتی فوت شماری از مردم زیر تیغ جراحی هستیم.

به گزارش مشرق، بسیاری از افراد نه تنها تلاشی برای کاهش وزن اصولی نمی‌کنند، بلکه به جان خود می‌افتند تا با پرخوری افراطی و رسیدن به وزنی غیرنرمال، بطور تقریبا رایگان خود را زیر تیغ عمل‌های معده قرار دهند.

ایران در فراوانی جراحی بینی دارای رتبه نخست دنیاست و حتی پایتخت جراحی بینی جهان نیز شناخته می‌شود.

تجدید ژل و تزریق مکرر بوتاکس به ناحیه خاصی از بدن می‌تواند باعث فلج دائمی عضله شود.

«بکش و خوشگلم کن!» سال‌ها پیشتر این اصطلاح صرفا نقش همان اصطلاح را بازی می‌کرد و بیشتر در مواقعی کاربرد داشت که دختر خانمی، دمدمای عروسی برای نخستین بار راهی آرایشگاه می‌شد تا با چهره مجردی خود خداحافظی کند؛ این سنت گرچه امروز جایگاه چندانی ندارد اما در آن دوران می‌توانست با ایجاد تحولی چشمگیر، حس زیبایی را در مهمترین روزهای زندگی به تازه عروس‌ها القا کند؛ حسی که دختران امروز به واسطه انواع و اقسام روش‌های زیبایی از ابتدایی ترین‌ها مثل اصلاح صورت گرفته تا زیبایی مو، کاشت ابرو و ناخن، انواع تتو، تزریق ژل و…، کاملا از آن اشباع شده‌اند و با اعتیاد به این ترفندهای زیبایی، عملا چاره‌ای ندارند جز روی آوردن به جراحی‌های جدی‌تری مثل عمل بینی، استفاده از پروتز، عمل‌های لاغری، پوست کشی و… که هر روز نیز آمارشان رو به افزایش است و تقریبا به یک اپیدمی در کشورمان تبدیل شده است. چه بسا که دیگر، «بکش و خوشگلم کن»، صرفا نقش یک اصطلاح را بازی نمی‌کند و رنگ واقعی‌تری به خود گرفته، بطوریکه سالانه شاهد آسیب‌های شدید جسمی و روحی و فوت شماری از مردم زیر تیغ جراحی هستیم و نزدیک‌ترین مصداقش نیز فوت ۳ خانمی است که طی هفته گذشته اخبار تلخشان به گوشمان رسید.

آغوش باز لیپوساکشن به روی قربانیان

اگر بخواهیم نگاهی هرچند گذرا به آمارها داشته باشیم، خواهیم دید که ایران در فراوانی جراحی زیبایی در بین ۱۰ تا ۲۰ کشور اول دنیا قرار دارد و در آماری عجیب تر، دارای رتبه‌های نخست در جراحی بینی است. البته باید به این نکته توجه داشت که بخش اصلی این آمارها نه به سبب جراحی‌های ضروری و درمانی، بلکه به سبب حس زیبایی جویی افراد سالم جامعه رقم خورده است.

گرچه آمار دقیقی از میزان مرگ و میر و یا مشکلات ثانویه جراحی‌های زیبایی در دسترس نیست اما به هرحال این حقیقت را نمی‌توان کتمان کرد که هرچندوقت یکبار در اطرافمان با خبر فوت افرادی مواجه می‌شویم که در اثر یکی از جراحی‌های زیبایی جانشان را از دست داده اند. البته به گفته سید نجات حسینی رییس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی، «لیپوساکشن با بالاترین آمار مرگ و میر، بیشتر قربانی را می‌گیرد. بروز نکروز، انواع آمبولی ها، کم خونی، صدمه احشا داخل شکمی، عفونت و آبسه محل تزریق چربی، اغما و حتی مرگ، مهمترین عوارض این نوع جراحی هستند که طی چندماه گذشته فقط ۷ مورد فوت در این نوع عمل گزارش شده که ۳ مورد اخیر نیز در همین دسته بوده اند.»

بکش و خوشگلم کن! +عکس

زیبایی؛ مرگ و داغ هایی که بر دل خانواده ها می ماند

وقتی زور تیغ جراحی بر رژیم‌های لاغری می‌چربد

وقتی حرف از جراحی‌های لاغری و زیبایی اندام مثل انواع شیوه‌های کوچک کردن معده، ساکشن و پوست کشی و… به میان می‌آید، دقیقا درحال صحبت از تخلیه بخشی از اجزای بدنمان هستیم و این یعنی برش‌ها و آسیب‌های خودخواسته اعضای بدن که شاید در آینده بتواند بخشی از زیبایی مورد دلخواه را به ما بدهد، اما قطعا هیچ کدام از آن‌ها فاقد عوارض نیست و ممکن است مشکلات کوتاه مدت و بلندمدتی از قبیل هماتوم، آمبولی، انسداد روده، مشکلات جدی گوارشی، حساسیت‌های شدید غذایی و دارویی، سوء تغذیه، عفونت‌های مزمن پوستی و… را برای فرد به وجود آورد؛ بنابراین گذشته از آن‌هایی که در اثر این جراحی ها، محکوم به مرگ می‌شوند، بسیاری دیگر نیز عوارض مختلفی را تجربه می‌کنند که نمونه‌هایش بسیار زیاد است. فقط کافی است پای صحبت قربانیان انواع جراحی‌های ساده و پیچیده لاغری بنشینید تا متوجه شوید که چطور با یک تصمیم احساسی برای زیباتر شدن، سلامتی‌شان را برای همیشه از دست داده و در آرزوی روزهای پیش ازجراحی به سر می‌برند.

متاسفانه آمار بالای جراحی‌های لاغری درحالی رقم می‌خورد که داشتن یک سبک زندگی سالم، استفاده از رژیم‌های اصولی لاغری و برنامه منظم ورزشی می‌تواند به کاهش چشمگیر وزن کمک کرده و سلامت و تناسب اندام را با هم نصیب یک فرد کند، اما متاسفانه بسیاری از افراد نه تنها تلاشی برای کاهش وزن اصولی نمی‌کنند، بلکه به جان خود می‌افتند تا با پرخوری افراطی و رسیدن به وزنی غیرنرمال، بطور تقریبا رایگان خود را زیر تیغ عمل‌های معده قرار دهند. باور مردم نسبت به جراحی‌های رایگان معده، معضل قابل تاملی است که شاید لازم باشد بیمه‌های پایه تجدیدنظری کنند تا خود، مشوقی برای افزایش وزن افراد و در نتیجه بالا رفتن آمار جراحی‌های لاغری و پیامدهای ناشی از آن نباشند!

بکش و خوشگلم کن! +عکس

زیبایی هایی به قیمت تکه تکه شدن امانت های خداوند زیر تیغ جراحی

پیامد بینی‌هایی که روز به روز کوچکتر می‌شوند

همانطور که می‌دانید طیف جراحی‌های زیبایی در کشورمان بسیار وسیع است و هر روز با شیوه جدیدی در دنیای مد و زیبایی مواجه می‌شویم اما براساس آمارهای موجود، جراحی بینی بسیار فراگیر شده، بطوریکه ایران در فراوانی جراحی بینی دارای رتبه نخست دنیاست و حتی پایتخت جراحی بینی جهان نیز شناخته می‌شود.

در مورد جراحی بینی که از سخت‌ترین جراحی‌های زیبایی به شمار می‌رود، دامنه محدودی از جراحی‌ها ماهیت درمانی دارند که طبق آمارهای میدانی، اکثر همین بیماران نیز بطور همزمان جراحی زیبایی انجام می‌دهند. شاید آمار فوت شدگان جراحی بینی درصد پایینی داشته باشد اما متاسفانه هر از گاهی خبری از فوت و داغدار شدن خانواده‌ها به گوش‌مان می‌خورد که جای جبران ندارد. البته جدا از بحث مرگ و میر که تلخ‌ترین پیامد جراحی بینی است، گزارش‌های متعددی از عوارض ناشی از این نوع جراحی وجود دارد. انحراف، عدم تقارن بینی، بی‌حسی دائمی در داخل و اطراف بینی، ایجاد مشکلات دائمی تنفسی و کاهش حس بویایی، فقط نمونه‌هایی از عوارض بلندمدت جراحی بینی هستند که شمار زیادی از افراد حداقل با یکی از آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند و عملا راه بازگشتی ندارد.

بکش و خوشگلم کن! +عکس

تصاویری واقعی از آنچه بوتاکس و ژل بر سر آدم ها می آورد!

تزریق ژل‌های جوانسازی به چه قیمتی؟

اما در مورد آمار بوتاکس نیز همه چیز آشکار است و بسیاری از افراد در طیف‌های سنی مختلف، بخش زیادی از بودجه خانواده را صرف این کار می‌کنند. متاسفانه تزریق ژل نه تنها توسط زنان بلکه در میان مردان جامعه نیز بسیار گسترش پیدا کرده و درحال تبدیل شدن به یک ارزش است و حتی کسانی که تمایلی برای این اقدام ندارند، گاها شماتت شده و حتی توسط اطرافیان به عنوان افرادی عقب افتاده شناخته می‌شوند. شاید اگر با بکارگیری یکسری عوامل بازدارنده از سوی متولیان بهداشت و درمان، انواع و اقسام جراحی‌های زیبایی تا این حد در کشور باب نمی‌شد، امروز با چنین مسائلی مواجه نمی‌شدیم و افراد زیادی برای همرنگی با جماعت و چشم و هم چشمی، خود را زیر تیغ جراحی نمی‌بردند.

اما فراوانی بوتاکس یک طرف قضیه است و آسیب‌ها و عوارض ناشی از آن یک طرف دیگر. طبیعتا فردی که برای نخستین بار دست به بوتاکس می‌زند، برای جلوگیری از بازگشت به حالت اولیه، برای همیشه مجبور به تجدید ژل است و تزریق مکرر بوتاکس به ناحیه خاصی از بدن نیز می‌تواند باعث فلج دائمی عضله شود. همچنین ایجاد تاری دید، افتادگی پلک به همراه تورم، خشکی چشم، کهیر، مشکل در تنفس، گیجی و تورم صورت، مشکل در بلع و گفتار و گسترش سموم در بافت‌ها و خطرات ناشی از آن، عوارض بلندمدت بوتاکس هستند که خیلی‌ها اطلاعی از آن ندارند و ناآگاهانه خود را در چاله‌ای می‌اندازند که شاید راه خروجی نداشته باشد.

در این گزارش سعی کردیم بخشی هرچند کوچک از واقعیت جراحی‌های زیبایی را برایتان بازگو کنیم اما همه چیز به همین موارد ختم نمی‌شود و دنیای امروز زیبایی، جای بحث و تامل زیادی دارد، پس منتظر گزارش‌های بعدی ما باشید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 33
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    3 1
    واقعا دلم برای احمق هایی که با عمل زیبایی ناقص میشن اصلا نمیسوزه ! عمل زیبایی برای کسانی که دچار حادثه یا سوختگی میشن مفید و درسته
  • ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    2 0
    مکمل های کلاژن و روغن مالی ابرو و سر و آقایان ریش برای جوانسازی بهتر از بوتاکسن
  • ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    5 39
    خاک بر سر مشرق خیلی چندشید
    • ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
      1 1
      لیپوساکشن با بالاترین آمار مرگ و میر، بیشتر قربانی را می‌گیرد.// اینهمه آدم برای لاغر شدن میرن جراحی می کنن ولی مزدور ماهواره همچنان میگه "مردم ایران گرسنه ن!!". خوب مزدور الاغ یه دروغ جدید بگو. از مریم ... بپرس. اون بیشرف هرزه پست فطرت همیشه چنتا دروغ تو آستینش داره.
    • ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
      1 1
      مطمئنی خودت چندش نیستی ؟ از این کامنتت معلومه از اون صورت عملی ها و پلنگ ها هستی ، من هر وقت چهره هایی مثل قیافه تو را می بینم واقعا حالم به هم می خورد !
    • ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
      3 0
      منم با دیدن این تصاویر حالم بد شد، مرده شور اون زندگی یی رو ببرم که طرف بخواد بخاطر زیباییت باهات ازدواج کنه، فردا یکی خوشگر تر رو تو خیابون یا محل کار میبینه و ... واقعا یه عده پول اضافه دارن نمیدونن چطور خرج کنن
  • حمید ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    17 1
    اینها مادر بزرگ بشن چی میشن
    • ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
      1 0
      من بعید میدونم اینا حتی مادر بشن، چبرسه با مادربزرگ!
    • ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
      0 0
      خیلی از آدمهایی که سنشون میره بالا با پول واقعا پوستشون رو جوان می کنن .الان کلی دستگاههای جدید وبه روز اومده والبته گران .اونهایی که به قولی پولدارن تو همون مراکز بی مشکل مشکلشون رو حل می کنند
  • ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    25 4
    هم زشت زندگی میکنن و هم زشت میمیرن و هم زشت به جهنم میرن!!!!!!!!
    • ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
      0 0
      باور کن تو هم جهنمی هستی.
  • ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    1 0
    ضرب المثل آمد ابروشو درست کنه چشمشو کورکرد برای همین افراد هم می تواند جوابگو باشد
  • ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    0 0
    خدا بهتر میدونسته شماها چه جونورهایی هستید که زشت خلق شده اید.
  • علی ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    0 0
    اگر این ها تو اروپا زندگی میکردن چکار میکردن . تو ایران هستن اینکارا میکنن . انشاالله خدا به همه ادم ها ظرفیت درست زندگی بده .
  • هاتف ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    20 0
    به جهنم
  • ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    2 0
    ظاهر بینی بی شخصیتی بی هدفی نداشتن شعور معنوی نداشتن اعتماد بنفس و البته چشم و هم چشمی احمقانه این وضعیت را بوجود آورده و ظاهرا کسی را هم در اطراف خود ندارند که نفوذی مثبت روی آنها داشته باشد تا مانع این کارهایشان بشود
  • ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    0 0
    🤕😷🤧🙈🙆🙆
  • ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    0 0
    ممنون از اطلاع رسانی خوبتان.
  • کارمند ساده ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    1 0
    همه این مدگرایی ها یک طرف ترک فعل و فشل بودن مالیات ستانی یکطرف! مگر نمی شود این ها را اینها را پیدا کرد تا مالیات شان را بدهند هم زیبا جو و هم پزشک جراح متخصص این کار که این روز ها یا سکه می گیرند و یا ارز بجای حساب بانکی ایرانی و یا اگر حساب بانکی ایرانی باشد هم آن را خریداری تا معلوم نشوند...
  • عمو ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    0 0
    اَیییی ... چقدر خوشگِل ... اَح...اَح...اَح اون که تو سُرنگه چیه مادّه اش ? کلروفیلِ استخونه?
  • ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    0 0
    احسنت واقعیت را گفتید آفرین
  • ناشناس ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    0 0
    قبل از جراحی شکم و ران و پهلو مغزشون رو باید جراحی کنند. جلوی شکمتون رو بگیرید تا مجبور نشید لیپوساکشن کنید، خوشگلی زورکی و مصنوعی بعضا هزینه های گزافی داره.
  • هاشمی ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    1 0
    ازمردن اینها نباید ناراحت شد اتفاقا اینا بااین عقایدشیطانی بمیرن بهتره،چون معلوم نیست چه جهنمی توخونه درست کردن که بیان کلینیک. تازه،همینهابااین دک وپز نه زن زندگیند نه مادر خوب، بلکه بچه پرورش میدن در حد گاو ،که وقتی میاد توجامعه بهمه شاخ میزنه
  • رستم ایرانی ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    0 0
    اینها یه مشت خودشیفته هستند که دنبال تبرج و جلوه نمایی هستند و گرنه هر چی خدا داده شکر کن آدم وقتی چشمش به قیافه برخی از این افراد میفته چندشش میشه و حالش بهم میخوره یک چیزای از همه ریخته وا رفته درب و داغون بدبخت برخی از شوهرای اینها
  • علیرضا ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    1 1
    از جامعه ای که بشدت درگیر اسیبهای روحی روانی و جسمانیست بیش از این نباید توقع داشت.و باید از مسیولان محترم تشکر کرد که توانستند جامعه را به جایی برسانند که دغدغشون لقمه ای نان باشد و تفریحشون زیبا سازی.بکش و خوشگلم کن تبدیل شده به بکش و راحتم کن.
  • ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    1 0
    مقصر دولت است چرا اینجور کارها را غیر قانونی نمیکند چرا با این اشخاص برخورد نمیکند عجت دولت شول و ولی
  • ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    0 0
    آمار بالای عمل های زیبایی در ایران بیانگر چیست خیلی ساده وروان یعنی هویت من ظاهر من است ومن برای اثبات هویت خود حاضرم تا پای جان جانفشانی کنم که مورد توجه وتحسین دیگران قرار بگیرم همه ما بگونه ای گم گشته هستیم وسعی میکنیم در یک چیزی خود را غرق کنیم یکی در ثروتش یکی در مقام شامخش بستگی به جامعه ای دارد که در آن زندگی میکندهر جامعه ای یکی را محکوم میکند ودیگری را ستایش میکندغافل ازاین حقیقت که انسان دارای جوهری نامتعین است
  • ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    1 0
    خود تحقیری
  • ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    2 0
    اونوقت همین جماعت زر می زنن ما پول نداریم و گشنه ایم.
  • ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    2 0
    مادرا وادربزرگای ما که پیر شدن زن نبودن به خدا چقدر زیبا ونورانی ودوست داشتنی بودن .الان از کنار بعضی زنا فقط با یه بسم الله الرحمن الرحیم جرات میکنی رد بشی.
  • !! ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    3 0
    حماقت و دیگر هیچ !!
  • !! ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    3 0
    خدا لعنت کنه ؛ تبلیغات دروغین فضای مجازی رو !!
  • A:12 ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    1 1
    ایرانی ها دارای دماغ های زشت بخصوص در مردان می باشند انحراف تیغه بینی بسیار شایع و آزار دهنده است مخصوصا در مواقع سرماخوردگی چرا مخالف عمل زیبایی و انحراف بینی هستید این حق هر کس هست که بخواهد ظاهر زیبا داشته باشد بماند که شماها کلا مخالف زیبایی هستید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس