کد خبر 1548512
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۶
هادی محمدی

نتانیاهو در مصاحبه اخیرش برای عبور از فضای فشار و انزوای بین‌المللی ناشی از جنایات ضدبشری و جنایات جنگی در غزه اعلام کرده باید «گنبد سیاسی آهنین» را راه‌اندازی کند.

به گزارش مشرق، هادی محمدی طی یادداشتی در روزنامه جوان نوشت: نتانیاهو در مصاحبه اخیرش از کلیدواژه‌ای استفاده کرده که قابل تأمل است. وی برای عبور از فضای فشار و انزوای بین‌المللی ناشی از جنایات ضدبشری و جنایات جنگی در غزه اعلام کرده باید «گنبد سیاسی آهنین» را راه‌اندازی کند. البته پیشاپیش باید چنین ارزیابی کرد که به رغم همه تلاش‌های گوناگون صهیونیستی و غربی سرنوشت و کارکرد این گنبد سیاسی نیز بهتر از کارکرد گنبد آهنین در مقابل موشک‌های مقاومت و حتی سپر موشکی امریکا در منطقه نخواهد بود. این خیز جدید برای خروج از انفعال و رسوایی جهانی و تمرد از قوانین بین‌المللی و انسانی است و از منظر دیگری نشان‌دهنده اصرار امریکا، غرب و رژیم صهیونیستی به روحیه نژادپرستی و برتری‌طلبی و استثنا دانستن جبهه مجرمین و اشرار جهانی است که از هیچ نرم و رویه قانونی و انسانی پیروی نمی‌کنند و برای جلوگیری از افول و آسیب و انزوای بیشتر، به‌دنبال پدافند فعال در ابعاد گوناگون هستند تا با روایت‌های کاذب و فریبکارانه از اتهام‌های جنایتکارانه فرار کنند.

بر همین اساس از ۴۰ روز گذشته شاهد دروغ‌پردازی‌های گوناگون نتانیاهو و تکرار آن توسط بایدن بوده‌ایم که حتی رسانه‌های رژیم صهیونیستی، بر بی‌اساس بودن آن تأکید و اعتراف کردند. اکنون تمرکز آن‌ها که در مقابل مقاومت در غزه و درمقابل مردم صبور و مظلوم غزه و مقاومت منطقه‌ای ناتوان ظاهر شده‌اند و اهداف‌شان به شکست کشیده، بر ایران اصرار دارند. کنگره امریکا به‌دنبال تصویب قانونی است تا اموال ایران را در بانک‌های قطر که پس از توافق چندماه قبل با آزادی زندانیان جاسوس امریکا و غرب به قطر منتقل شده بود، بلوکه نماید. آژانس هسته‌ای هم که با انتصاب گروسی وابسته به سرویس‌های اطلاعاتی و صهیونیستی موج ضدایرانی و چالش‌سازی در پرونده هسته‌ای را به‌شکل فعال دنبال کرده، مجدداً روی ذخایر غنی‌سازی در ایران مانور دهد، ولی نسبت به تهدید وزیر کابینه صهیونیستی برای هدف قرار دادن غزه با بمب هسته‌ای چشم‌پوشی و سکوت کرده است.

بایدن در دیدار رئیس‌جمهور چین از وی خواسته از روابط با ایران استفاده کند و به اصطلاح جلوی گسترش جنگ در منطقه را بگیرد و ایران را کنترل کند. همین خط که ترجمه گنبد سیاسی آهنین صهیو-امریکایی است، در یک هیئت متشکل از سازمان همکاری‌های اسلامی و نمایندگانی از عربستان، مصر، اردن، حکومت خودگردان و اندونزی به چین رفته‌اند تا خط بایدن را تکمیل کنند. معاون وزیرخارجه عربستان در موضع دو روز قبل خواستار همکاری با ایران برای ثبات منطقه‌ای شده که همان رویکرد امریکایی است تا در پوشش و عنوان ثبات منطقه‌ای، فرصت تکمیل جنایات به رژیم صهیونیستی داده شود و مقاومت منطقه‌ای از مردم مظلوم غزه حمایت نکند.

آخرین اقدام نژادپرستانه و جنایتکارانه غربی‌ها، تعطیلی مؤسسات اسلامی در اروپا و به‌ویژه آلمان است که حاضرند رسوایی اتهام دیکتاتوری و قلابی بودن شعار آزادی بیان را بپذیرند، ولی از فشار افکار عمومی علیه صهیونیست‌ها و کشورهای غربی که شریک همه شرارت‌ها و جنایات در غزه هستند، جلوگیری کنند. تمامی این تلاش‌های مأیوسانه و مذبوحانه، تأکید مجدد بر ماهیت و جوهر وحشی و فریبکار و شرور و جنایتکار غربی و صهیونیستی است و نه‌تن‌ها مشکلی از آن‌ها را حل نمی‌کنند که در بن‌بست گفتمان مزورانه غربی قرار گرفته‌اند و بر چالش و بحران ریشه‌ای خود افزوده و بیش از پیش ماهیت واقعی خود را به جهان می‌شناسانند. این گنبد سیاسی آهنین برای احیای امپراتوری رسانه‌ای و هژمونی و سیطره پوسیده غربی و صهیونیستی و مدیریت افکار عمومی جهانی و کنشگری ملت‌ها و کشورهاست، ولی در باتلاق ورشکستگی و رسوایی و شرارت بیشتر فرو خواهند رفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    3 0
    و ما دقیقا بر اساس خ استه آنها از ساخت بمب اتم صرف نظر کردیم!!ما باید بمب اتم بسازیم.باید موشک های قاره پیما داشته باشیم.
  • ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    0 0
    المان بخصوص در جریان اتفاقات اخیر ثابت کرد که تا چه حد فاشیستی غیر انسانی و بی ابرو ست … البته در جریان اغتشاشات سال گذشته وزیر خارجه آنها تا مد یک سر دسته اراذل بین المللی خود را نشان داده بود
  • ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    0 0
    غربی ها بر خلاف توافقات خود در اژانس رژیم صهیونیستی را به سلاح اتمی مسلح کرده اند و هیچ کسی نیست که این جنایت انها را پیگیری کند ؟ حداقل ایران این اتهام را به کشورهای غربی بزند و از دادگاه لاهه بخواهد بد عهدی کشورهای غربی را بررسی کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس