کد خبر 1548797
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷
جنگ غزه شرکت‌های نوپای رژیم صهیونیستی را فلج کرد

فایننشال تایمز نوشت که فروپاشی قراردادهای سرمایه گذاری، رویای رژیم صهیونیستی برای تبدیل شدن به خاستگاه شرکت‌های نوپا را به شدت تضعیف کرد.

به گزارش مشرق، معاملات مربوط به سرمایه گذاری خطرپذیر رژیم صهیونیستی از آغاز تجاوزات رژیم اشغالگر به نوار غزه به شدت کاهش یافته است و به موازات آن بر بخش فناوری در حال رشد این رژیم تأثیر منفی زیادی گذاشته و استارتاپ‌های در مراحل اولیه را تهدید کرده است.

کاهش در بخش سرمایه‌گذاری خطر پذیر در سرزمین‌های اشغالی در ماه اکتبر شدیدتر از زمان تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به غزه در سال ۲۰۱۴ محسوب می‌شود.

فایننشال تایمز امروز سه شنبه در گزارشی در این خصوص آورده است که بخش سرمایه گذاری خطرپذیر رژیم صهیونیستی از زمان آغاز تجاوز نظامی این رژیم به نوار غزه کاهش شدیدی را ثبت کرد که ضربه ای به بخش فناوری وارد کرد که رژیم اشغالگر به آن به عنوان عامل اساسی در تحریک تولید ناخالص داخلی اتکا دارد.

بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط شرکت تحقیقات بازار محلی "IVC"، حدود ۳۲۵ میلیون دلار از مجموع تامین مالی پروژه‌ها در رژیم صهیونیستی در اکتبر گذشته در قالب ۱۲۰ معامله سرمایه‌گذاری شد که کاهش قابل‌توجهی نسبتا به میزان یک میلیارد دلار در ۲۳۲ معامله در ماه سپتامبر را نشان می‌دهد.

در حالی که بخشی از کاهش رشد سرمایه‌گذاری در این حوزه ممکن است ناشی از عوامل فصلی یا عوامل دیگر باشد، برخی از سرمایه گذاران خارجی از زمان عملیات طوفان الاقصی که توسط مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر آغاز شد، کار بر روی معاملات را کند کرده‌اند.

در همین رابطه، شیمی پرز، شریک مدیر صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر اسرائیلی "Pitango" می‌گوید: برخی استارتاپ‌ها در شرف تکمیل سرمایه گذاری معاملات خود بودند و به نظر می‌رسید همه چیز خوب است و سپس جنگ شروع شد و سرمایه گذاران گفتند که می‌خواهند صبر کنند و ببینند چه می‌شود.

بخش فناوری یک محرک مهم چرخ اقتصاد رژیم اشغالگر است، زیرا حدود ۱۵٪ از کل مشاغل را از طریق صدها استارت آپ و شرکت چند ملیتی مانند اینتل و مایکروسافت تشکیل می‌دهد.

در این گزارش آمده است: علاوه بر این فضای نامطلوب، استارت آپ‌های رژیم صهیونیستی با چالش‌های دیگری نیز روبرو هستند. جنگ غزه منجر به فراخوانی حدود ۱۵ درصد از کارمندان فناوری پیشرفته اسرائیلی برای خدمت سربازی شده که برخی از آنها از مدیران ارشد چندین شرکت نوپا بوده‌اند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    1 0
    تاسیسات اب و نفت بهترین گزینه ها برای ضربه زدن هستن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس