کد خبر 1548979
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶
منتظرالمهدی

سخنگوی پلیس گفت: اوباشی که بخواهد با قمه، دشنه و کارد جنگی، روند انتظام بخشی و تامین امنیت جامعه را با اختلال مواجه کند؛ هر لحظه نگران قفل شدن دستبند قانون بر دستانش شود.

به گزارش مشرق، سردار سعید منتظرالمهدی طی یادداشتی در خصوص برخورد با اراذل و اوباش گفت: پیشه پلیس در مواجهه با مخلان و تهدید کنندگان امنیت و آرامش، هرگز ملایمت، تسلیم و ترحم نخواهد بود.

سخنگوی پلیس در ادامه یادداشت آورده است: ایجاد رعب و وحشت توأم با قدرت نمایی همراه با سلاح سرد، طبق قانون، در زمره جرایم تهدید علیه امنیت عمومی است و بی پاسخ نمی‌ماند.

بسیاری از ناامنی‌های شهری ناشی از تحرکات ضدهنجاری اوباش شهری است؛ همان‌هایی که با حمل سلاح سرد و گرم اقدام به قدرت نمایی در انظار عمومی می‌کنند و اینک که معتقدند کسی که زور دارد شرایط را می‌سازد، پلیس هم بی هیچ گونه اغماضی آنها را تادیب و منکوب می‌کند.

بی شک شرارت در بیشتر مواقع از جهالت نشأت می‌گیرد، اراذل و اوباش به اشتباه خود را بزرگ و بی رقیب می‌بینند، از درون تهی می‌شوند و هرگز در بیرون، غنی نخواهند شد و این گونه است که تبدیل به یک اجتماع ستیز و مخل امنیت روانی جامعه می‌شوند.

وسعت و دامنه تحرکات اوباش، بر خلاف دهه‌های گذشته که معطوف به محلات و تعابیری مانند "لات محل" بود حالا تغییر وضعیت داده و در آخرین نمونه‌ها تحرکات اوباش در بیمارستان‌ها، مراکز خرید، مترو، سوپرمارکت‌ها، پارک‌ها و… نیز مشاهده شده است؛ کار تاجایی بالا گرفته که اراذل و اوباش به فضای مجازی کوچ و آنجا را نیز به پاتوق خود تبدیل کرده اند.

البته که پلیس بیکار ننشسته و مقابله با تهدیدکنندگان امنیت را در اولویت قرار داده است؛ طی اجرای طرح‌های مختلفی همچون رعد و … با شدت و حِدت، این اراذل و اوباش را شناسایی، دستگیر و به دست قانون می‌سپارد؛ فراجا اجازه گردنکشی به این مخلانِ نظم و امنیت را نمی‌دهد، اوباشی که بخواهد با قمه، دشنه و کارد جنگی، روند انتظام بخشی و تأمین امنیت جامعه را با اختلال مواجه کند؛ هر لحظه نگران قفل شدن دستبند قانون بر دستانش است.

به آن دسته از منتقدینی که بر این باورند جرایم مهمتری هست که در اولویت‌های مأموریتی پلیس قرار بگیرد، تاکید می‌کنم: اوباش گری به طور مستقیم بر تنوع جرم تأثیر می‌گذارد؛ بخش بزرگی از اوباش منطقه‌ای در سایر جرایم مانند انواع سرقت، تجاوز به عنف و توزیع مواد مخدر نیز دستی بر آتش دارند و هم گستردگی جغرافیای جرم و هم تنوع و تکثر جرم را سبب می‌شوند.

اگر در زمان لمپن های مشهور شهری در دهه هفتاد و هشتاد صرفاً عربده کشی، زورآزمایی و رَجَزخوانی مطرح بود حالا با لمپن هایی روبه رو هستیم که در توزیع و انتقال موادمخدر و سرقت‌های کلان نقش مؤثری دارند.

بی شک پدیده لمپنیزم با آگاهی جمعی به پایان می‌رسد؛ شهروندان با تسلیم نشدن در برابر زورگویی و زیاده خواهی اراذل و اوباش بنام مناطق و محلات مختلف، بت پوشالی ابهت آنان را می‌شکنند و پلیس با همکاری دستگاه قضا، قاطع و بلافصل با این جرم مصرّح در قانون، برخورد می‌کند.

در پایان به همه هموطنانم اطمینان می‌دهم ما به وظیفه غایی خود که همانا تأمین آرامش و امنیت همه شهروندان فارغ از هر اندیشه و مقالی است، اعتقاد راسخ داریم و در این راه ایستادگی می‌کنیم حتی اگر هزینه اش تنها ایستادن است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    1 2
    پلیس دروغ می گوید وگرنه هر روز بر تعداد اراذل در خیابان ها افزوده نمیشد
  • ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    1 0
    شما 14 میلیون افغانی رو از ایران بیرون کن بعد برو سراغ اراذل و اوباش. شغل های عادی همه در اختیار افاغنه هست. فکر کردید این اراذل و اوباش می توانند دکتر مهندس شوند؟ شغل آدم های عادی را داده اید به افاغنه و از فقر آنها را تبدیل به خلافکار کرده اید و می گویید می خواهیم با آنها برخورد کنیم؟ حالتون خوبه؟
  • بی نام ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    0 0
    سلام درود بر خدمتگزاران والا مقام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مردم بدانید پلیس مظلوم ترین بیچاره ترین قشر جامعه ایرانی است این فرشتگانی که نجات دهنده مردم هستن تا چه میزان قدرت و توانایی دارند که بتوانند جلودار اشرار مسلح و قاتلان سارقان باشند نباید حکومت پشتیبان این رزمندگان باشد تا بتوانند با شدت سلاح و مهمات بجنگند نه با حرف فایده ندارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس