کد خبر 1549001
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲
درآمد مالیاتی سال آینده 49.8 درصد افزایش می‌یابد

‌درآمدهای مالیاتی در لایحه بودجه سال آینده رشد ۴۹.۸ درصدی نسبت به سال جاری خواهد داشت.

‌به گزارش مشرق، بر اساس جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور که قرار است هفته آینده از سوی رئیس‌جمهور به مجلس تقدیم شود، بر اساس جداول این لایحه پیش‌بینی شده است درآمد مالیاتی در سال آینده به یک میلیون و ۱۲۲ هزار میلیارد تومان برسد که این درآمد نسبت به قانون بودجه سال جاری از رشدی معادل ۴۹.۸ درصد برخوردار خواهد شد.

همچنین مالیات بر واردات (حقوق ورودی) در سال آینده ۱۴۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که نسبت به سال جاری ۳.۸ درصد کاهش خواهد داشت. در بخش سود سهام شرکت‌های دولتی ۶۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی درآمد شده است که نسبت به رقم مشابه سال جاری ۷۶.۵ درصد افزایش خواهد یافت.

مالکیت دولت در بخش ارتباطات درآمدی معادل ۲۰ هزار میلیارد تومان نصیب دولت خواهد کرد که از رشد ۲۷.۴ درصد برخوردار خواهد شد.

در بخش بهره مالکانه معادن و حقوق دولتی معدن، ۵۵ هزار میلیارد تومان درآمد پیش‌بینی شده است که نسبت به رقم مشابه سال جاری ۱۳.۴ درصد رشد خواهد داشت. درآمد حاصل از فروش کالا و خدمات دولتی در سال آینده ۴۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خواهد بود که از رشدی معادل ۷۵ درصد برخوردار خواهد شد.

همچنین تراز عملیاتی در بخش درآمدها در لایحه بودجه سال آینده ۳۰۷ هزار میلیارد تومان منفی خواهد بود که نسبت به سال جاری ۳۲ درصد کاهش خواهد داشت.

همچنین طبق جدول دیگری در کل درآمدهای دولت در منابع عمومی در لایحه بودجه سال آینده یک میلیون و ۴۹۵ هزار میلیارد تومان خواهد بود که از رشدی معادل ۴۱.۹ درصد برخوردار خواهد شد. واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای به میزان ۶۴۷ هزار میلیارد تومان درآمد برای دولت خواهد داشت که از کاهش ۱۱.۶ درصدی نسبت به سال جاری برخوردار می‌شود. واگذاری دارایی‌های مالی ۳۱۹ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی درآمد شده است که نسبت به سال جاری ۷.۹ درصد افزایش خواهد یافت و سرجمع سرفصل منابع عمومی دولت در لایحه بودجه ۲ میلیون و ۴۶۲ هزار میلیارد تومان خواهد بود که نسبت به رقم مشابه قانون بودجه امسال ۱۸.۲ درصد افزایش خواهد یافت.

همچنین در جدول دیگری در مورد منابع حاصل از فروش نفت، گاز و فرآورده‌های نفتی در لایحه بودجه سال آینده ۵۸۵ هزار میلیارد تومان درآمد برای دولت پیش‌بینی شده است که نسبت به رقم مشابه سال جاری ۳ درصد کاهش خواهد یافت. منابع حاصل از فروش و واگذاری اموال منقول و غیرمنقول دولت ۶۱ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که از کاهش ۵۱.۲ درصدی نسبت به رقم مشابه سال جاری برخوردار خواهد شد.

همچنین منابع حاصل از فروش و واگذاری انواع اوراق مالی اسلامی ۲۵۴ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که نسبت به رقم مشابه سال جاری از رشد ۳۶.۱ درصد برخوردار می‌شود. البته در این زمینه رضا عیوضلو عضو هیات مدیره سازمان بورس اعلام کرده است ظرفیت بازار سرمایه برای فروش این حجم از اوراق بدهی دولت کافی نیست و نرخ اوراق در سقف تاریخی قرار دارد، بنابراین این رقم در عمل محقق نخواهد شد.

منابع حاصل از واگذاری شرکت‌های دولتی در لایحه بودجه سال آینده ۶۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که نسبت به سال جاری ۴۳ درصد کاهش خواهد یافت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    2 0
    البته تمام این درآمد مالیاتی توسط اقشار پایین دست جامعه کارگران و کارمندان تأمین خواهد شد
  • ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    0 0
    احتمال دارد دولت با این نحوه تامین منابع مالی برای تامین محارج بدنه سنگین خود، در مقابل مردم قرار بگیرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس