۸۰ درصد تصادفات ناشی از سرعت و سبقت غیر مجاز است

فرمانده انتظامی کل کشور گفت: ۸۰ درصد تصادفات ناشی از سرعت و سبقت غیر مجاز است و اگر هزینه تخلف سرعت و سبقت را بالا ببریم خود به خود کاهش تلفات خواهیم داشت‌.

به گزارش مشرق، سردار احمدرضا رادان فرمانده انتظامی کل کشور در جمع خبرنگاران گفت: کاهش جان‌باختگان ناشی از تصادفات رانندگی از موضوعاتی بود که رئیس جمهور درخواست داشتند و خط مشی مبتنی بر این بود که در طول یک برنامه ۵۰ درصد کاهش جان‌باختگان داشته باشیم.

وی افزود: همکاران در پلیس راهنمایی رانندگی الزاماتی را تهیه کردند و این الزامات نه تنها برای پلیس بلکه اورژانس بیمارستان‌ها و هلال احمر هم در این موضوع باید تقویت شوند.

سردار رادان گفت: در حوزه پلیس، تکلیف شهروندی ما به ازای حقوق شهروندی اعمال می‌شود؛ متخلفین به سمتی حرکت کنند که تخلف از نهاد آنها خارج شود که یکی از آنها افزایش جریمه‌ها است.

وی افزود: متخلفین در حوزه عبور و مرور راهنمایی و رانندگی ۶ الی ۷ درصد بیشتر نیستند ولی اراده خودشان را به بیش از ۹۰ درصد رانندگان تحمیل می‌کنند و نتیجه آن مجدداً شاهد افزایش جان‌باختگان ناشی از حوادث رانندگی هستیم.

فرمانده انتظامی کل کشور گفت: ۸۰ درصد تصادفات ما ناشی از سبقت غیر مجاز، سرعت غیر مجاز و عدم توجه به جلو است اگر هزینه تخلف سرعت و سبقت را بالا ببریم خود به خود کاهش تلفات خواهیم داشت.

وی در خصوص خودروها شوتی گفت: رفتار غیرقانونی دارند و به اقتصاد کشور ضربه می‌زنند؛ سال گذشته نزدیک به ۳۰۰ کشته حاصل رانندگی خطرناک خودروهای شوتی بوده و امسال به ۴۵۰ رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    0 0
    دروغه
  • سید فروزان ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    1 0
    دقیقا ،در ایران اکثر رانندکان فکر میکنند در مسابقه فرمول یک یا رالی شرکت کردهاند ، با پراید حداکثر صد کیلومتر سرعت ، میخواهند دویست کیلومتر سرعت و ویراژ و سبقت انحام دهند ، در مجموع فرهنگ رانندگی در ایران بسیار بسیار بد است
  • ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    0 0
    درسته و خواب آلودگی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس