کد خبر 1549292
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
غلبه حاشیه جنگ غلات بر متن جنگ اوکراین!

مؤسسه نظرسنجی گالوپ در گزارشی اعلام کرد جنگ اوکراین به بن‌بست رسیده و هیچ چشم‌انداز روشنی برای پایان آن متصور نیست.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون یادداشت های ویژه خود نوشت:

جنگ اوکراین به بن‌بست رسیده است و تقریباً همه کارشناسان و مقامات سیاسی غربی به آن اذعان دارند. وزیر دفاع آمریکا نیز در جریان سفر اعلام‌نشده اخیر خود به «کی‌یف» اعلام کرد که عصای جادویی در درگیری بین روسیه و اوکراین وجود ندارد و ارسال تسلیحات پیشرفته نیز نمی‌تواند شرایط را تغییر دهد. مؤسسه گالوپ هم در گزارش جدیدی از چشم‌انداز تیره‌وتار جنگ اوکراین خبر داده است. گالوپ سه‌شنبه‌شب با بیان این ادعا که هیچ چشم‌اندازی برای پایان جنگ روسیه و اوکراین وجود ندارد، مدعی شد: ناکامی روسیه در پیروزی سریع در جنگ اوکراین که در ابتدا انتظار می‌رفت تنها چند هفته به طول بینجامد، اعتماد روس‌ها را به ارتش این کشور کاهش داده است. به گزارش ایرنا به نقل از یورونیوز، مؤسسه نظرسنجی گالوپ براساس نتایج یک نظرسنجی مدعی شد که اعتماد مردم روسیه به ارتش این کشور با توجه به طولانی شدن جنگ با اوکراین اگرچه همچنان بالا است اما نسبت به گذشته کاهش یافته است. بنابر ادعای این مؤسسه، در حالی که در ابتدای جنگ روسیه و اوکراین، مسکو وعده یک پیروزی سریع علیه کی‌یف را داده بود اما با گذشت نزدیک به ۲ سال از آن زمان هنوز هیچ پایانی برای این جنگ در چشم‌انداز نزدیک دیده نمی‌شود. مؤسسه گالوپ مدعی شد در حال حاضر ۷۵ درصد از کسانی که در یک نظرسنجی این مؤسسه شرکت کرده‌اند، گفتند که به ارتش اعتماد دارند، این در حالی است که در آغاز جنگ روسیه و اوکراین ۸۰ درصد از مردم این کشور اعتماد خود به ارتش روسیه را ابراز کرده بودند. نظرسنجی‌ها در اوکراین نیز حاکی است مردم این کشور زلنسکی را مسئول بحران کنونی می‌دانند.

بیشتر بخوانید:

درخواست جدید اوکراین از آمریکا

عبور از خط قرمز پوتین

از سوی دیگر تصمیم آمریکا برای ارائه سامانه‌های موشکی پیشرفته به کی‌یف نگرانی‌ها درباره تشدید جنگ را دوباره افزایش داده است. در این رابطه هفته‌نامه نیوزویک با اشاره به برنامه واشنگتن برای ارسال سامانه موشکی «هیمارس» به اوکراین و هشدار مسکو در قبال ارسال تسلیحات دوربرد به کی‌یف، تاکید کرد که ارسال این جنگ‌افزار توپخانه‌ای تحرک بالا، می‌تواند به منزله عبور آمریکا از خط قرمز «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه باشد.

به نقل از نیوزویک اقدام یادشده به عنوان بخشی از بسته کمکی ۱۰۰میلیون دلاری واشنگتن به کی‌یف است که شامل موشک‌های ضدهوائی و گلوله‌های توپخانه‌ای نیز می‌شود.گزارش‌ها حاکی از آن است که «هیمارس»، شامل یک اصلاح منحصربه‌فرد می‌شود که به آن امکان شلیک سلاح‌های دوربرد را می‌دهد. سال گذشته، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرده بود که چنانچه واشنگتن تصمیم بگیرد موشک‌های دوربردتر به کی‌یف عرضه کند، از خط قرمز مسکو عبور کرده و به درگیری مستقیم تبدیل خواهد شد.

استقرار موشک اتمی در غرب روسیه

خبر دیگر این که در گرماگرم جنگ، مسکو اعلام کرد یک موشک جدید اتمی در غرب این کشور مستقر کرده است. به گزارش ایرنا خبرگزاری رویترز به نقل از رسانه‌های روس، نوشت: موشک بالستیک جدید یارس در «کوزلسک» در استان «کالوگا» واقع در جنوب‌غربی مسکو مستقر شده است. رویترز بدون ارائه جزئیات بیشتر، تنها اشاره کرد که یگان «کوزلسک»، مکانی که موشک جدید آنجا در یک سیلو (تاسیسات پرتاب موشک که با عناوینی همچون سیلوی موشکی زیرزمینی یا سیلوی هسته‌ای شناخته می‌شود) مستقر شده است، نخستین یگان در نیروهای موشکی راهبردی روسیه است که فرآیند ارتقا به موشک‌های یارس را آغاز کرده است. به گزارش ایرنا، موشک اتمی قاره‌پیمای یارس روسیه حدود ۲۲ متر طول، ۲ متر قطر و ۱۱هزار کیلومتر بُرد دارد و به ۲ روش سیلو یا به‌صورت متحرک از سوی خودروهای ویژه قادر به پرتاب است. لازم به یادآوری است که اواسط شهریور امسال مسکو اعلام کرد که موشک‌های قاره‌پیما سارمات این کشور با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای که استقرار آنها از پاییز سال گذشته آغاز شده بود، در حالت آماده‌باش جنگی قرار گرفته است.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس