کد خبر 1550112
تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵
پیشنهاد یک پیشکسوت برای حفظ تیم فوتبال نوجوانان

کارشناس فوتبال با بیان اینکه شروع خوبی در جام جهانی نوجوانان داشتیم گفت: نباید این بازیکنان را فراموش کنیم چون آینده سازان فوتبال کشورمان هستند.

به گزارش مشرق، علیرضا اکبرپور در خصوص عملکرد تیم نوجوانان ایران در جام جهانی گفت: نوجوانان ما شروع خوبی داشتند و با شکست برزیل همه نگاهها را به سمت خود کشیدند. در مقابل انگلستان خوب بودیم اما دقایق پایانی شکست خوردیم و توانستیم با پیروزی برابر کالدونیای جدید به یک پیروزی دست پیدا کرده و به مرحله بعد صعود کنیم تا یک بازی سخت را برابر مراکش انجام دهیم.

وی در خصوص شکست ایران برابر تیم مراکش در ضربات پنالتی گفت: مراکشی ها در نیمه اول از لحاظ فنی مقابل ما خوب نبودند. بازیکنان ما دوندگی و جنگندگی زیادی داشتند. فشار زیادی بر روی حریف آوردند و عملا مراکش نتوانست کار خاصی انجام بدهد. ملی پوشان ما توانستند به یک گل هم دست پیدا کنند اما هر چه از زمان بازی گذشت، فشار مراکش بیشتر شد و اشتباهات ما زیادتر.

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: باید بپذیریم که نوجوانان مراکش می توانستند دو گل دیگر هم به ما بزنند ولی آنها در دقایق اضافه نیمه دوم و با اشتباه خط دفاع که روز بدی را پشت سر گذاشت به گل رسیدند و بازی با تساوی به پایان رسید و ضربات پنالتی هم که به قول فوتبالی ها ۵۰-۵۰ است نتوانستیم موفق شویم و عجیب ترین بخش ضربات پنالتی، چیپ زدن بازیکن ما بود که پنالتی را از دست داد و در مجموع مراکش توانست ضربات بهتری زده و به مرحله بعد صعود کند.

وی در پاسخ به این پرسش که علل شکست و حذف تیم نوجوانان از جام جهانی چیست گفت: در شکست و پیروزی همه مقصر هستند اما اعتقاد دارم چند علت عامل شکست ما شد. مراکش را دست کم گرفتیم و نیمه دوم از لحاظ جسمانی و دوندگی زیاد، کم آوردیم. اشتباهات خط دفاع زیاد بود و از موقعیت های به دست آمده نتوانستیم استفاده کنیم و این عوامل باعث شد تا به مرحله بعد صعود نکرده و مقابل مراکش شکست را پذیرا شویم.

اکبرپور در پاسخ به این پرسش که آیا همانند تیم امید، نوجوانان هم فراموش خواهند شد گفت: حفظ این تیم از مهمترین اتفاقات در فوتبال ما باید باشد. نوجوانان با انگیزه ای داریم. حفظ آنها به همراه کادر فنی و حمایت فدراسیون از این تیم می تواند آینده فوتبال ایران را تضمین کند.

بازیکن سابق استقلال در پایان گفت: این جمع باید همچنان با حسین عبدی کار کنند. به تیم جوانان و امید برسند و در پایان هم آینده ساز فوتبال ایران باشند. اگر قرار باشد اینها هم همانند تیم امید فراموش شوند دیگر نباید ادعا کنیم به فوتبال پایه اهمیت می دهیم و می خواهیم رشد چشمگیری در فوتبال کشورمان داشته باشیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس